Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Tuleva talvi menee vielä nastarenkailla, mutta ehkä tulevaisuudessa pitää siirtyä kitkarenkaisiin senkin vuoksi jos vaikka innostuisi lähtemään autolla ulkomailla käymään talviaikaan.
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Voi että kylläpä olikin syytä vetää henkeä. Oli oikein miljoonalla huutomerkillä varustettua paasausta meikäläiseltäTJT kirjoitti:Vedähän nyt vähän henkeämimmix kirjoitti:etelän pojat valittaa kun pohjosessa ajetaan nastoilla...
Oli vaan hyvä avauspuhe se sinun postauksesi, ja kun niin se vaan menee että siellä tunnutaan luulevan, että täällä on vain se kolme autoa liikenteessä, eli tiet on jatkuvasti lumipintaisia eikä me tiedetä jäästä mitään
Viime talven ajoin kitkoilla ja vieläpä Corsalla, kuulostaa vähintään hullulta yhdistelmältä, mutta esp mahdollisti tuon yhdistelmän. Sitä ilman tuo olisi ollut silkkaa tyhmyyttä ja masokismia. Ihan hyvin meni, silti olen tyytyväinen että tänä talvena mulla on nastat ja neliveto.
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Hyvin oon pärjänny etuveto+kitkat (ei missään hyvässä hapessa mutta ei sakko renkaat) yhdistelmällä, vastaan on tullut jäätä, lunta, paskaa, lantaa, kuraa, mutaa jnejne, ette vaa osaa jos ette tommosella yhdistelmällä pärjää.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Tulinpa tuossa miettineeksi että jos kaikki ajaisivat pelkästään kitkoilla, niin eikö tiet sillon olis entistä liukkaampia? Siellä missä lunta nyt sattuukaan olemaan. Meinaan jos ei nastarenkaat karhentaisi sitä tienpintaa, vrt. kitkarenkaat jotka "kiillottaa"
Eipä siinä, voishan tuota joskus niitä kitkarenkaitakin kokeilla.
Eipä siinä, voishan tuota joskus niitä kitkarenkaitakin kokeilla.
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Ei sun mua tarvi teititellä, toisaalta sanoin kylläkin että ihan hyvin meni, enkä valittanut etten pärjännyt.gfi kirjoitti:ette vaa osaa jos ette tommosella yhdistelmällä pärjää.
Ja huonoilla renkailla, oli ne sitten kitkaa tai nastaa, en ymmärrä miksi kenenkään sankarin pitäisi elvistellä ajavansa. Yllättäviä tilanteita voi tulla parhaillekin bensalenkkareille, ja joskus sillä renkaalla voi ihan oikeasti olla merkitystä.
Kitkat on kyllä mukavat ajella, ja ne viittii heittää allekin aikaisemmin. Omalla tavallaan kai sekin lisää niiden turvallisuutta
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Vai menikö se nyt niinpäin, että siellä luullaan, että täällä kaikki tiet ovat suolalla sulatettuja motareita?mimmix kirjoitti: ja kun niin se vaan menee että siellä tunnutaan luulevan, että täällä on vain se kolme autoa liikenteessä, eli tiet on jatkuvasti lumipintaisia eikä me tiedetä jäästä mitään
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Suolaa tai ei, siellä se talvi vaan on lyhyempi kuin pohjoisessa. Vai joko sielläkin on lunta ja liukasta?
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Äläs ny luule että mä sua vain teitillelin, kaikkia tasavahvastimimmix kirjoitti:Ei sun mua tarvi teititellä, toisaalta sanoin kylläkin että ihan hyvin meni, enkä valittanut etten pärjännyt.gfi kirjoitti:ette vaa osaa jos ette tommosella yhdistelmällä pärjää.
No itseasiassa en sanonnut että ovat _huonot_ vaan ei hyvässä hapessa mutta ei myöskään sakkokamaa eli semmoset mihin on kerenny kasvaa vähä sitä pintaa jo ja jos annat rahaa ni meen ja ostan heti überparhaatvoittamattomattestivoittajat, ei köyhällä ole varaa ostaa uusia niin pitää tyytyä siihen mitä on.Ja huonoilla renkailla, oli ne sitten kitkaa tai nastaa, en ymmärrä miksi kenenkään sankarin pitäisi elvistellä ajavansa. Yllättäviä tilanteita voi tulla parhaillekin bensalenkkareille, ja joskus sillä renkaalla voi ihan oikeasti olla merkitystä.
Mutta kitkoissa sekä nastoissa on omat hyvät ja huonot puolet.
Talk to the hand, cause the face isn't listening.
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Miten talven pituus nyt tähän liittyy? Saati sitten se, että onko täällä lunta vielä?mimmix kirjoitti:Suolaa tai ei, siellä se talvi vaan on lyhyempi kuin pohjoisessa. Vai joko sielläkin on lunta ja liukasta?
Ei taida Jyväskylässäkään vielä lunta pahemmin olla?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Talven pituus liittyy juuri siten, että lyhyen talven pärjää paremmin liukkailla renkailla kuin pitkän.
Lunta ei täällä Jyväskylässä vielä ole, mutta sehän ei olekaan niin vaarallista kuin jää Kyllä täälläkin on jo liukasta ollut, esim viime viikolla satoi joka päivä räntää tai rakeita, ja tiet oli iltamyöhällä jäässä.
Lunta ei täällä Jyväskylässä vielä ole, mutta sehän ei olekaan niin vaarallista kuin jää Kyllä täälläkin on jo liukasta ollut, esim viime viikolla satoi joka päivä räntää tai rakeita, ja tiet oli iltamyöhällä jäässä.
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Onko tämä sitä kuuluisaa naisen logiikkaamimmix kirjoitti:Talven pituus liittyy juuri siten, että lyhyen talven pärjää paremmin liukkailla renkailla kuin pitkän.
Viime muistikuvan mukaan koko Suomen alueella talvi kestää useamman kuukauden, joten muutaman viikon pituusero talvessa etelän ja pohjoisen välillä ei renkaitten suhteen vaikuta tuon taivaallista.
Väittäisin muutenkin etelärannikolla ns pääkallokelejä olevan talven pituuteen suhteutettuna huomattavasti enemmän ja siihen vielä lisäksi moninkertainen liikennemäärä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Johtopäätös = Suomen ajotaitoiset henkilöt löytyvät kehä kolmosen sisäpuolelta
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
En edes kysy mistä ihmeestä moisia johtopäätöksiä revitmimmix kirjoitti:Johtopäätös = Suomen ajotaitoiset henkilöt löytyvät kehä kolmosen sisäpuolelta
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
no kun siellä etelässä on ne pääkallokelit ja siellä kaikki ajaa kitkoilla
(sun kanssa on aivan helkkarin hankalaa väitellä kun jokainen asia pitää selittää sulle miljoonaan kertaan, etkä itse argumentoi omia väitteitäsi, keskityt vaan pilkkaamaan toisen logiikkaa tms.)
(sun kanssa on aivan helkkarin hankalaa väitellä kun jokainen asia pitää selittää sulle miljoonaan kertaan, etkä itse argumentoi omia väitteitäsi, keskityt vaan pilkkaamaan toisen logiikkaa tms.)
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Re: Uutta säännöstä nastojen määrästä pukkaa
Kyllä noihin uusimpiin autoihin voisi jo harkita kumpia käyttää nastoja vai kitkoja, koska niissä on jo kuitenkin aika paljon elektroniikkaa apuna. Mutta kyllä itselläni valinta näihin vanhoihin ripuloihin on kuitenkin nastarengas.