Sivu 118/126

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 19 Touko 2019, 01:34
Kirjoittaja leutoranta
Mailillahan ei kelloa vastaan ajeta ;)

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 20 Touko 2019, 18:21
Kirjoittaja vectraTBO
leutoranta kirjoitti: 19 Touko 2019, 01:34 Mailillahan ei kelloa vastaan ajeta ;)
:whack:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 20 Touko 2019, 18:28
Kirjoittaja DEAD
leutoranta kirjoitti: 19 Touko 2019, 01:34 Mailillahan ei kelloa vastaan ajeta ;)
eikös siinäkin periaatteessa ajeta?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 20 Touko 2019, 19:41
Kirjoittaja tt__
ei tätä enää tarvi radalla kiusata mielummin kadulla isin ja äitin kultapoikien uusia bemareita,audeja yms pikkusen jätätellä silloin tällöin että saa vähän pojille mielipahaa aikaan!

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 09 Kesä 2019, 22:35
Kirjoittaja vectraTBO
Juu ratahommelit on nyt tauolla hetken. Vaihteensiirto alkanu tökkii kadullakin jo, varsinkin nelonen jos koittaa reippaamman kiihdytyksen jälkeen vaihtaa. Laitoin vaihdevälinlyhentimen takas ja tarkastelin kaikki nivelet samalla ja tuntuu kaikki olevan ok. Keppiin tilasin sen kumisen o-renkaan kun siellä on nyt joku kulunut käytetty jossa väljää melko paljon. Katotaan auttaako uusi rinkula vai onko itse lootassa jotain kipuja.

Välijäähdyttimen suttasin mustalla kun pisti silmään niin kovasti, samalla laitoin aluverkkoa sumariaukkoihin kun näytti keula niin raiskatulta:

Kuva

En tiedä tarvisko maskiinkin laittaa samaa verkkoa. Ja kauhee rako pellin ja maskin/valojen välissä, johtuukohan se siitä kun on A1 pelti ja A2 maski+valot vai onko toi keula roikahtanut :-?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Kesä 2019, 21:59
Kirjoittaja vectraTBO
vectraTBO kirjoitti: 09 Kesä 2019, 22:35 Keppiin tilasin sen kumisen o-renkaan kun siellä on nyt joku kulunut käytetty jossa väljää melko paljon. Katotaan auttaako uusi rinkula vai onko itse lootassa jotain kipuja.
Rinkula tuli ja laitettu paikalleen:

Kuva

Kyllähän sillä välystä poistu ja ainakin katuräppäilyssä tuntus toimivan nyt.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 12:07
Kirjoittaja vectraTBO
Eilen käyty vähän räppäämässä mailia Porissa. Joutu antamaan logiläppärin tulospalvelun käyttöön, onneksi paikalla oli tuttu kaveri jolla myös Hestec jonka läppärillä saatiin otettua logia.

-Eka veto motin lämmittelyä, nopeus 136kmh.
-Toka veto 500metrin kohdalla 150kmh vauhdista vitosella logi. Eli vitonen rajoittajaan, painetta vain 1,7bar. Nopeus 277kmh.
-Kolmas veto 500metrin kohdalla 150kmh vauhdista kaasu pohjaan vitosella ja kutoselle vaihto, painetta 2bar ja kaasun nosto vähän ennen maalia. Nopeus 279kmh.

279kmh riitti tällä kertaa tapahtuman nopeimpaan vetoon joten ei jaksanut riivata autoa enempää. Ja onneksi ei tullut ajettua enää koska autoa kärrylle ajaessa meni jarrupoljin pohjaan. Uuden pääsylkän vaihdoin 2016 Porin mailin jälkeen kun tapahtui sama homma, tietty myös uudet nesteet. Täytyy vaihtaa nyt uudet nesteet ja kattoo auttaako se, taitaa jarrut olla vähän alimitoitettu tuohon touhuun kyllä.

Alla kuvasaastetta ja incar pätkä:

Kuva
Kuva


Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 12:27
Kirjoittaja 1,2sorsa
Oliko sulla tässä turbocalibran vakiot ja minkälaiset pakat ja levyt?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 13:26
Kirjoittaja vectraTBO
Joo Turbon satulat edessä, takana V6 35mm satulat, Zimmerman reikälevyt, EBC redstuff palat ja Motul RBF600 nesteet.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 14:23
Kirjoittaja 1,2sorsa
Eli lähtökohdat pitäisi olla kunnossa.
Löytyyköhän jostain vielä isompaa vakiota jarruosaa?
Esim saab jäähdytetyt takajarrut?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 14:36
Kirjoittaja vectraTBO
Kyllä eteen kannattas laittaa jotkut hyvät monimäntäsatulat ja vähän isommat levyt. Mut kiihdytykseen tarvis taas vaihtaa turbon jarrut takas että mahtuu 15" vanteen sisään. Eipä tuo mailikaan enää niin kovasti kiinnosta että viittis jarruja laittaa, muistaa vaan että kerran se pysää isosta vauhdista.

Lappeessa kuoli eilen joku Audikusķi ilmailupäivillä ku lähti auto lapasesta. Monta kertaa ittekin miettiny että mitä kaikkee vois tapahtuu ja alkanu vähän jännittää ajaminen itseäkin...

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 18 Elo 2019, 14:47
Kirjoittaja ?!
^Jeb,todella ikävä tapaturma.

Tuo maili on tehokkaalla autolla todella riskialtista,tekniikalle ja kuskille,aika harva tehokkaan auton harrastaja ajaa mailia enään.

Siinä kun rupeaa +300km/h vauhdeista jarruttamaan niin ei paljon hymyilytä.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 20 Elo 2019, 21:27
Kirjoittaja vectraTBO
Joo aika pysäyttävä tapaus. Hallissa on hyvä jarrumatka mutta LPR:ssä se on lyhempi joten tulee hiukan kiire jarrutella, ei tartte paljon mennä pieleen että sattuu jotain noista vauhdeista. RIP vaan kaverille ja voimia omaisille.

Omakin tuuri alkaa olee käytetty kun kaksi kertaa Porin jälkeen häipynyt jarrut vedon jälkeen, vedossa kuitenkin toimi/pysäs. Hallissa kun motti hajos ja sammu mailin lopussa joutu jarruttaa ilman tehostajaa niin sitä jarrua joutu oikeesti jo painamaan että auto pysäs. Tietty kun ajamaan lähtee ne homman riskit täytyy tiedostaa.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 20 Elo 2019, 23:02
Kirjoittaja 1,2sorsa
Saisko tolle alipaineelle jotain turva järjestelmää?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD 10.735s/231.15kmh

Lähetetty: 21 Elo 2019, 12:29
Kirjoittaja kolkoti
1,2sorsa kirjoitti: 20 Elo 2019, 23:02 Saisko tolle alipaineelle jotain turva järjestelmää?
Voihan sillekin pienen kerääjäsäiliön tehdä jos katsoo tarpeelliseksi. Sitä en tiedä kuinka iso sen täytyy olla jotta riittäisi ko. tilanteisiin.