.
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: .
Rompetorilla ehkä hytötyä, mutta typot viestistä kerkiää korjata vartin sisään lähetyksestä. Tuohan on minuuttipohjainen rajoitus ja vapaasti säädettävissä.ata kirjoitti:No joskus siitä on hyötyä, että käyttäjä voi muokata viestiä. Mutta toivottavasti ei näin.Lurttinen kirjoitti:Pistä estot päälle, että ei voi poistella tällä tavalla.ata kirjoitti:Toivottavasti keskusteluja ei sabotoitaisi tällä tavalla kun foorumin käyttö lopetetaan tai mistään muustakaan syystä.
Ylläpito -> Viestin lähetyksen asetukset -> Muokkauksen aikaraja:
Ei tulisi näitä tällaisia pommeja käyttäjiltä...
Että kumpi vituttaa vähemmän? Nämä pommit vai se, että käyttäjä postaa kaksi viestiä peräkkäin, kun jotain jäi kertomatta ekaan?
prööt
Re: .
No toisaalta jotkut käyttäjät päivittävät esittely- ja projektipuolella esimerkiksi ensimmäistä viestiä toimivasti, tosin sielläkin on näitä nähty. Samaten otsikon muuttaminen projektin vaiheen mukaan siellä alueella on ollut joillain toimiva systeemi.
Sielläkin voi auton jotain tulevaa omistajaa ehkä kiinnostaa auton historia jos se on ollut jollain harrastajalla aiemmin. Mutta sielläkin kyllä on näitä "myin auton, poistakaa koko ketju"-esimerkkejä.
Eniten kyllä ärsyttävät tilanteet, joissa on joku tekninen ongelma ollut ja siihen on saatu jopa ratkaisu tai mielenkiintoista keskustelua aiheesta ja sitten alkuperäinen kirjoittaja poistaa kysymyksen, otsikon sekä ehkä myös ratkaisun (tai ratkaisulla ei ole enää mitään merkitystä kun kysymys mihin se on raktaisu on poistettu). Tästä nimenomaisesta ketjusta on jo vaikea sanoa mitä se koski, kuin vain että jotain Vivaroon ja Dieseliin liittyvää ongelmaa on ollut, ehkä dieselmoottorin ryntäämisen kanssa? Tästä jäi vain varoittava esimerkki, itse asia meni roskikseen.
Tässä on tosiaan kyse siitä mikä on pienempi paha kyseessä, siksi en ainakaan vielä tuota muokkausrajaa ole laittanut.
Sielläkin voi auton jotain tulevaa omistajaa ehkä kiinnostaa auton historia jos se on ollut jollain harrastajalla aiemmin. Mutta sielläkin kyllä on näitä "myin auton, poistakaa koko ketju"-esimerkkejä.
Eniten kyllä ärsyttävät tilanteet, joissa on joku tekninen ongelma ollut ja siihen on saatu jopa ratkaisu tai mielenkiintoista keskustelua aiheesta ja sitten alkuperäinen kirjoittaja poistaa kysymyksen, otsikon sekä ehkä myös ratkaisun (tai ratkaisulla ei ole enää mitään merkitystä kun kysymys mihin se on raktaisu on poistettu). Tästä nimenomaisesta ketjusta on jo vaikea sanoa mitä se koski, kuin vain että jotain Vivaroon ja Dieseliin liittyvää ongelmaa on ollut, ehkä dieselmoottorin ryntäämisen kanssa? Tästä jäi vain varoittava esimerkki, itse asia meni roskikseen.
Tässä on tosiaan kyse siitä mikä on pienempi paha kyseessä, siksi en ainakaan vielä tuota muokkausrajaa ole laittanut.
Re: .
En ymmärrä taas tuota projekti kertomusten poistamispyyntöjen porua, eiköhän se ole auton omistajan asia mitä kertomukselleen tekee? Omas tapaukses ainakin molemmat esittelyt poistatettu juurikin sen vuoksi, että kumpikaan auton uusista omistajista ei ollu kerholaisia eikä mun käsityksen mukaan tuukkaa jatkamaan tarinaa tänne joten näin turhaksi niitä roikuttaa täällä. Ja mitään ketään kiinnostavaa tietoa ei kummaskaa ilmeisesti ollut.
Re: .
Mutta miksi se pitää sitten poistaa? Laittaa vain viimeiseksi viestin missä lukee että auto on myyty eikä kirjoittaja sitä enää rakenna, kaikille on näin selvää, ettei se nykyinen omistaja ole sama kuin se esittelyn kirjoittanut foorumin käyttäjä ja/tai kerhon jäsen, mutta voihan joku muu saada siitä jotain ideoita tai joku sitä seuraavaa omistajaa seuraava kenties olla kiinnostunut auton vaiheista, näin olen usein nähnyt tapahtuvan mm. jenkkiautoharrasrajien piirissä.
Tämä kun on kuitenkin jonkinlainen julkaisu, niin jälkeenpäin juttujen poistaminen ilman jotain oikeasti perusteltua syytä ei minua saa lämpiämään ajatukselle. Itse en noita poistakaan, vaikka olisi pyydetty... Vähän niinkuin jossain lehdessä voi olla joku auto esittelyssä, tuskin se sillä samalla omistajalla enää on, eikä se seuraava omistaja ole välttämättä auton omistajana kovinkaan kauaa tai loppuun saakka, niin olisi outoa jos joku auton omistajista (vaikka se joka auton omisti esittelyn lehdessä ollessa) haluaisi kieltää tai pyytää että kyseistä lehteä ei enää kukaan lukisi ja toivoisi että kyseinen artikkeli revittäisiin joka numerosta pois ja laitettaisiin silppuriin, kun "se ei pidä enää paikkaansa eikä auto ole enää hänellä ja seuraava omistaja ei ole lehden lukija". Ja vaikka se auto menisi suoraan paaliin, niin silti siinä voi olla jotain mielenkiintoista jollekin samanmallista autoa rakentavalle. Netissä ei vain ole niitä useita lehden kappaleita, vaan vain se yksi sivu josta poistaminen poistaa sen kaikilta.
En suoraan viitannut mihinkään tiettyyn autoesittelyyn tai ketjuun tai käyttäjään, vaan yleisellä tasolla.
Minä en ymmärrä projektikertomusten poistoinnokkuutta ja jarkkis ei ymmärrä miksi joku ei pidä poistoista. Kaikki eivät vain voi ymmärtää samoja asioita... sillehän ei voi mitään. Mutta ei minun tarvitse pitää siitä että joku hävittää tai haluaa hävittää autoesittelyitä tai teknisiä kysymyksiä tai ratkaisuja niihin vain sen takia että ei enää itse omista kyseistä autoa. Ei ne mitään ihmissuhteita ole joissa exän kuvia hävitetään (toisaalta minähän en ymmärrä sitäkään käytäntöä). Autojen "elämä" jatkuu usein omistajanvaihdoksen jälkeenkin, me vain olemme niiden väliaikaisia omistajia...
Tämä kun on kuitenkin jonkinlainen julkaisu, niin jälkeenpäin juttujen poistaminen ilman jotain oikeasti perusteltua syytä ei minua saa lämpiämään ajatukselle. Itse en noita poistakaan, vaikka olisi pyydetty... Vähän niinkuin jossain lehdessä voi olla joku auto esittelyssä, tuskin se sillä samalla omistajalla enää on, eikä se seuraava omistaja ole välttämättä auton omistajana kovinkaan kauaa tai loppuun saakka, niin olisi outoa jos joku auton omistajista (vaikka se joka auton omisti esittelyn lehdessä ollessa) haluaisi kieltää tai pyytää että kyseistä lehteä ei enää kukaan lukisi ja toivoisi että kyseinen artikkeli revittäisiin joka numerosta pois ja laitettaisiin silppuriin, kun "se ei pidä enää paikkaansa eikä auto ole enää hänellä ja seuraava omistaja ei ole lehden lukija". Ja vaikka se auto menisi suoraan paaliin, niin silti siinä voi olla jotain mielenkiintoista jollekin samanmallista autoa rakentavalle. Netissä ei vain ole niitä useita lehden kappaleita, vaan vain se yksi sivu josta poistaminen poistaa sen kaikilta.
En suoraan viitannut mihinkään tiettyyn autoesittelyyn tai ketjuun tai käyttäjään, vaan yleisellä tasolla.
Minä en ymmärrä projektikertomusten poistoinnokkuutta ja jarkkis ei ymmärrä miksi joku ei pidä poistoista. Kaikki eivät vain voi ymmärtää samoja asioita... sillehän ei voi mitään. Mutta ei minun tarvitse pitää siitä että joku hävittää tai haluaa hävittää autoesittelyitä tai teknisiä kysymyksiä tai ratkaisuja niihin vain sen takia että ei enää itse omista kyseistä autoa. Ei ne mitään ihmissuhteita ole joissa exän kuvia hävitetään (toisaalta minähän en ymmärrä sitäkään käytäntöä). Autojen "elämä" jatkuu usein omistajanvaihdoksen jälkeenkin, me vain olemme niiden väliaikaisia omistajia...
Re: .
Et sä mitään väärää oo teheny, ku se kerran oli mun pyyntö ja kuten asian jo selitin ettei siellä niis ollu mitään maata mullistavaa infoa mikä olis ketään kiinnostanu, tai siltä se ainaki vaikutti, ja toinen syy, että henkilöt jotka autot ostivat eivät olleet tulossa jatkamaan horinaa tänne joten miksi niitä siis säilyttää. Ei kai tää ny maailmanlopun asia voi olla, ja eikö kaikki tärkeä tieto ja niiden ratkaisut oo lähinnä tuolla niille tarkoitetuilla osioilla. Mut jos jotakuta kaihertaa ne topicit ja niiden "tieto" ni multa voi kysellä suoraan kerron kyllä. Ja eikai tää ny ihan outo käytäntö oo koska ainakin btcf:llä poistetaan topic jos joku niin haluaa, mut jos ei pyyntöjä tuu ni ne lukitaan, joten miks täälä ny taas täytyy tehdä kärpäsestä isompi asia kuin onkaan.Rookeri kirjoitti:Minä se poistin jarkkiksen projektitopikin kun siellä luki että poistoon. En sen enempää ajatellut seuraamuksia. Mutta jääköön jatkossa topikit muitten iloksi/riesaksi luettavaksi Peace.
Re: .
Ihan tällälailla yleisellä tasolla: ihmiskunnan kehitys nykyiselle tasolle on perustunut siihen, että aikaisempien sukupolvien tieto on saatu siirrettyä uusille käyttäjille ts. jokaisen sukupolven ei ole tarvinut keksiä tulta ja pyörää uudestaan. Kaikenalinen tiedon ja tarinoiden poistaminen, salaaminen ja tuhoaminen lyö korville tätä ihmiskunnan kehityksen perustaa. Otetaan keskusteluun natsikortti: jos kaikki tieto kansallissosialistisen Saksan tekemisistä ja tekemättä jättämisistä olisi tuhottu, poistettu ja piilotettu, kun tekijä (A.H.) ei enää ole omistaja ja uusi omistaja (liittoutuneet) ei enää jatka toimintaa, niin aika erilaiselta näyttäisi mm. avaruustutkimus ja Saksan lainsäädäntö, kuplaa ei harrastaisi kukaan ja juutalaisia vainottaisi edelleen, niinkuin jo satoja vuosia aikaisemminkin eikä kukaan koskaan missään yhteydessä käyttäisi natsikorttia, kun kukaan ei edes tietäisi, mitä se tarkoittaa.
Re: .
Siis sen tajuan kyllä että jos joku ongelma on voimansiirrossa tai moottorissa ja se on saatu ratkaistua ja sen jälkeen poistetaan ni se on ihan perseestä,m ut noi projekti topikkien kulkuneuvojenki ongelmat yleensä on kerrottu moottorit ja voimansiirto topicis, ja jos joku ne sieltä haluaa poistaa ni sitä en tosiaan ymmärrä, mut niinku esim. nuo munki esittelyt oli ihan turhia joissa ei ollu mitää järkevää infoa ni katoin viisaammaksi ne poistattaa sieltä "lojumasta" tuskin niitä kukaan sieltä olis halunnu jälkikäteen ihmetellä.
Re: .
Vaan tuota kuinkas mahtaisi käydä jos esimerkikisi minä poistattaisin tuon farkku Astrani projektitopicin,kun eihän siinä MINUN mielestä ole mitään ihmeelistä asiaa...
Jarkkis: ymmärrän kantasi asiaan tavallaan mutta toisaalta taas en.
Mutta ajatellaan asiaa eteenpäin,autot saattavat vaihtaa vielä uudelleen omistajaa ja juku mahdollisen uuden omistajan tuttava mainitsee että tästähän oli juttua OCF:llä.
Omistaja alkaa etsimään että mitäs tästä on kirjoitettu... no eipä löydy mitään.
Parempi olisi jos tälläiset tapaukset vaikka lukittaisiin,silloin topic voitaisiin vaikka avata jos joku auton mahdollinen uusi omistaja haluaakin jatkaa tarinaa.
Jarkkis: ymmärrän kantasi asiaan tavallaan mutta toisaalta taas en.
Mutta ajatellaan asiaa eteenpäin,autot saattavat vaihtaa vielä uudelleen omistajaa ja juku mahdollisen uuden omistajan tuttava mainitsee että tästähän oli juttua OCF:llä.
Omistaja alkaa etsimään että mitäs tästä on kirjoitettu... no eipä löydy mitään.
Parempi olisi jos tälläiset tapaukset vaikka lukittaisiin,silloin topic voitaisiin vaikka avata jos joku auton mahdollinen uusi omistaja haluaakin jatkaa tarinaa.
Re: .
Asiaa kyllä, ehkäpä se lukko olis siis järkevin toimenpide myydyille kulkineille tuola projekti osios.telwin kirjoitti:Vaan tuota kuinkas mahtaisi käydä jos esimerkikisi minä poistattaisin tuon farkku Astrani projektitopicin,kun eihän siinä MINUN mielestä ole mitään ihmeelistä asiaa...
Jarkkis: ymmärrän kantasi asiaan tavallaan mutta toisaalta taas en.
Mutta ajatellaan asiaa eteenpäin,autot saattavat vaihtaa vielä uudelleen omistajaa ja juku mahdollisen uuden omistajan tuttava mainitsee että tästähän oli juttua OCF:llä.
Omistaja alkaa etsimään että mitäs tästä on kirjoitettu... no eipä löydy mitään.
Parempi olisi jos tälläiset tapaukset vaikka lukittaisiin,silloin topic voitaisiin vaikka avata jos joku auton mahdollinen uusi omistaja haluaakin jatkaa tarinaa.
Re: .
Ja miksi kummasssa niitä tarviisi edes lukottaa???????????????????????????
Itse olen maininnut topikkeihin aina myynnin jälkeen että auto myyty ja uusi omistaja jatkaa mikäli haluaa.
Tosin aina ei uusi omistaja ole tajunnut että autosta on jo topikki, mutta eipä se mitään. Itselle sopii ihan mainiosti että samaa topikkia jatketaan vaikka auton omistaja vaihtuu. Sellaisiakin topikkeja on useita joissa yhdellä autolla on jo useampi omistaja samassa ketjussa.
Itse olen maininnut topikkeihin aina myynnin jälkeen että auto myyty ja uusi omistaja jatkaa mikäli haluaa.
Tosin aina ei uusi omistaja ole tajunnut että autosta on jo topikki, mutta eipä se mitään. Itselle sopii ihan mainiosti että samaa topikkia jatketaan vaikka auton omistaja vaihtuu. Sellaisiakin topikkeja on useita joissa yhdellä autolla on jo useampi omistaja samassa ketjussa.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96