Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
Avatar
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3878
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: ...

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Lurttinen kirjoitti:Noista sääntöihin kirjatuista vaatimuksista taitaa muodostua henkilörekisteri?
Henkilörekisteri siitä muodostuu vasta, jos tiedot poimitaan kortistoon tai muuhun vastaavaan luetteloon ja että yksittäisten henkilöiden tietoja pystytään helposti kohdentamaan. Eli ei tuo nyt sentään ihan henkilörekisteri ole.

Mutta, samaa mieltä. Ikinä en tänne omaa koko nimeäni laittaisi näkyviin. Numeron laitan mielelläni, sillä tiedolla ei osoitettani ja nimeä saa selville, eikä numero siltikään ole prepaid. Kauppoja tehdessä ne kyllä saa selville.
Juurikin sen takia, että tiedän tapauksia joissa on varkaita käynyt myynti-ilmoitusten liian tarkkojen tietojen jäljiltä.
Eikä minulla ole mitään salattavaa, enkä rikosrekisteriäkään omista.
TBD
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7430
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

phpBB:ssä on olemassa valvontajono.
Rompetorin uudet viestiketjut voisi laittaa hyväksyttäväksi jonoon ennenkuin ne näkyvät kaikille.
Valvoja voisi sitten hylätessään antaa syyn miksi ilmoitus ei käynyt.

Eipähän pääse kukaan valittamaan lukosta, kun viesti ei edes mene seulasta läpi. :lollis:
Uppauksillekin voisi varmaan tehdä jotain. Viesti ei uppautuisi, vaikka siihen vastattaisiin. Se tosin vaatinee jo puukkoa. ;)
prööt
Avatar
apache
OCF Member 2015
Viestit: 2884
Liittynyt: 24 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja apache »

mannion kirjoitti:... Jos mä ostan jotai roinaa, ni ainoa asia, mihin sitä nimeä tarvitsen, on tilisiirto..
Aijaa? Saako antaa vinkkiä, mm. myyjän nimeä kannattaa tarjoilla googlelle, sieltä voi löytyä mielenkiintoista tarinaa. Toivottavasti ei.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 9938
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 21:49
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Mannion »

apache kirjoitti:
mannion kirjoitti:... Jos mä ostan jotai roinaa, ni ainoa asia, mihin sitä nimeä tarvitsen, on tilisiirto..
Aijaa? Saako antaa vinkkiä, mm. myyjän nimeä kannattaa tarjoilla googlelle, sieltä voi löytyä mielenkiintoista tarinaa. Toivottavasti ei.
Ohi aiheen, mut mä en oo koskaa mitää kallista ostanu netin kautta keneltäkää yksityiseltä.
Eikä vielä (toistaiseksi) ole kusetuksia käyny. :)
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei missään nimessä tarvitse koko nimeä laittaa myynti-ilmoituksiin.
Jos joku haluaa myydessään osia piiloutua nimimerkin taakse niin mun puolesta sallittakoon se hänelle.
Ei omasta mielestäni kuitenkaan ole kyseessä niin iso rike että siitä tarvitsisi ilmoitusta lukita.
Itse soitan mielummin kuitenkin numeroon josta tiedän minkä niminen vastaa puhelimeen.
Ihan sama koskee kaikkia numeroita, on se sitten saatu foorumilta tai baarista.

Rompetorin sääntöjä voidaan kyllä muuttaa tarpeen vaatiessa, ei niiden muutoksia tarvitse käsitellä yhdityksen kokouksessa kuten yhdistyksen sääntöjä.
Ehkä rompetorin säännöt pitäisikin muuttaa enemmän ohjeiksi.

Ja jos joku välttämättä haluaa käyttää lyhenteitä myynti-ilmoituksessa niin tiedoksi että foorumin haku ei löydä kaksimerkkisä hakuja joten jää monet kaupat tekemättä jos viestissä myydään osia VA:han ta MB:hen.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
JeeRock
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 78
Liittynyt: 25 Loka 2010, 17:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja JeeRock »

Kiitos tästä Jarno, seuraavaksi Timonen voisi mennä ja poistaa ne eiliset lukot osto ja myynti osastoilta.
Ex Omega V6 2,5 `98 caravan, Peugeot 407 SW `05
Avatar
vetkula4x4
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1284
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 17:31
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja vetkula4x4 »

Kyllä jää minun opel osa-paljoudet myymättä tällä foorumilla kun näin tarkaksi on mennyt :no:
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Jarno kirjoitti:Ei missään nimessä tarvitse koko nimeä laittaa myynti-ilmoituksiin.
Jos joku haluaa myydessään osia piiloutua nimimerkin taakse niin mun puolesta sallittakoon se hänelle.
Ei omasta mielestäni kuitenkaan ole kyseessä niin iso rike että siitä tarvitsisi ilmoitusta lukita.
Itse soitan mielummin kuitenkin numeroon josta tiedän minkä niminen vastaa puhelimeen.
Ihan sama koskee kaikkia numeroita, on se sitten saatu foorumilta tai baarista.

Rompetorin sääntöjä voidaan kyllä muuttaa tarpeen vaatiessa, ei niiden muutoksia tarvitse käsitellä yhdityksen kokouksessa kuten yhdistyksen sääntöjä.
Ehkä rompetorin säännöt pitäisikin muuttaa enemmän ohjeiksi.

Ja jos joku välttämättä haluaa käyttää lyhenteitä myynti-ilmoituksessa niin tiedoksi että foorumin haku ei löydä kaksimerkkisä hakuja joten jää monet kaupat tekemättä jos viestissä myydään osia VA:han ta MB:hen.
Onko tämä sun henkilökohtainen mielipide vai mitä häh?
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
gts2003
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:58

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja gts2003 »

Juho M-P kirjoitti:Eikä tää saatanan natsismi saa riittää! Vaikka Opel on saksalainen auto, niin eikai täällä tartte kansallissosialisteihin liittyä.

Ihme touhua. Joku on ilmeisesti hakenu poliisikouluun, muttei järki riittäny tai pomppas pällitestistä. Ny sitten pitää päteä täällä.


Muillakin autofoorumeilla puhutaan OCF:n kuppikuntaisuudesta ja natsisäännöistä. Että voisko hiljalleen ottaa järjen käteen...
Tässä on pelkkää asiaa TYKKÄÄN!
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

MantaGsi kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Ei missään nimessä tarvitse koko nimeä laittaa myynti-ilmoituksiin.
Jos joku haluaa myydessään osia piiloutua nimimerkin taakse niin mun puolesta sallittakoon se hänelle.
Ei omasta mielestäni kuitenkaan ole kyseessä niin iso rike että siitä tarvitsisi ilmoitusta lukita.
Itse soitan mielummin kuitenkin numeroon josta tiedän minkä niminen vastaa puhelimeen.
Ihan sama koskee kaikkia numeroita, on se sitten saatu foorumilta tai baarista.

Rompetorin sääntöjä voidaan kyllä muuttaa tarpeen vaatiessa, ei niiden muutoksia tarvitse käsitellä yhdityksen kokouksessa kuten yhdistyksen sääntöjä.
Ehkä rompetorin säännöt pitäisikin muuttaa enemmän ohjeiksi.

Ja jos joku välttämättä haluaa käyttää lyhenteitä myynti-ilmoituksessa niin tiedoksi että foorumin haku ei löydä kaksimerkkisä hakuja joten jää monet kaupat tekemättä jos viestissä myydään osia VA:han ta MB:hen.
Onko tämä sun henkilökohtainen mielipide vai mitä häh?
Osaksi kyllä esim se että itse soitan myyjälle vaan jos on nimi tiedossa on oma mielipiteeni.
Se taas on fakta ettei haku löydä alle kolme merkkisiä hakuja.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4472
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

apache kirjoitti:Myyjän näkökulmasta, idiootti saa olla jos tekee idioottimaisen ilmoituksen;

- Ei yhteystietoja
- Ei paikkakuntaa
- Ei kuvia
- Ei kuvausta tuotteen kunnosta
- Ei hintapyyntöä
- Ei mainintaa että mistä autosta kyse/mistä autosta osa on

Jos haluaa vastailla koko ajan ostajien (tyhmiin) kysymyksiin niin siittä vaan. Itse kun myyn tavaraa, laitan kaikki noi tiedot ilmoitukseen. Sitten ei tarvi muuta kuin jäädä odottamaan ostajan yhteydenottoa, "tehdään kaupat". Viisas pääsee vähemmällä ja tekee kerralla kunnon ilmoituksen. Ei tarvi keskustella kuin sen yhden ihmisen kanssa.
Ei nuot kuvatkaan oo välttämättömiä tietyissä osissa ja hintaahan voi aina kysellä tai tarjota jtn? Hyvähän se hinta on olla, muttei pakollinen. Ei mun mielestä tuo puh.nro. oo mitenkään pakollinen kans ku ei aina kulje puhelin mukana eikä oo aina mahollista vastata. Tuntemattomiin numeroihin harvemmin tulee soiteltua takas. Kerran ku oli vannesetti myynnisä nettivaraosan puolella niin kyllä mulle soitteli semmosta hippiä, että melkeen piti ääneen todeta, että mitä vittua.

Kaupat syntyy hyvin nopeasti jos on oikea tarve, vaikkei ois ku sähköpostiosote, paikkakunta jne. Edellyttää tosin, että sielä sähköpostissa käy vähintään kerran päiväsä.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 8939
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:00

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja maritus »

Eli siis yhteystiedoiksi voisi riittää se mistä parhaiten tavoittaa, eli myyjän halutessa s.posti, yv tai kännykkä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Niinhän noita nykyisiäkin sääntöjäkin voi tulkita.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ja niin olen tulkinnutkin,itse olen tehnyt lukuisia kauppoja pelkästään yv:tä käyttäen.
Kyllä se nimi ym selviää parin yv:n jälkeen kun tavara pitää lähettää ostajalle.
Paikkakunta taas olisi hyvä olla koska tuntuu turhalta tarjota 10€ ovenkahvaa Heinolasta jos ostaja on Rovaniemellä ja päinvastoin.
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Rompetorilla ilmoitukset 90%:sti lukossa?

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Ite liputan vieläki puh.numeron puolesta, ois monet osat jääny ehkä saamatta ellei ois saanu heti (ensimmäisenä) yhteyden myyjään. yv:llä' ja sähköpostilla ois kerinny moni muukin, oon kyllä tän jo täällä sanonukki. Toki yv:llä ja emaililla on myös hyvä kysellä tavarasta.
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Lukittu