Ascona C, 1,8i Sport -84

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Joo, kyllä tässä on SR-mittaristo, sitä sai oston jälkeen kotimatkalla pelonsekaisin tuntein kattoa, et millo tippuu lataus tai öljynpaineet nollille :lol:
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Yks reikä hitsattu pohjasta umpeen. Nyt on Asco-vainajassa reikiä nolla! Oli muuten positiivinen ylläri ku nostin tuon auton nosturille. Tervepohjainen auto, ei etes takajoussujen yläpuolelta runko hävinnyt! -(z)-
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Jaahas. Ja nyt tuli vikakin, mitä pääsee tutkimaan. Eli nopeusmittarissa ei viisari nouse, mut matkamittari pyörii. Eli vaijeri lienee ehjä, ja vika on joko lootassa tai mittarissa....
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja eety »

Kokeileppa ajellessa kolkuttaa sitä mittariston lasia. Saattaa joskus mennä jumiin. Mulla se teki ton mutta toiste päin elikkä se ei tippunut pohjaan vaan näytti paikallaan ollessaki 50... Sitäku vähän lasia koputteli niin alko toimiin taas normisti :D
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

No ei se jumissa se viisari oo, se tuossa +100km vauhdissa näyttää jonku 50km/h lukemaa... Luultavasti meni vaihelaatikosta se pyörittäjä. Vieläku keksis et miten sen saa sieltä irti, ja mistä uuden tilattua. Minun tuurilla sitä ei mistään saa, ja kukaan ei sitä mulle myy, ni joudun sen takia ostamaan koko vaihelootan jostain.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tuata tuata,mietippä uudestaan...
Ei se pyörittäjä voi olla rikki jos mittari näyttää jotain ja matkamittari pyörii,sama vaijeri niitä käyttää. :D
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Woody »

Killroy kirjoitti:No ei se jumissa se viisari oo, se tuossa +100km vauhdissa näyttää jonku 50km/h lukemaa... Luultavasti meni vaihelaatikosta se pyörittäjä. Vieläku keksis et miten sen saa sieltä irti, ja mistä uuden tilattua. Minun tuurilla sitä ei mistään saa, ja kukaan ei sitä mulle myy, ni joudun sen takia ostamaan koko vaihelootan jostain.
Eiks se pyörittäjä tullut ihan nostamalla sieltä vaijerin kanssa, sellanen mutumuisti olsi että se oli 6mm pultilla pyörittäjä siinä vaidelaatikon päällä kii. Tosin jos se matkamittari tosiaan toimii normisti, niin eiks se ole silloin mittarissa vika :)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja telwin »

Juu 6m pultilla se pyöritin on kiinni ja tulee vetämällä pois.
Tuohonhan passaa pyöritin aika monesta etuveto Opelista joten niitä kyllä löytyy jos se on rikki.
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

telwin kirjoitti:Tuata tuata,mietippä uudestaan...
Ei se pyörittäjä voi olla rikki jos mittari näyttää jotain ja matkamittari pyörii,sama vaijeri niitä käyttää. :D
Ihan itekki joskus yllätyn tätä minun häikäisevää älykkyyttäni ja päättelykykyä :oops: :hammer: :D

Eihän se tosiaan voi olla. Mut joo, siitähän pyöritin lähtee, ku vaan ronskisti nostaa ku on sen pultin ja sen lätkän ottanu ensin haitolta pois. Mut enivei, kun painaa tripin resetointinappia ni nopeusmittari toimii taas, eli täytyypi leväyttää tuo mittaristo joskus atomeiksi. JA kattella et voiko tuohon tuon nopeuspuolen vaihtaa, tai ehjätä sen, ku siellä mahtaa nyt olla kuluneisuutta liikkuvissa osissa. -(z)-
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 10609
Liittynyt: 08 Elo 2005, 20:41
Paikkakunta: Kontiomäki

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

ihan asiasta kukkaruukkuun, löytys ylim. asconan korjausopus... Mikäli kiinnostaa niin ote yhteyttä Yv:n muodossa.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Ascossa peltisarja ja simonssin takavaimennin paikallaan. Pientä hienosäätöä vielä vailla, ku änkkä ottaa varapyöäkoteloon kiinni, tekee epämiellyttäviä resonansseja autoon sisälle....
Ja sisustus suunnitelmat meni sen verran uusiks et tilpäisessä mielenhäiriössä tuli Recarot myytyä eteenpäin.
Ja talvivanteet ostettu.
Että eipä oo oikein ascon laittelu edistyny. Ei oo aikaa ollu. Kilometrejä vaan on kertyny mittariin niin perkuleesti, vasta vaihoon öljyt ja nyt on jo niilläki kolme tonnia huristeltu!
Eli nyt on mietinnässä et millaset jakkarat sitä laittais tuohon. Kellään kokemuksia FK.n penkeistä?
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
Esa88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 13:58
Paikkakunta: Imatra

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Esa88 »

fk:n penkithän on aika edullisia ja ite oon ollu tyytyväinen.nuo sportti penkit on aika "kovat" mutta kyllä niihin perse tottuu :D
Avatar
L.ossi
OCF Member 2020
Viestit: 575
Liittynyt: 29 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja L.ossi »

juu kyllä niillä fk:n penkeillä saa tänkin pilattua. orginaali recarot vaan niin säilyy tyyli :thumbsup:
Avatar
Killroy
OCF Member 2020
Viestit: 4480
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 11:39
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja Killroy »

L.ossi kirjoitti:juu kyllä niillä fk:n penkeillä saa tänkin pilattua. orginaali recarot vaan niin säilyy tyyli :thumbsup:
no eihän se peruuttamattomasti pilalla olis... Ja nyt harmittaa ku tuli myytyä ne orkkis recarot. Nyt sitä olis kohta ollu aikaa laittaa ne kuntoon. Omistajan Tyhmästä päästä kärsii koko Ascona.

Mut seuraava rojekti olis pakosarjan katkennu pinnapultti onkia jollain opilla pois kannesta...
Vaihtoehtoina kokeileminen vastakierretapilla tai sit vaan porata ja uudet kierteet jämäyttää siihen.
Se tuo vastakierretappi saattaa antautua, ku se kaikesta päätellen on kiinni se pinnapultti tuossa kannessa ja tuo reikä ja uudet kierteet vaatis et se alotus reikä tulee oikeesti keskelle ja suoraan....
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Avatar
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2583
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 13:47
Paikkakunta: Lapua

Re: Ascona C, 1,8i Sport -84

Viesti Kirjoittaja makemu »

enpä usko että missää FK:n kuppipenkeissä kamalan kauaa muuten vaa istu, jos ei äärimmilleen mennä. erittäin kamalat varmasti perus käyttöauto käytössä...
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Vastaa Viestiin