Sivu 6/6

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 11 Loka 2019, 15:19
Kirjoittaja ?!
jariz kirjoitti: 08 Loka 2019, 14:05 Eli onko kaltevuusero laatikoissa eikä koneen päässä?
Mun muistin mukaan on kyllä koneet suorassa,voin toki muistaa väärinkin.Viime talven romussa oli ainakin suorassa,mutta se oli käpöstelty joka puolelta muutenkin.

Pihassa olis 2.2 omega,että pystyn kyllä tarkistamaankin tarvittaessa🙂

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 11 Loka 2019, 17:37
Kirjoittaja Juho M-P
On ne hitusen kallellaan kuskin puolelle. Siis neloskoneet.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 12 Loka 2019, 15:08
Kirjoittaja ?!
Juho M-P kirjoitti: 11 Loka 2019, 17:37 On ne hitusen kallellaan kuskin puolelle. Siis neloskoneet.
No sittenhän laatikoissa on oltava eri valu kuorissa v6 vs 4-syl,olen jotenkin olettanut askien olevan samoja.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 12 Loka 2019, 15:45
Kirjoittaja Juho M-P
Kyllä se ero on lohkon valussa luulisin. Laatikot on samoja ainakin nelipyttysis myös diisselis

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 20 Loka 2019, 09:48
Kirjoittaja ?!
Juho M-P kirjoitti: 12 Loka 2019, 15:45 Kyllä se ero on lohkon valussa luulisin. Laatikot on samoja ainakin nelipyttysis myös diisselis
Joo,kyllähän se näin on.Nuo kaikki (d)ohc pannut on huikan kallellaan kun vakio laatikko "suorassa".Näytti olevan omassa c Kadetissakin,saas nähä mihin asentoon tulevan laatikon kytkinkoppa on sattunut.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 16 Helmi 2021, 12:25
Kirjoittaja jariz
Nyt kun nuo uudet säännökset tulee niin heräsi semmoinen pieni mielenkiinto isommalle tekniikalle (V8).
Eikös tehorajat mene tehopaino suhteen mukaan? MV6 painaa 1605kg eli kuinka tehokkaan moottorin saa asentaa?
Jos mahdollista niin mikä jenkki V8 on järkevin vaihtoehto? LS1? Paljonko siitä saa vaparina perus muutoksilla?

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 16 Helmi 2021, 20:30
Kirjoittaja Nahkatakki
jariz kirjoitti: 16 Helmi 2021, 12:25 Nyt kun nuo uudet säännökset tulee niin heräsi semmoinen pieni mielenkiinto isommalle tekniikalle (V8).
Eikös tehorajat mene tehopaino suhteen mukaan? MV6 painaa 1605kg eli kuinka tehokkaan moottorin saa asentaa?
Jos mahdollista niin mikä jenkki V8 on järkevin vaihtoehto? LS1? Paljonko siitä saa vaparina perus muutoksilla?
Siel on se vanha 20% tehonlisäys sellasenaan voimassa ja sit vertailuajoneuvolla poikkeus:

"1)vertailuajoneuvolla suhteen ollessa 25 kilogrammaa/kW tai enemmän, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 12 kilogrammaa/kW;
2)vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 10 kilogrammaa/kW;
3)vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;
4)vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 5 kilogrammaa/kW;
5)vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 5 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 4 kilogrammaa/kW."

"Vertailuajoneuvona saa käyttää merkiltään, mallisarjaltaan ja mallisukupolveltaan samanlaista ajoneuvoa, jota on valmistettu suurina sarjoina tiettyä markkina-aluetta varten... ..Vertailuajoneuvoksi käy ainoastaan mallisarjaltaan ja mallisukupolveltaan samanlainen ajoneuvo, jota on valmistettu vähintään 500 kappaletta ja jonka valmistusmäärästä on valmistajan todistus"

Eli jos toi 3.2l 160kW on vertailuautona niin 1605kg/160kW = 10,031kg/kW. Nyt sitten, tulkitaanko sitä tolla 10kg/kW->5kg/kW vai 15kg/kW->7kg/kW niin sais olla joko 320kW/435hp tai 342,8kW/466hp. Ainakin miten mä tota tulkitsen :o
Ja nää oli lainaukset nyt tosta 1/3/2021 voimaan astuvasta määräyksestä.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 16 Helmi 2021, 21:24
Kirjoittaja jariz
Eikö nuo tehot ole 230kw tai 320kw?
Tuonne kun syöttää hevosvoimat 218 niin tulee eri lukemia riippuen mittaustavasta. Millä noista mitataan auton tehoa?
Jos mitataan mechanical horsepower arvolla niin sillä saisi menemään tuon teho paino suhteen alle 10kg/kw
https://www.rapidtables.com/convert/power/kw-to-hp.html

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 16 Helmi 2021, 21:29
Kirjoittaja Nahkatakki
Korjataas vähän, siis jos tulkitaan tolla 15kg/kW-->7kg/kW niin sallisi 229,3kw/311hp. eikä 342kw, mistähän helv.. mä ton repäsin :what:

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 16 Helmi 2021, 21:36
Kirjoittaja Nahkatakki
Joo 230kw tai 320kw, kävi joku oikonen tossa. Ja kilowateilla mitataan tehoa, älä välitä niistä hevosista tässä kohtaa. Pistin ne ite tohon vaan antamaan osviittaa.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 06 Maalis 2021, 14:07
Kirjoittaja Ville
310hv on MV6 -96 tehoraja, kysyin inssiltä. Tosin käsky oli että ensin konttorille punnitukseen ja sit penkkiin ottamaan sopivat tehot. Punnitus mulla ainakin sen takia että keulalla on BMW-moottori ahtimella

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 19:54
Kirjoittaja ?!
^Ymmärtääkseni tehoraja menee juurikin mitatun todellisen painon mukaan.

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 21:12
Kirjoittaja jariz
Omegaan voisi olla aika hyvä moottori vaihtoehto Vortec 5300. Menee tehorajoihin ja suht hyvin saa tehoa lisää perus vireillä. Jos siis V8:n haluaa

Re: b omega tekniikan vaihto

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 21:51
Kirjoittaja Juho M-P
Eikä kulutuskaan muuttui vrt MV6