Z20LEx virittäminen
Re: Z20LEx virittäminen
Ei liity varsinaisesti viritykseen, mutta lex koneisiin kylläkin. Eli tietääkö joku mikä kierre siinä turbon öljynsyöttöputkessa on siinä jatkoksen kohdalla? Se jatkos kohta siis joka on lohkon etuosassa. Kartiotiivistys siinä kohtaa... Pitäis tietää kierre että tietää meneekö tuollainen garretin oma öljyputki siihen suoraan vai pitääkö teettää sopiva, nykyinen on mallia kötöstys, joten siitä pitää päästä eroon
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEx virittäminen
Jatketaanpa LEHin ongelman käsittelyä. Ensiksi iso käsi Alphalle , kun viitsi op-comin logia käydä läpi.
Nyt vaihdettu Forgen vihreä jousi ja yksi säätölevy. Lähdin motarille kiihdyttään nelosella, kaikki ok, kaasun päästin ja annoin laskeutua noin sataseen ja taas kiihdytys. Edelleen kaikki ok. Sitten kun tulin motarilta pois ja kolmonen silmässä käännyn ja nopeasti kaasu pohjaan ja kaasu pois, niin vikavalo päälle. Auto myös sammuu vaikka vika nollattu kun esim. lähtee risteyksestä sievästi ja kakkonen silmään, mutta ei juuri kiihdytä ja kytkin pohjaan. Tätä se ei siis aina tee. MAP anturinkin vaihdoin (kylläkin vanha, mutta kun sen vaihtoi aikoinaan pois, niin sen aikainen vika ei poistunut vaan ongelma ihan muualla).
Alla vielä mitä Alpha sai selvitettyä logista, jos joku vielä osaisi lisää avustaa:
Ahdot käy maks n.1,0bar ja ilmaa menee vähän reilu 600kg mikä kai niille paineille ihan ok. MAFfi ainankin toimii kuten pitää. MAP:n voltit heittelee koko ajan 0-2v välillä. Vikakoodien perusteella päättelisin että siinä kun vikavalo tulee, niin bypass ei kerkeä tai suostu aukeamaan lainkaan. voi johtua siitä kun se on niin lähellä kaasuläppää että sen sulkeutuessa se virtaus karkaa taaemmas siitä kohdalta eikä venttiili aukea vaikka ohjain sitä imee.
Nyt vaihdettu Forgen vihreä jousi ja yksi säätölevy. Lähdin motarille kiihdyttään nelosella, kaikki ok, kaasun päästin ja annoin laskeutua noin sataseen ja taas kiihdytys. Edelleen kaikki ok. Sitten kun tulin motarilta pois ja kolmonen silmässä käännyn ja nopeasti kaasu pohjaan ja kaasu pois, niin vikavalo päälle. Auto myös sammuu vaikka vika nollattu kun esim. lähtee risteyksestä sievästi ja kakkonen silmään, mutta ei juuri kiihdytä ja kytkin pohjaan. Tätä se ei siis aina tee. MAP anturinkin vaihdoin (kylläkin vanha, mutta kun sen vaihtoi aikoinaan pois, niin sen aikainen vika ei poistunut vaan ongelma ihan muualla).
Alla vielä mitä Alpha sai selvitettyä logista, jos joku vielä osaisi lisää avustaa:
Ahdot käy maks n.1,0bar ja ilmaa menee vähän reilu 600kg mikä kai niille paineille ihan ok. MAFfi ainankin toimii kuten pitää. MAP:n voltit heittelee koko ajan 0-2v välillä. Vikakoodien perusteella päättelisin että siinä kun vikavalo tulee, niin bypass ei kerkeä tai suostu aukeamaan lainkaan. voi johtua siitä kun se on niin lähellä kaasuläppää että sen sulkeutuessa se virtaus karkaa taaemmas siitä kohdalta eikä venttiili aukea vaikka ohjain sitä imee.
Re: Z20LEx virittäminen
Joo mun taidot loppuu tässä ja arvioni on tuo boldattu.FinBastard kirjoitti:Jatketaanpa LEHin ongelman käsittelyä. Ensiksi iso käsi Alphalle , kun viitsi op-comin logia käydä läpi.
Nyt vaihdettu Forgen vihreä jousi ja yksi säätölevy. Lähdin motarille kiihdyttään nelosella, kaikki ok, kaasun päästin ja annoin laskeutua noin sataseen ja taas kiihdytys. Edelleen kaikki ok. Sitten kun tulin motarilta pois ja kolmonen silmässä käännyn ja nopeasti kaasu pohjaan ja kaasu pois, niin vikavalo päälle. Auto myös sammuu vaikka vika nollattu kun esim. lähtee risteyksestä sievästi ja kakkonen silmään, mutta ei juuri kiihdytä ja kytkin pohjaan. Tätä se ei siis aina tee. MAP anturinkin vaihdoin (kylläkin vanha, mutta kun sen vaihtoi aikoinaan pois, niin sen aikainen vika ei poistunut vaan ongelma ihan muualla).
Alla vielä mitä Alpha sai selvitettyä logista, jos joku vielä osaisi lisää avustaa:
Ahdot käy maks n.1,0bar ja ilmaa menee vähän reilu 600kg mikä kai niille paineille ihan ok. MAFfi ainankin toimii kuten pitää. MAP:n voltit heittelee koko ajan 0-2v välillä. Vikakoodien perusteella päättelisin että siinä kun vikavalo tulee, niin bypass ei kerkeä tai suostu aukeamaan lainkaan. voi johtua siitä kun se on niin lähellä kaasuläppää että sen sulkeutuessa se virtaus karkaa taaemmas siitä kohdalta eikä venttiili aukea vaikka ohjain sitä imee.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEx virittäminen
Vaatisiko bypassin ahtoletku muutoksen nykyiseen eli pitäisikö se olla T-liittimellä yhdistetty (fuel pressure regulator) tähän?.
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
kyllä vain ja niille tulo sieltä kaasuläpän jälkeen imusarjasta. (jakopään puolella)
http://s56.photobucket.com/user/Oli_P/m ... 9.jpg.html <- tuo imukaulan oikealla puolella oleva kuparinen tjsp..
http://s56.photobucket.com/user/Oli_P/m ... 9.jpg.html <- tuo imukaulan oikealla puolella oleva kuparinen tjsp..
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: Z20LEx virittäminen
Miksi muuttaa alkuperäistä toimivaa kokoonpanoa?
Nyt on monta vikakoodia päällä.
Ei yhtään hummaa/Nm saa tästä kokeilusta.
Nyt on monta vikakoodia päällä.
Ei yhtään hummaa/Nm saa tästä kokeilusta.
Astra Z20LEH x2
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 569
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Z20LEx virittäminen
Jos tuon viritelmän saa toimimaan niin sitten tulee lisää kalikkaa ja joutuu vaihtamaan bypassin jousta isommalle. Sieltä turbon kyljestä se vaihtaminen on niin samperin työläs.
Re: Z20LEx virittäminen
Ei nyt ole kyse virittämisestä mutta Z20LEH koneeseen liittyvää. Onkos termostaatin vaihto kuinka paha homma? Huhua kuulin että olisi jakopään takana. Sillä nyt ei suuri merkitys ole koska vesipumppu sano itsensä irti, kertaalleen jakopää tehty ~60tkm kohdalla. Metroautosta sanottiin että 120tkm olis vaihtoväli mutta suositeltavaa on vaihtaa aikasemminkin. Pienenä vinkkinä jos jollain edessä jakopääremontti niin ainakin omalla kohdalla metro-autosta sai orkkisosat halvemmalla kun varaosaliikkeestä.
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Re: Z20LEx virittäminen
Eikös se ole siinä ihan hollilla koneen vasemmassa reunassa kun luukun avaa. (Minne ylävesiputki menee)Masq kirjoitti:Ei nyt ole kyse virittämisestä mutta Z20LEH koneeseen liittyvää. Onkos termostaatin vaihto kuinka paha homma? Huhua kuulin että olisi jakopään takana. Sillä nyt ei suuri merkitys ole koska vesipumppu sano itsensä irti, kertaalleen jakopää tehty ~60tkm kohdalla. Metroautosta sanottiin että 120tkm olis vaihtoväli mutta suositeltavaa on vaihtaa aikasemminkin. Pienenä vinkkinä jos jollain edessä jakopääremontti niin ainakin omalla kohdalla metro-autosta sai orkkisosat halvemmalla kun varaosaliikkeestä.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Aikas mystinen tahtoo olla tuon moottorin sielunelämä, kun nyt kylmemmillä keleillä on hieman korostunut nuo moottorinohjauksen aivopierut. Vitosella kun ajaa satasta pintakaasulla ja siitä jos pienesti tarjoaa kaasua alkuun ja laittaa lapun lattiaan ni max ahtopaineet siellä 0.7-0.8 eikä kule mihkään, mutta jos käyttää nopeesti kaasun ylhäällä ja raivolla pohjaan niin ahdot heti 1.2-1.3 jolloin alkaa vetämäänkin.
Pari kertaa myös ollu tehot hieman jossain navetan perällä kun on kakkosella yrittänyt kiihdytellä: vedot kuin jollakin vaparilla, mutta molemmilla kerroilla on ruvennut hetkeä myöhemmin lyömään sutia nelosella. hieman risoo tommonen arpominen.
Pari kertaa myös ollu tehot hieman jossain navetan perällä kun on kakkosella yrittänyt kiihdytellä: vedot kuin jollakin vaparilla, mutta molemmilla kerroilla on ruvennut hetkeä myöhemmin lyömään sutia nelosella. hieman risoo tommonen arpominen.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: Z20LEx virittäminen
Ei sulla ole hukkaportinkello irti?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: Z20LEx virittäminen
C20let, C20Xe ja C20Ne käy hyvin, pitää vaan muistaa poistaa öljyntakaisku lohkosta, näissä on vahvemmat sylinterin yläpäät toisin kuin z20 koneissa, ei rupea niin herkästi sylinterin yläpää "elämään". Itse ajattelin C20xe:stä tekemään uutta konetta.Tubbe kirjoitti:Edelleen vaivaa tuo lohkoasia. Menee omasta joka tapauksessa lohko vaihtoon, mutta en tiedä minkä lohkon tuonne laittas.... Mitkäs lohkot tuon z20ler (z20let) lohkon kanssa on samanlaisia? Ainakin x20xev ja ilmeisesti c20ne, mutta onko c20let lohko vastaava? Lähinnä se että onko kaikki lohkon kiinnikepaikat samoissa kohtaa tuossa c20let lohkossa? Let lohkohan on huomattavasti vahvempi, mutta toisaalta niissä ilmeisesti kuluu sylinterit soikeaksi herkemmin kuin tuollaisessa uudemmassa lohkossa.... Mites tuo vedenkierto, kun c20let lohkossa vesitilat on pienemmät, voiko käyttää z20let kantta ja tiivistettä?
Opel Insignia A OPC
Opel Insignia A CDTI
Opel Insignia A CDTI
Re: Z20LEx virittäminen
Lisäksi jakopään osien pulttien reijät pitää isontaa.
Btr- kirjoitti:C20let, C20Xe ja C20Ne käy hyvin, pitää vaan muistaa poistaa öljyntakaisku lohkosta, näissä on vahvemmat sylinterin yläpäät toisin kuin z20 koneissa, ei rupea niin herkästi sylinterin yläpää "elämään". Itse ajattelin C20xe:stä tekemään uutta konetta.Tubbe kirjoitti:Edelleen vaivaa tuo lohkoasia. Menee omasta joka tapauksessa lohko vaihtoon, mutta en tiedä minkä lohkon tuonne laittas.... Mitkäs lohkot tuon z20ler (z20let) lohkon kanssa on samanlaisia? Ainakin x20xev ja ilmeisesti c20ne, mutta onko c20let lohko vastaava? Lähinnä se että onko kaikki lohkon kiinnikepaikat samoissa kohtaa tuossa c20let lohkossa? Let lohkohan on huomattavasti vahvempi, mutta toisaalta niissä ilmeisesti kuluu sylinterit soikeaksi herkemmin kuin tuollaisessa uudemmassa lohkossa.... Mites tuo vedenkierto, kun c20let lohkossa vesitilat on pienemmät, voiko käyttää z20let kantta ja tiivistettä?
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Hukkis vaihtu tuos samalla ja kilometrejä joku reilu 2k takana. Ongelmat liittyy tuohon sähköiseen kaasuläppään ja siihen kuinka moottorinohjaus haluaa arpoa sen asentoa.Btr- kirjoitti:Ei sulla ole hukkaportinkello irti?
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: Z20LEx virittäminen
Jep oma motti jo valmiina. Lohkoksi tuli C20NE lohko, siinä tosin ei ollut öljykanavassa mitään kuristinta tjsp. ja tosiaan jakopään kiinnikepulttien reiät piti tehdä suuremmiksi, samaten öljypohjan kun halusin käyttää samoja pultteja tuon 2-osaisen öljypohjan kanssa. Kannentiivisteeksi tuli Z20LET oma, vaikkakin siitäkin on monta tarinaa, että käykö se tuon NE lohkon päälle. Tarkistin vaan kuinka tiiviste istuu lohkoon ja kanaviin nähden. Tiivisteen 2 niittiä olis jäänyt kannen ja lohkon väliin, joten porasin ne sieltä pois, jonka jälkeen tiiviste istui täydellisesti. Ainakaan mulla ei sotke nesteitä keskenään Onko muuten Z20LET ilmamassamittarin maksiminäyttämä 262kg/h, koska oma vehje ei koskaan näytä sen enemää ilmamassaa, oli paine sitten +0,5 tai +1bar? Voiskohan tuo mun P1106 vikakoodi johtua siitä, että massamittarin näyttämä ei ole suhteessa ahtopaineeseen? Väitän että omassakin tuo ilmamassa on jotain ihan muuta todellisuudessa kuin 262kg/h. Onkos orkkis ahtopaine jotain 0,7-0,8bar?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)