Sivu 10/13

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 17 Maalis 2014, 20:16
Kirjoittaja MikkoV6
No niin on tämä alkanu viettämään liikaa aikaa katoksessa, suurimman osan talvesta ollut seisonnassa.
Tuli mieleen että josko tämän myisin pois.
Olisko halukkaita?
Eihän tämän hinta varmaan kohtaa paljon uudenpien hintoja mutta ei ole tarkoituskaan.

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 17:24
Kirjoittaja Finn93
Missä kunnossa auto on teknisesti tällä hetkellä?
Korjasitko ruosteet joihin viittasit aikaisemmissa viesteissä?
Mikä on hintapyyntö?

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 27 Touko 2015, 19:10
Kirjoittaja MikkoV6
Unohdetaanpa nuo aikaisemmat kommentit tyystin. :)

Tallissa ollut tasan vuoden nyt ja on varmaan vielä pitkään kesälle, yksin tehdessä illat on aika lyhyitä.
Viime toukokuussa sulas siis kolmosen mäntä, siinä hajosi myös lohko. Nyt konetta kasaillaan poratulla lohkolla, wössnerin männillä ja kiinakangilla.

Ruosteita mistä ylempänäkin puhuttiin niin löytyy ja täydeltä laidalta.
Kuva
Kuva

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 27 Touko 2015, 23:06
Kirjoittaja kolkoti
Ei oo helppoo sullakaan. :lol:

Mulla vaan oli toinen puoli :lol:

Kuva

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 28 Touko 2015, 07:17
Kirjoittaja MikkoV6
No nämä asiat on semmosia välittömiä pakkoja. :D

Mulla odottaa se toinen puoli vielä bonus kierroksena.

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 29 Touko 2016, 13:34
Kirjoittaja MikkoV6
Aikalailla on aikaa vierähtäny viimeksi kun on motivaatio ollut tällä tasolla. Oli sellainen vuoden vaikea aika että piti terveys laittaan kaikkein tärkeimmäksi maailmassa.

Mutta nyt taas tapahtuu.
Netissä oli tieto ettei hx35 mahdu moniurahihna laitteidenkanssa paikalleen, minähän otin haasteen vastaan. :D
Voi käyttää alkuperäistä ilmansuodatin koteloakin.
Hukkaportillinen pakopesä oli ahtimessa paikallaan, hukkaportin läpän isonsin melkein 30mm kokoon ja reikä on 28mm. Turbiinin ja hukkaportin kaasut sekottuu vasta tuolla vetarin kohdalla, en tiedä toimivuudesta mutta ulkoiselle hukkikselle on helppo optio käytettävissä.

Wössner männät ja kiinakanget tuli sisälmyksiksi. Xe nokat, toiset on hyllyssä ja olisi ne tarkoitus käyttää hionnassa.

Viimeistelyä teen vielä konehuoneessa, odotellessa kun ecua kokeillaan ohjelmoida deka 630 suuttimille. Jos ei onnistu niin taitaa olla megan laitto edessä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 29 Touko 2016, 14:46
Kirjoittaja CaLis
Näyttääks se vaan vai meneeks toi alavesiletku pikkase likeltä downpipeä? :) Muuten on kyl siistin näköstä :thumbsup:

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 29 Touko 2016, 18:18
Kirjoittaja MikkoV6
Menee se läheltä mutta siirtyy vielä, tuo on alkuperäinen letku jonka vaihdan erilaiseksi.

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 18 Kesä 2016, 02:32
Kirjoittaja sdracing
Nyt tuli pientä flashbäkkiä että näinköhän tämän auton muuan vuos sit rautaa rajalle tapahtuman kiihytyksissä? :)

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 18 Kesä 2016, 09:16
Kirjoittaja MikkoV6
Aivan oikein muistit. Jos tänä kesänä pääsisi taas kokeileen.
Tänään olis tarkoitus laskea pukeilta alas, viimeksi se onkin ollut renkaillaan kaksi vuotta sitten. :D

Aika mittava ruostekorjaus tuli tehtyä mutta jätin sitä nautintoa pikkusen vielä ensi talveksi, taka-akseli ja tankki täytyy irroittaa että saa kunnolla korjattua.

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 19 Kesä 2016, 11:16
Kirjoittaja MikkoV6
Pieni kevennys.
Kuva

Kuva

Kerkesi varmaan samanlainen kasa mennä imuriin ja lakastessa roskiin tuota ruostetta. Aina vähän naurattanu tämä keskustelu etelän ja pohjoisen autojen ruostumisesta, nyt ei enään naurata.


Oli aikaisemminkin korjattu ruostetta. :D Nyt on kaikki peltityöt tehty puskusaumalla.
Kuva



Vasemmalla siis tämän auton etulokasuojan alapää, massattu etelän auto. Oikealla massaamaton pohjoisen auto, saman ikäinenkin ja seisonut jo ainakin viisi vuotta pihalla. Kori siinä muutenkin hyvässä kunnossa.
Kuva

Kuva

Koeajolla kävin eilen ja kaikki tuntuis toimivan. Vetää niinkuin pitääkin, ahtaa tässä vaiheessa 0,7bar. Seokset on kaasu pohjassa 0,7 ahdoilla 11 - 12 afr.
Hukkaportin kelloon täytyy saada jäykempää vieteriä viimeistään säätöön mennessä.
Säätöön olisi tarkoitus päästä parin viikon kuluttua, säädetään alkuperäinen moottorinohjaus tälle systeemille ja deka 630 suuttimille. Ahtoa jos sitten saisi 1,3-1,4 bar.

Kuva

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 00:10
Kirjoittaja Finn93
Auton ekana omistajana (1993-2009) on kiva nähdä että auto on saamassa uuden elämän!

Tuo lahoaminen ihmetyttää kyllä itseänikin sillä autoon tehtiin jo uutena massaus joka vielä uusittiin 2002. Ekat 16 vuotta meni ilman että oli mitään näkyvää ruostetta ja Tunexin Heikkiläkin piti yksilöä hyvänä ja "terveenä". Jossain vaiheessa kai sitten on alkanut piilevä ruostuminen joka nyt oli jo termiitin lailla autoa syönyt ...Tectylin 2002 suojaus johti myös takakontin lahoamiseen (omistaja nr 2 korjasi tämän). Olivat suojauksessa vetäneet kotelon niin täyteen mönjää niin että vedenpoisto oli mennyt umpeen...Eli ehkä tuo 2002 suojaus ei ollut auton pelastus pikemmin päinvastoin...

Pitää ehkä tulla katsastamaan vanha silmäterä kun käyn Saariselällä hiihtämässä :)

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 00:20
Kirjoittaja Juho M-P
Hienoa että tällainen elpyy.

AX korin ruostumista ei voi estää millään. Korin rakenne on todella hätäiseen tehty ja siitä aiheutuu kaikkea ikävää...

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 21 Kesä 2016, 10:47
Kirjoittaja MikkoV6
Tänään kävin leimaamassa! Päästöissä oli pikkusen toivomisen varaa mutta saatiin leimattua.

Ilmeisesti tämän kanssa on käynyt juurikin silleen että tuo 2002 massaus on vain piilottanut jo olemassa olevan ruosteen. Takajousien yläpäät kuitenkin on terveet, ne paikat joutunut pariin vastaavaan koriin korjaamaan.
Kaikki paha on lähtenyt tuolta tuulilasin alanurkasta kun sinne on syöpynyt reikä, sieltähän se vesi on kastellut koko lattian. Äänieristeitä ja mattoja jaksoi jo kahden vuoden kuivumisen jälkeen yksin liikutella. :D
Takaosan ruosteet pitää vielä ensi talvena ottaa haltuun ja tuo kontin kansi uudenlleen putsata.

Re: Vectra 4x4 Turbo

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 02:34
Kirjoittaja MikkoV6
Nyt olis ajeltu kolmesattaa kilometriä, ahtoa on nyt 0,8-0,9bar. Vetää kyllä suun messingille.
Etupyörän laakerissa tuntuu vähän välystä käsin heiluttelemalla, ajossa on vähän levottomuutta havaittavissa. Yritän vielä vaihtaa ennen Lappeenrannan reissua mutta vaihtamatta jää jos ei löydy huomenna tästä kylästä.
Vakionopeudensäätimen asensin, tietenki sen ooppelin oman. :D
Kytkentöjä löyty vaikka minkälaisia mutta tältä foorumilta toimiva.