Vectra 4x4 Turbo
Lähetetty: 08 Tammi 2010, 18:22
Nyt on aika esitellä omaa kulkinetta. Tämä topic siis lähinnä esittely, sillä tälle autolle ei suuria muutoksia/rakennelmia tulla tekemään.
Kuvatkin tähän alkuun kesäisiä ja harmittavasti likaisesta autosta.
Pientä pohjustusta:
Nuoresta iästä huolimatta on autoja jo kerennyt olla monenmoisia, mutta ensimmäinen oli täälläkin pienen esittelyn saanut B Vectra pienellä hiplailulla. Parin V6 -Vectran, V40 T4:sen ja parin 700-srj Bemarin jälkeen tiet kohtasivat ko. Turbon kanssa. Tätä yksilöä olen jo kymmenisen vuotta haaveillut, omistihan tämän uudesta asti lähipiiriini kuulunut henkilö. Hän lopulta päätti autosta luopua ja minähän se olin aivan haltioissani, olinhan unelmoinut tästä yksilöstä tosiaan kymmenisen vuotta. Ja nyt jo useamman kuukauden on tämä unelma ollut minulla.
Autosta:
Kyseessä on ensimmäistä vuosikertaa näistä ahdetuista Vectroista, eli 93'. Tämä on yksi yhdeksästä tuona vuonna Suomeen tuoduista Turboista. Värinä Nova Black. Taitaa aika moni olla ko. väriä näistä vehkeistä?
Autoa on säännöllisesti ja hieman tietysti enemmänkin huollettu, ja kiitos tarkan sukulaisen, on lähes kaikki kuitit ja laput tallessa, myös alkuperäinen ostokuitti.
Kuitteja katsellessa tulee vain mieleen, ettei erikoisemman auton omistaminen ja ylläpitäminen todellakaan ole mitään halpaa puuhaa.
Autossahan on vakiona se 204 hevosvoimaa, joka kyllä hyvän väännön kanssa kuljettaa jo mukavasti.
Alustaksi tähän on Tunexin kautta laitettu Bilsteinia ja uretaanipuslaa yms. pientä.
Myöskin kabiiniin on tiensä löytänyt VDO:n ahto- ja öljynpainemittari.
Fiiliksiä tällä hetkellä:
Auton käytin joulukuussa leimalla, ja nyt on pitkästi ajoaikaa aina ensi vuodellekin.
Päästöt yms. oikein hyvissä lukemissa, joka jopa hieman yllätti, sillä jo uudempana oli välillä ongelmia kuulemani mukaan päästöissä.
Voi sitä hymyä kun tuolla oikeasti talvisessa kelissä ajelee tehokkaalla nelivedolla!
Ja nyt kun hyvät nastat alla, niin ei pelkoa mäkiin juuttumisista tms. ikävistä liukkaan kelin ominaispiirteistä. Vaikka ei niitä vanhoilla kitkoillakaan ollut.
Eikä sekään hymyä hyydytä, jos välillä voi pikkaisen maasturi-mersuille ja muille olettajille näpäyttää, kuinka vanha Vectra
jättää satasen ja parin sadan kiloeuron huippuvehkeet.
Iso on ilo tällä autolla päästellä menemään!
Ja nyt pari kesäistä kuvaa bebsien kera!
Viime syksyn satoa:
Alla siis kesävanteet, jotka 90-luvun puolelta, lähes siis alkuperäiset. Orkkis Turbon vanteet talvirenkailla.
"Hieman" on pölyinen ja likainen kuvissa.
Tämä yksilö pidetään mahdollisimman alkuperäisenä, joten huomattavia muutoksia ei ole luvassa, mutta silti ehdotukset ja kommentit ovat vähintäänkin tervetulleita!
Kuvatkin tähän alkuun kesäisiä ja harmittavasti likaisesta autosta.
Pientä pohjustusta:
Nuoresta iästä huolimatta on autoja jo kerennyt olla monenmoisia, mutta ensimmäinen oli täälläkin pienen esittelyn saanut B Vectra pienellä hiplailulla. Parin V6 -Vectran, V40 T4:sen ja parin 700-srj Bemarin jälkeen tiet kohtasivat ko. Turbon kanssa. Tätä yksilöä olen jo kymmenisen vuotta haaveillut, omistihan tämän uudesta asti lähipiiriini kuulunut henkilö. Hän lopulta päätti autosta luopua ja minähän se olin aivan haltioissani, olinhan unelmoinut tästä yksilöstä tosiaan kymmenisen vuotta. Ja nyt jo useamman kuukauden on tämä unelma ollut minulla.
Autosta:
Kyseessä on ensimmäistä vuosikertaa näistä ahdetuista Vectroista, eli 93'. Tämä on yksi yhdeksästä tuona vuonna Suomeen tuoduista Turboista. Värinä Nova Black. Taitaa aika moni olla ko. väriä näistä vehkeistä?
Autoa on säännöllisesti ja hieman tietysti enemmänkin huollettu, ja kiitos tarkan sukulaisen, on lähes kaikki kuitit ja laput tallessa, myös alkuperäinen ostokuitti.
Kuitteja katsellessa tulee vain mieleen, ettei erikoisemman auton omistaminen ja ylläpitäminen todellakaan ole mitään halpaa puuhaa.
Autossahan on vakiona se 204 hevosvoimaa, joka kyllä hyvän väännön kanssa kuljettaa jo mukavasti.
Alustaksi tähän on Tunexin kautta laitettu Bilsteinia ja uretaanipuslaa yms. pientä.
Myöskin kabiiniin on tiensä löytänyt VDO:n ahto- ja öljynpainemittari.
Fiiliksiä tällä hetkellä:
Auton käytin joulukuussa leimalla, ja nyt on pitkästi ajoaikaa aina ensi vuodellekin.
Päästöt yms. oikein hyvissä lukemissa, joka jopa hieman yllätti, sillä jo uudempana oli välillä ongelmia kuulemani mukaan päästöissä.
Voi sitä hymyä kun tuolla oikeasti talvisessa kelissä ajelee tehokkaalla nelivedolla!
Ja nyt kun hyvät nastat alla, niin ei pelkoa mäkiin juuttumisista tms. ikävistä liukkaan kelin ominaispiirteistä. Vaikka ei niitä vanhoilla kitkoillakaan ollut.
Eikä sekään hymyä hyydytä, jos välillä voi pikkaisen maasturi-mersuille ja muille olettajille näpäyttää, kuinka vanha Vectra
jättää satasen ja parin sadan kiloeuron huippuvehkeet.
Iso on ilo tällä autolla päästellä menemään!
Ja nyt pari kesäistä kuvaa bebsien kera!
Viime syksyn satoa:
Alla siis kesävanteet, jotka 90-luvun puolelta, lähes siis alkuperäiset. Orkkis Turbon vanteet talvirenkailla.
"Hieman" on pölyinen ja likainen kuvissa.
Tämä yksilö pidetään mahdollisimman alkuperäisenä, joten huomattavia muutoksia ei ole luvassa, mutta silti ehdotukset ja kommentit ovat vähintäänkin tervetulleita!