Sivu 107/126

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 29 Heinä 2017, 21:41
Kirjoittaja Deme79
Asialliset lukemat :yes: . Hienoa ja jatka samaan malliin, hienoa seurata kun tehdään koko ajan :ruoska: vaikka koneet välillä paukkuu :no: . Onnea ja menestystä jatkoon :peukku:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 29 Heinä 2017, 23:04
Kirjoittaja opelisti77
vectraTBO kirjoitti:
teukka77 kirjoitti:
Juu kärryllä mentiin Pirkkalan ohi, vetoautona sininen OPC Vectra :)
Parivaljakossa mukavat teholukemat :D

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 13 Elo 2017, 12:49
Kirjoittaja vectraTBO
^^Kiitos palautteista!

Eilen oli Porin lentokentällä 500whp ajopäivä jossa ajoivat puolimailia ja lentäviä parilähtojä noin 100-250kmh. Aika hienoa kalustoa oli paikalla.

Kävin vetää pari logivetoa kunnen ole penkin jälkeen kadulla vielä ajanut. Eka rauhallisempi ja toinen vitosella rajoittajaan noin 270kmh. Ei tuossa oikeen enää Toyon katusliksikään pidä ku vasta vitosella tuon yli 700nm väännön takia :D

Logi loppui jostain syystä 7600rpm vaikka rajoitin on 8000rpm. Mutta seos ja ahdot oli kunnossa ja veti kyllä maukkaasti, melkein jopa itteekin pelotti ajaa :-?

Mitään mittalaitteita siellä ei ollut eikä itselläkään ollut kameraa mukana. Tuollainen lentävä parilähtö touhu olis kyllä ihan siistiä ajella jossain tapahtumissa ja oli kivaa katseltavaakin.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 04 Syys 2017, 23:08
Kirjoittaja vectraTBO
Pieni kisaraportti. Viikonloppuna oli Alastarossa Nightrace+finaalit+test'n tune ajot.

Perjantai aamulla oli peruskeli ja vettä satoi noin klo yhteen saakka. Alla auto just kuivattuna sateen loputtua:

Kuva

Lajittelut alkoi perjantaina hiukan ennen kello kahta.

Eka veto 13,433s/218,17kmh. Perinteisesti pomppas ykkönen pois päältä kunnen muistanu keppiin nojata, vedin kuitenkin lopun täyskaasulla.
Toka veto 11,242s/226,71kmh. Vaihteet osu kohdalleen mutta ykkösen ja kakkosen sai pumppailla, 60 jalkaa huonohko 2,057s.
Kolmas veto 11,416s/229,29kmh. Taas pumppailtiin pikkuvaihteet ja 60 jalkaa vielä huonompi kuin edellinen, 2,215s. Nelos vaihde meni päin rajoittajaa.

Lauantai alkoikin sitten pudotuksilla.

Eka veto 11,749s/226,54kmh. Hirveen liukasta, sai pumppailla vielä kolmosenkin, 60 jalkaa taas huonompaan suuntaan 2,332s. Tässä sitten tiputtiin kisasta pois heti alkumetreillä kun indeksi oli 11s ja reaktio huono 0,319s.

Illalla ilmoittauduin näytösajoon mutta eihän siitäkään mitään tullut, ei yhtään pitoa ja hirveen pumppailun jälkeen ei nelonen mennyt päälle ja rullaamalla maaliin. Aika 13,35s/144,63kmh.

Sunnuntaina sitten ajamaan testipäivillä. Vaihtelin taakse hiukan korkeemmat jouset josko painopiste olis hiukan parempi.

Ekassa vedossa kuskin vetoakseli poikki sisemmän nivelen juuresta. Onneksi oli varavetarit mukana ja uutta tilalle. Harvemmin sitä tulee hyvä fiilis kun auto hajoaa mutta tässä tuli ja tuntui että nyt löyty hyvä alustaratkaisu ja vähän pitoakin.
Toka veto 11,626s/224,73kmh. Ja siihen karisi ne hyvä vibat pidosta, sama pumppailu jatkui. 60 jalkaa 2,195s.
Kolmas veto apukuskin ulompi vetonivel poikki tapin juuresta joka menee napaan. Myös laturin remmi kääntyi selälleen. Uutta vetaria ja remmiä tilalle ja kovaa ajoa.
Neljäs veto 12,022s/226,10kmh. Tippui ykkönen pois päältä ja kakkosella vaihtaessa ei ollut heti ahtoa, tietty myös liukasta oli. Myös juuri vaihdettu laturin remmi kääntyi taas selälleen. Uutta remmia taas tilalle.
Viidennessä vedossa koko laturin remmi hyppäs pois paikaltaan burniksen jälkeen. Sitten loppuikin jo ajoaika.

On se vaan vaikeeta ajaa tollasella härvelillä. Haastetta tästä ei ainakaan puutu. Sama setuppi alustassa ku viime vuonna eikä toiminu yhtään niinkuin aiemmin. Luulin myös että noi laturinremmin ongelmat on jo selätetty laturin uudelleen linjauksen myötä muutama vuosi sitten mutta jotenkin nekin ongelmat tuli takas. Vetoakselijumppaan saattoi vaikuttaa se takajousien vaihto, tai sitten tuli vaan tunnit täyteen:

Kuva
Kuva

Viikonlopun paras veto se 11,242s/226,71kmh. Loppunopeusennätys parani lukemaan 229,29kmh. Nelonen meni muutaman kerran päin rajoittajaa lopussa, isommat renkaat tai lisää jenkaa :D

Sitten vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :bonk:

Videomateriaaliakin on mutta katotaan jaksaako niistä mitää vääntää.

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 07:22
Kirjoittaja seero
Hieno meininki :thumbsup: kyllä tuosta raportista haistaa sen miltä se motorsportti tuoksuu :D

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 18:03
Kirjoittaja leutoranta
Kuva

Tässä vielä yksi kuva lisää heikoista vetareista :bonk:

Kuva

Yksi iltakuva. ( Harinen saa hyvää mainosta :D )

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 18:11
Kirjoittaja blex84
Pitäisikö päivittää moniuramallin latauksen osat?

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 21:21
Kirjoittaja vectraTBO
seero kirjoitti:Hieno meininki :thumbsup: kyllä tuosta raportista haistaa sen miltä se motorsportti tuoksuu :D
Juu kyllä se tuoksu välillä on aika imelää :lol:
blex84 kirjoitti:Pitäisikö päivittää moniuramallin latauksen osat?
Tässä on alunperin LET moottorissa ollut moniuralaitteet mutta vaihdoin ne kiilahihnalaitteisiin että sai ahtimelle lisää tilaa. Enää ne moniuralaitteet ei sovi ellei muuta pakosarjaa. Eli ei ole vaihtoehto. Tietty jos vaihtais ohjaustehostimen Corsan sähköiseen niin voisi kikkailla moniuraremmin vain pyörien vaihdolla.

Kiilahihnahan hyppää/kääntyy kun moottori menee rajoittajaan liian rajusti.

Niin ja Leutorannalle isot kiitokset avusta ja seurasta!

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 21:40
Kirjoittaja blex84
Entä jos jättää koko tehostimen pois syömästä tehoa :D

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 21:41
Kirjoittaja blex84
Kadetista kuiva akseli tilalle ja Corsan sähköinen avustaan

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 21:51
Kirjoittaja vectraTBO
Niinhän mä tossa just kirjotin että jos vaihtais sen Corsan sähkötehostimen nykyisen tilalle :)

Tuossa toi paras veto:



Ja tuossa tuo jossa parhaat lopparit jonkun ulkopuolisen kuvaamana:


Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 05 Syys 2017, 22:20
Kirjoittaja blex84
On se karu kampe, minä kyllä nakkaisin nuo kiilaura vehkeet mäkeen kun ne ei tunnetusti tykkää rajoitinrallista

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 21 Loka 2017, 17:15
Kirjoittaja vectraTBO


Kai se tarvis talviteloille jo laittaa kunnei pitojakaan ole. Nelosella lähdin vetämään ja vitosen kun sai pumppailun jälkee sisään ei sekään pitänyt :bonk:

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 02 Joulu 2017, 13:32
Kirjoittaja leutoranta
Mun mielestä reaktiot ihan hyvät, kun vihreä ei ole kunnolla syttynyt, niin auto on jo liikahtanut :)
(Tai sitten inan tärähtänyt kuvaaja)

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Thistle Thunder, Vectra A Turbo FWD -641hv-

Lähetetty: 02 Joulu 2017, 21:06
Kirjoittaja vectraTBO
Kyl määki näköjään kerran viikonlopun aikana onnistuin reaktioissa, sekään ei tietty kisalähtöön osunut :D

Noita kuvia katellessa tuli taas mukavat flashbäkit noista kisoista. Hauskaa oli vaikkei ihan putkeen mennytkään. Onneksi oli kuitenkin kannustavaa seuraa mukana :thumbsup: