Sivu 29/35

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 05 Joulu 2014, 05:26
Kirjoittaja StarBreakeR
Tubbe kirjoitti:Jep oma motti jo valmiina. Lohkoksi tuli C20NE lohko, siinä tosin ei ollut öljykanavassa mitään kuristinta tjsp. ja tosiaan jakopään kiinnikepulttien reiät piti tehdä suuremmiksi, samaten öljypohjan kun halusin käyttää samoja pultteja tuon 2-osaisen öljypohjan kanssa. Kannentiivisteeksi tuli Z20LET oma, vaikkakin siitäkin on monta tarinaa, että käykö se tuon NE lohkon päälle. Tarkistin vaan kuinka tiiviste istuu lohkoon ja kanaviin nähden. Tiivisteen 2 niittiä olis jäänyt kannen ja lohkon väliin, joten porasin ne sieltä pois, jonka jälkeen tiiviste istui täydellisesti. Ainakaan mulla ei sotke nesteitä keskenään :yes: Onko muuten Z20LET ilmamassamittarin maksiminäyttämä 262kg/h, koska oma vehje ei koskaan näytä sen enemää ilmamassaa, oli paine sitten +0,5 tai +1bar? Voiskohan tuo mun P1106 vikakoodi johtua siitä, että massamittarin näyttämä ei ole suhteessa ahtopaineeseen? Väitän että omassakin tuo ilmamassa on jotain ihan muuta todellisuudessa kuin 262kg/h. Onkos orkkis ahtopaine jotain 0,7-0,8bar?
Kyllä se 262kg/h on maksimi tuolle pienelle mittarille. Vakiopaineet on 0,8 ja overboostilla 1,1.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 05 Joulu 2014, 08:30
Kirjoittaja Ströbä
Astran 70mm mittari lukee max. 750kg/h ja opc:n 80mm. 1100kg/h.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 06 Joulu 2014, 18:42
Kirjoittaja Tubbe
No kun itekki löysin netistä käppyrät missä verrattiin 70, 80 ja 90mm massamittareita ja tosiaan sielläkin näkyi että tuo vakio 70mm pitäis lukea huomattavasti enemmän kuin tuo 262kg/h. Onko tuo mittari nyt sitten rikki, vai miksi lukemat ei juokse tuon 262 yli? Meinaan kun tyhjäkäynniltä polkasee nopeesti kaasua niin silloin jo mittarin lukema käy yli 200kg/h ja ei olla vielä edes ahtopaineen puolella.... :roll:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 06 Joulu 2014, 20:31
Kirjoittaja Btr-
Paha sanoa, jos pääset testaamaan toisella imm:llä niin sittenhän se selviää.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 07 Joulu 2014, 18:24
Kirjoittaja StarBreakeR
Kyllähän tuo ottaa sen 200kg/h pienellä polkasulla. Op-com vaan ei osaa ilmeisesti näyttää suurempaaa lukemaa kuin 262. DashCommander näyttää että vois olla kolminkertainen. En ole paremmin perehtynyt tuohon kuitenkaan.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 07:09
Kirjoittaja Alpha
Ootko varma ettei kyseessä ole nyt g/s näyttö?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 08 Joulu 2014, 10:41
Kirjoittaja levanen
Olisiko täällä kenelläkään kiinnostusta ostaa pakosarjaa ja hukkaporttia Z20Letiin. Pakosarjassa T3 laippa, tehty mahdollisimman hyvin sopivaksi etuvetoon. Kuvassa oleva Holsettikin voisi olla kaupan..


Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 10:45
Kirjoittaja Tubbe
Jos se olis 262g/s niin se vastais 943kg/h, joten tuskin on niinkään. Tiedossa kuitenkin että maksimi tuolla mittarilla on se 750kg/h :roll:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 16:32
Kirjoittaja StarBreakeR
Tarkistin jonkun vanhan login dashcommanderista ni se näytti reippaamassa kiihdytyksessä maffille 160-180g/s ..varmaan ihan ok.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 17 Joulu 2014, 11:47
Kirjoittaja Siperian susi
Pitkällisen pohdinnan jälkeen tuli sitten hommattua EDS:n ohjelma ja asennuskin onnistui parin yrityksen jälkeen.. Koe-ajo suoritettu ja aikas leveen hymyn nosti huulille.. :D Ei voi kun suositella! Eron kyllä tuntee väännössä ja voimassa, eikä ollut edes kallis(476€ kuluineen kauniissa :o muovirasiassa piuhoineen) Täytyy jossain vaiheessa käyttää rullilla niin tietää tarkan tehonlisäyksen. On se kiva kesällä kyykyttää muita tollasella perhefarkulla! (z20ler) :lollis:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 20:11
Kirjoittaja Tubbe
Viittiskö joku jolla on 100% ehjä ahtopaineensäätösolenoidi mitata siitä vastusarvon ja vaikka jännitteen tyhjäkäynnillä? Omassa on sellaista vikaa että täyskaasukiihdytyksessä syttyy vikavalo, jos vaihtaa vaihdetta ennen kuin ahtopaineet käy maksimissa :roll: Jos ajaa lappu lattiassa riittävän kauan, alkaa solenoidi taas ilmeisesti pelaamaan oikein ja vikavalo sammuu ja ahtopaineet rajautuu oikein. Epäilen, että omassa solenoidissa on jotain vikaa, mutta ei viitsisi turhaan ostaa uutta jos vika voi olla muualla. Antaa siis vikakoodia 1106 12 Se imusarjassa oleva solenoidi on erilainen ainakin osanumeroltaan, mutta voisko sitä kokeilla tuon etummaisen paikalla? Toimivatko siis samalla periaatteella, vai mitä eroa niissä on ettei voisi vaihtaa päikseen?

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 01:53
Kirjoittaja FinBastard
Mulla oli sama vika, että vikakoodi päälle ja ahdot hukassa. Kun sammutti auton, niin auto toimi kuten pitääkin, mutta vikavalo päällä. Sitten motarille ja lappu lattiaan ja kenkää niin maan perkeleesti, kunnes vikavalo sammui :) Solenoidin vaihtamalla häipyi koko vika. Kun mitattiin ahtoja niin nelijää baaria näytti vian ollessa päällä :lol:

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 20:04
Kirjoittaja Sportive
Kesäksi pitäisi saada vähän lisää vetoja astraan, joten ajattelin jonkun softan laittaa siihen. Muuten vakio paitsi downpipe ilman kattia. Onkos tuo eds:ssä hyvä vaihtoehto? http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/As ... ystem.html Samalla vois tilata tophatin ja powerpipen vaikka niistä nyt ei taida suurta iloa olla.

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 15:25
Kirjoittaja enne
Sportive kirjoitti:Kesäksi pitäisi saada vähän lisää vetoja astraan, joten ajattelin jonkun softan laittaa siihen. Muuten vakio paitsi downpipe ilman kattia. Onkos tuo eds:ssä hyvä vaihtoehto? http://eds-motorsport.de/Tuning/Opel/As ... ystem.html Samalla vois tilata tophatin ja powerpipen vaikka niistä nyt ei taida suurta iloa olla.
Toimii perus vireillä ihan ok. Varmasti huomaat eron softauksen jälkeen :)

Re: Z20LEx virittäminen

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 00:09
Kirjoittaja FinBastard
LEH Zafira saa kaveriksi 3" downpipen kakssatasella sporttikatilla, postia odotellaan ensi viikolle :yes: Syttyykö jakarivalo palamaan asennuksen jälkeen, meinaan että pitääkö käyttää pajalla tökityttämässä ECUa?