Sivu 2/2

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 19:20
Kirjoittaja badfear2001
Olisiko jollakulla tietoa, että minkälaiset materiaalivaatimukset tommoselle perusvauhtipyörälle on? Onko ne jotai spessurautaa vai natsaaks "normi"ruostuvaki tossa touhussa? Onko kitkapinta jotenki käsitelty tai erikoinen
Ei tarvitse materiaalin olla mitään sen erikoisempaa, esim S355 on ihan riittävää. Jos haluaa tehdä paremmasta aineesta niin sitten valitsee 42CrMoc:n. Kitkapinta vaikka sitten kulutuslevystä, niin varmasti on kestävä paketti.

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 03 Helmi 2010, 19:30
Kirjoittaja Tunari-82
En tiiä mikä siihen oikea materiaali olisi,mutta ite varmaan koppuloisin jonkunlaisesta kromi nikkeli molybdeeni seosteisesta teräksestä.

Edit, badfear2001 kerkes eka

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 00:37
Kirjoittaja putkikardaani
en sitte kirjottanu loppuun enkä ees huomannu. nyt saa tiputtaa herneen pois tai imasta syvemmälle.


En ny tiiä, suosiiko kaikki kun joku on keskeneräisten autojen kaa kokeillessa joutuneet maksamaan oppirahat. Toisekseen, mikä vitun pöljä mä sulle olen

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 08 Helmi 2010, 18:57
Kirjoittaja Jäksteri
Soinin lavalle alumiinia tonkiin ja sorviin :peukku:

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 25 Helmi 2010, 17:26
Kirjoittaja P. Lanttola
Tulihan niitä näköjään oikeita vastauksiakin eikä vaan pelotteluja että jos se on itse tehty niin varmasti räjähtää.

Jokkiksessa kuulemma esiintyy sellaistakin että vauhtipyörän keskiö ja ulkokehä on hitsattu yhteen että on saatu sopiva vauhtipyörä niin ei se nyt oo ihmekään että niissä jotakin suojaa tarttee.

Re: Vauhtipyörän materiaalikysymys

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 20:38
Kirjoittaja Spikey
täällä on muutamilla isoilla pojilla ainakin "itsetehtyjä" titaanilimppuja joissa tilttonin 7.25" kiinni.
saattais olla muutama ylimääräinen limppukin kaverilla :wink: