Z20LEx virittäminen
Re: Z20LEx virittäminen
Venttiilikulmista en osaa sanoa varmaksi mitään, itse en tehnyt venttiilitaskuille mitään. Ainakin vielä pyörii XEV imunokalla ja c20let männillä. Mäntiin kannattaa koneistaa suurempi malja, ellei halua nostaa puristuksia todella ylös
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Riittää suuttimet. Ei tartte kiskon kanssa tuskailla.Siperian susi kirjoitti:Täällä menossa sama manööveri.. Mites jos samalla vaihtais bensakiskon leh:stä? Vai riittääkö pelkkien suuttimien vaihto? Tarviiko jotai muita kilkkeitä vai käykö suoraan paikalleen?
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Z20LEx virittäminen
En tiedä oletko jo vastausta kysymykseesi saanut mutta menee. Briteissä ovat tietyistä xev moottoreista ottaneet tuota pelkkää korsettia zletteihin. Älä kysy mistä malleista löytyy, sitä olen itsekin koittanut selvitellälauantaijokeri kirjoitti:Joo mutta käykö varmasti X20XEV koneeseen myös?
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Alkuoään xeveistä ovat ottaneet..
Mutta asiasta moottorisahaan. Taitaa venttiilit olla samat kui xev? Ainaki samaa kokoa ovat.
Mutta asiasta moottorisahaan. Taitaa venttiilit olla samat kui xev? Ainaki samaa kokoa ovat.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
- Viestit: 1316
- Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
- Paikkakunta: Oulu
Re: Z20LEx virittäminen
Morjens.
Nyt tuli 2 autoksi tommone z20let bertone astra. Tarkoitus ois alkaa ottaa lissää voimaa konneesta. Mitehä tuo ohjelmoinnin kans? Missähä tuo ois fiksua tehä.. Oulussa asustelen. Lehhin turbo, suuttimet, välijäähy ja putkisto varmaa sitten? Tarkoitus ois 300hp yli päästä. Vakio veivit alkaa loppumaa 250hp kohilla? Mites männät?
Nyt tuli 2 autoksi tommone z20let bertone astra. Tarkoitus ois alkaa ottaa lissää voimaa konneesta. Mitehä tuo ohjelmoinnin kans? Missähä tuo ois fiksua tehä.. Oulussa asustelen. Lehhin turbo, suuttimet, välijäähy ja putkisto varmaa sitten? Tarkoitus ois 300hp yli päästä. Vakio veivit alkaa loppumaa 250hp kohilla? Mites männät?
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Noille tavoitteille turboksi: https://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Astra ... :rk:3:pf:0
Voin suositella.
Tai jos jaksaa viiä imukoteloa koneistajalle niin https://www.ebay.com/itm/Opel-Vauxhall- ... rk:16:pf:0
Veivit on aina lujilla ja olisi hyvä uusia, mutta moni ajelee vakioveiveillä reilu 300hv tehoilla.. männät on 192hv versioissa vähän ?, mutta jos 200hv malli niin pitäs kestää aika pitkälle. (tuotakin 200hv lettiä useampi versio.. itsellä joku harvinaisempi LEHin esiaste)
Alkuun kannattaa laittaa XEV imunokka, esikatin poisto, imupuoli ja tophat.. pelkästään niilläkin saa koneen aikas hyvin naukuu.
Voin suositella.
Tai jos jaksaa viiä imukoteloa koneistajalle niin https://www.ebay.com/itm/Opel-Vauxhall- ... rk:16:pf:0
Veivit on aina lujilla ja olisi hyvä uusia, mutta moni ajelee vakioveiveillä reilu 300hv tehoilla.. männät on 192hv versioissa vähän ?, mutta jos 200hv malli niin pitäs kestää aika pitkälle. (tuotakin 200hv lettiä useampi versio.. itsellä joku harvinaisempi LEHin esiaste)
Alkuun kannattaa laittaa XEV imunokka, esikatin poisto, imupuoli ja tophat.. pelkästään niilläkin saa koneen aikas hyvin naukuu.
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
- Viestit: 1316
- Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
- Paikkakunta: Oulu
Re: Z20LEx virittäminen
Okkei.. Mites ohjelmointi?
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
- Viestit: 1316
- Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
- Paikkakunta: Oulu
Re: Z20LEx virittäminen
Ja mistä tuohon bertoneen sopivia downpipejä sais? Googlel koittanu ettiä. Loppu pätkä tarkoitus itse tehdä.
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
https://www.ebay.com/itm/MTC-MOTORSPORT ... 3180152861
Nämä sopii kaikkiin astrag/h zafira a/b ja pääkattikin on niïssä yhteensopivva. (Itseltä löytyy ylimääräisenä pääkatin korvausputki.)
Softauksen kanssa suosittelen kunnon ammattilaista, eikä mitään huuhaasoftia. Itseltä löytyy iso kasa softia, mutta niiden kanssa on aina riskinsä jotta laajakaista pitäisi vähintään olla asennettuna kun niitä testaa. Itsellä on kaikki kokeillut toiminu hyvin, mutta..
Nämä sopii kaikkiin astrag/h zafira a/b ja pääkattikin on niïssä yhteensopivva. (Itseltä löytyy ylimääräisenä pääkatin korvausputki.)
Softauksen kanssa suosittelen kunnon ammattilaista, eikä mitään huuhaasoftia. Itseltä löytyy iso kasa softia, mutta niiden kanssa on aina riskinsä jotta laajakaista pitäisi vähintään olla asennettuna kun niitä testaa. Itsellä on kaikki kokeillut toiminu hyvin, mutta..
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
- StarBreakeR
- OCF Member 2022
- Viestit: 1626
- Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nokia
Re: Z20LEx virittäminen
Eikä tuo softan viilaaminen itse ole myöskään mikään paha homma..
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
Re: Z20LEx virittäminen
Aloita kytkimestä sen jälkeen veivit ja männät niin ei tarvi tehdä koneremonttia ihan alkuunsa jos mielit yli 300hp.Hartsa__90 kirjoitti: ↑19 Loka 2018, 12:14 Morjens.
Nyt tuli 2 autoksi tommone z20let bertone astra. Tarkoitus ois alkaa ottaa lissää voimaa konneesta. Mitehä tuo ohjelmoinnin kans? Missähä tuo ois fiksua tehä.. Oulussa asustelen. Lehhin turbo, suuttimet, välijäähy ja putkisto varmaa sitten? Tarkoitus ois 300hp yli päästä. Vakio veivit alkaa loppumaa 250hp kohilla? Mites männät?
Astra Z20LEH x2
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
- Viestit: 1316
- Liittynyt: 13 Kesä 2009, 18:43
- Paikkakunta: Oulu
Re: Z20LEx virittäminen
Mitäs veivejä ja mäntiä suositellaa.. Kerran ku aukasee nii pittää olla hyvä ja entäs kytkin.. Mittää sintteriä en halluu
Insignia Sports Tourer OPC-Line 2.0 cdti 4x4 -11
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Astra Bertone Z20LET -01
Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompi *EX* -05
Omega B2 -02 Z22XE *EX*
Astra GSI -96 C20XE *EX*
Re: Z20LEx virittäminen
https://www.courtenaysport.co.uk/
Esim. Tuolta löydät helpoiten lähes kaiken. Vain lompakon nyörit on rajana...
Esim. Tuolta löydät helpoiten lähes kaiken. Vain lompakon nyörit on rajana...
Astra Z20LEH x2
Re: Z20LEx virittäminen
Eipä se veivien kestävyys varsinaisesti mihinkään hv rajaan ole speksattu,enempi siihen vaikuttaa pakopaineen määrä joka noissa vakio ahtimissa monesti karkaa taivaisiin 1bar ahdon jälkeen.
Toki järkevää ne on vaihtaa jokatapauksessa.
Toki järkevää ne on vaihtaa jokatapauksessa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Z20LEx virittäminen
Onko kokemuksia minkä verran voimaa näistä saa vakio imusarjalla?
Tai mihinkä asti c18xe nokilla pääsee?
Oma sekasikiö moottori vielä kylläkin hieman kesken,mutta opc h astran kannella ja oletettavasti vakio imusarjalla.
Ahtimena holset hx40
Tai mihinkä asti c18xe nokilla pääsee?
Oma sekasikiö moottori vielä kylläkin hieman kesken,mutta opc h astran kannella ja oletettavasti vakio imusarjalla.
Ahtimena holset hx40
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V