Pieni kisaraportti. Viikonloppuna oli Alastarossa Nightrace+finaalit+test'n tune ajot.
Perjantai aamulla oli peruskeli ja vettä satoi noin klo yhteen saakka. Alla auto just kuivattuna sateen loputtua:
Lajittelut alkoi perjantaina hiukan ennen kello kahta.
Eka veto 13,433s/218,17kmh. Perinteisesti pomppas ykkönen pois päältä kunnen muistanu keppiin nojata, vedin kuitenkin lopun täyskaasulla.
Toka veto 11,242s/226,71kmh. Vaihteet osu kohdalleen mutta ykkösen ja kakkosen sai pumppailla, 60 jalkaa huonohko 2,057s.
Kolmas veto 11,416s/229,29kmh. Taas pumppailtiin pikkuvaihteet ja 60 jalkaa vielä huonompi kuin edellinen, 2,215s. Nelos vaihde meni päin rajoittajaa.
Lauantai alkoikin sitten pudotuksilla.
Eka veto 11,749s/226,54kmh. Hirveen liukasta, sai pumppailla vielä kolmosenkin, 60 jalkaa taas huonompaan suuntaan 2,332s. Tässä sitten tiputtiin kisasta pois heti alkumetreillä kun indeksi oli 11s ja reaktio huono 0,319s.
Illalla ilmoittauduin näytösajoon mutta eihän siitäkään mitään tullut, ei yhtään pitoa ja hirveen pumppailun jälkeen ei nelonen mennyt päälle ja rullaamalla maaliin. Aika 13,35s/144,63kmh.
Sunnuntaina sitten ajamaan testipäivillä. Vaihtelin taakse hiukan korkeemmat jouset josko painopiste olis hiukan parempi.
Ekassa vedossa kuskin vetoakseli poikki sisemmän nivelen juuresta. Onneksi oli varavetarit mukana ja uutta tilalle. Harvemmin sitä tulee hyvä fiilis kun auto hajoaa mutta tässä tuli ja tuntui että nyt löyty hyvä alustaratkaisu ja vähän pitoakin.
Toka veto 11,626s/224,73kmh. Ja siihen karisi ne hyvä vibat pidosta, sama pumppailu jatkui. 60 jalkaa 2,195s.
Kolmas veto apukuskin ulompi vetonivel poikki tapin juuresta joka menee napaan. Myös laturin remmi kääntyi selälleen. Uutta vetaria ja remmiä tilalle ja kovaa ajoa.
Neljäs veto 12,022s/226,10kmh. Tippui ykkönen pois päältä ja kakkosella vaihtaessa ei ollut heti ahtoa, tietty myös liukasta oli. Myös juuri vaihdettu laturin remmi kääntyi taas selälleen. Uutta remmia taas tilalle.
Viidennessä vedossa koko laturin remmi hyppäs pois paikaltaan burniksen jälkeen. Sitten loppuikin jo ajoaika.
On se vaan vaikeeta ajaa tollasella härvelillä. Haastetta tästä ei ainakaan puutu. Sama setuppi alustassa ku viime vuonna eikä toiminu yhtään niinkuin aiemmin. Luulin myös että noi laturinremmin ongelmat on jo selätetty laturin uudelleen linjauksen myötä muutama vuosi sitten mutta jotenkin nekin ongelmat tuli takas. Vetoakselijumppaan saattoi vaikuttaa se takajousien vaihto, tai sitten tuli vaan tunnit täyteen:
Viikonlopun paras veto se 11,242s/226,71kmh. Loppunopeusennätys parani lukemaan 229,29kmh. Nelonen meni muutaman kerran päin rajoittajaa lopussa, isommat renkaat tai lisää jenkaa
Sitten vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Videomateriaaliakin on mutta katotaan jaksaako niistä mitää vääntää.