Sivu 28/28

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 31 Elo 2018, 23:52
Kirjoittaja export
Huomenna Kauhavalle taas porukkaa kahtomaan ja jututtamaan. Klo 15 alkaen ollaan siellä paikkeilla vaikkei päästäkään ajamaan vasta kun illalla joskus.

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 04 Syys 2018, 07:05
Kirjoittaja tuominiemi
Mitenkäs ilta ajot meni kauhavalla? Joutu lähteen vähän aikasemmin pois ni en kerinny nähä? Nokkaa ainaki oli nostanu kuvista päätellen :thumbsup:

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 07 Syys 2018, 17:46
Kirjoittaja export
Ei menny nämä kaksi testikertaa ihan niinkuin ois halunnut mutta paljon enempää ei ois voinu olettaakaan kun auto niputettiin aika vauhdilla. Sinällään tavotteena oli vain päästä North Blacklistille ja sitä kautta Kauhavalle ajamaan lauantain yökisaan niin tämä onnistui 😁



Tuossa vedossa kaasu oli 100% 1 vaihteen ja kakkosen puolivälin jälkeen poksin mukaan 0% niin ajelin loppupätkän 1.6-1.7 bar ahdoilla 2.7 bar sijasta.

Seuraavana päivänä vika oli korjattu ja eka vedossa ahtoletku pamahti niin se oli sitten siinä. Joku otti hieman kipeää kun lähtöpaukku ei enää toiminu niin en saanut lähtemään viivalta.

Ehkäpä tässä mietiskellään seuraava puoli vuotta nyt mitä tehdään.

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 09 Syys 2018, 15:24
Kirjoittaja omega16T
Oot kyllä tehny hienoa kehitystä Mantan kans :peukku: :thumbsup: :yes: Kiva seurata miten kovaa tää tulee vielä kulkemaan.

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 11 Syys 2018, 10:09
Kirjoittaja export
Onhan se tietysti menny vähän eteenpäin kun ensimmäisten vuosien testipäivien ajat oli 13.88 ja seuraavaan parannusta jo 12.40. Siinä välissä taisi mennä jokunen vuosi ja sitten mentiin 10.06. Kummasti nuokin vuodet menee kun ei muista vuosilukujakaan millon ne on ajettu.

btw. tuossa fhra live streamipätkässä sanotaan että mun aika 9.13 ajettu lentokentällä niin Alastarolla se on ajettu ja lentokentällä meni Seinäjoella n. 9.3. Ens vuonna helpompaa parannella ennätyksiään lentokenttäradalla kun eikös tuo Kauhavan kenttä tavallaan ole lentokentällä :D

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 05 Touko 2019, 22:53
Kirjoittaja export
Vähissä on ollu päivitykset auton osalta. Jotain pientä päästiin tekemään nyt keväällä. Peltiä piti taas leikata keulilta että sai mahtumaan isomman vesicoolerin. Sama imusarja muokattiin kolmannen kerran. Kokonaan uusi moottori tulee kunhan viimeiset osat saapuu. Vanha moottori jää varalle tai jos joku haluaa sen ostaa niin sekin mahdollista. Tuskin ehditään vielä Porin wcsc avaukseen mikä oli alunperin tavoitteena.

Kuva

Ahtoputkia vasta mallailtu sen takia näyttää niin typeriltä nuo kulmat.

Kuva

Vesicoolerin toinen päätykin vielä tekemättä.

Kuva

Ehkä sitä Elokuussa päästään taas koittamaan :D

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 06 Touko 2019, 07:31
Kirjoittaja ?!
Kuinkas tuo pakosarja on pysynyt ehjänä?
Väriseekö/resonoiko paljonkin?

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 06 Touko 2019, 08:18
Kirjoittaja export
Ei ainakaan tällä käytöllä oo vielä ratkennu mistään. 2-3pv ajettu dynossa ja muutama varttilähtö ettei kyllä käyttöäkään oo paljoa ollu 😁
Siinähän on tuet sekä ylä- että alapuolelta. Kuvissa ei oo kun osat paikallaan vain sovittamista varten.

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 06 Touko 2019, 09:30
Kirjoittaja ?!
^Juu juu

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 27 Touko 2019, 23:12
Kirjoittaja export
Tämäkin saatiin käymään jo yhdellä kaasuläpällä. Sähköinen ei vielä toiminnassa. Ajamaan koitetaan päästä Seinäjoen Wcsc:ssä 8.6.

Kuva

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 31 Touko 2019, 06:31
Kirjoittaja tuominiemi
Mukava päästä näkemään miten liikahtaa👍

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 01 Kesä 2019, 23:58
Kirjoittaja Jartsa
viime vuodelta kaks vee pojun kanssa. Huomaa Aino pupu rajanarussa tukena :)

Kuva

ja nytkin tullaan mutta ilman Aino pupua :D

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 11 Helmi 2021, 09:59
Kirjoittaja export
2020 vuosi jäi väliin niin koitetaan paremmalla menestyksellä päästä ajamaan tulevana kesänä. Vanha moottori otettiin ehjänä pois ja uutta tilalle. Pari vuotta osat odotellu paikkaansa ja nyt alakerta jo kasassa. Veivit 5mm vakiota pidemmät ja männät matalemmat. Puristussuhde laskee 9.4:1 -> alle 8 kun kannentiivisteeksi tulee 2.0mm liekkirengastiiviste. Kansi Poikkimäen tekemä 1mm isommilla venttiileillä.

Muuten kokoonpano pysyy samana. Alustan säädöt isoimmassa roolissa että lähtisi viivalta vakaammin. Viivalle saattaa tulla kemiallisia apuja

Tarkoitus ajaa edelleen vain 1/8 mailin vetoja pääosin wcsc:n kisoissa.




Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 12 Helmi 2021, 22:16
Kirjoittaja ?!
Hyvä jotta hommat edistyy.
Mitäs "parempaa" haetaan uudella moottorilla?

Isommalla ahtopaineella enemmän huipputehoa?
Vai onko kaasujen kanssa vähempi ruttua vaan parempi?

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Lähetetty: 13 Helmi 2021, 10:47
Kirjoittaja export
Ennakonkestoa ja enemmän ahtopainetta lisätehon toiveissa. Kaasuja olisi ajatus käyttää vain lähdössä kun kovalla kytkimellä kierrokset pääsee laskemaan ja moottori aika hengetön pienemmillä kierroksilla