omegan tekniikanvaihdosta..
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
putosinhan minä, jäi tuo B-Omega -huomaamatta. Lukemisessa ilmeisesti ongelmia
Se on tosiaan nyt epäolennaista, koska noita dinosauruksia ei voi käyttää vähäpäästöisissä autoissa. Nuo uudet high feature V6- moottoritkin taitaa sulkea pois se, ettei niitä ole Euroopassa takavetoiseen autoon pistettu, vai onko. Voimansiirron välityksethän piti olla muuttumattomat. On nää niin onnettoman vaikeita yhtälöitä uusien autojen kanssa. Mitään et voi muuttaa ilman hirveätä byrokratiaa.
B-omega olisi niin hyvä aihio. Modernihko koppa ja wanhanliiton vetotapa. Noita safiroita, agiloita, c-vectroja ym koppakuoriaisia on turha laitella kun ne on edelleen semmosia hyönteisen näköisiä jotka näyttää kaikki samalta ja pompottaa oikealla etupyörällä tyhjää.
Se on tosiaan nyt epäolennaista, koska noita dinosauruksia ei voi käyttää vähäpäästöisissä autoissa. Nuo uudet high feature V6- moottoritkin taitaa sulkea pois se, ettei niitä ole Euroopassa takavetoiseen autoon pistettu, vai onko. Voimansiirron välityksethän piti olla muuttumattomat. On nää niin onnettoman vaikeita yhtälöitä uusien autojen kanssa. Mitään et voi muuttaa ilman hirveätä byrokratiaa.
B-omega olisi niin hyvä aihio. Modernihko koppa ja wanhanliiton vetotapa. Noita safiroita, agiloita, c-vectroja ym koppakuoriaisia on turha laitella kun ne on edelleen semmosia hyönteisen näköisiä jotka näyttää kaikki samalta ja pompottaa oikealla etupyörällä tyhjää.
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
[ot] [/ot]motorsport kirjoitti: B-omega olisi niin hyvä aihio. Modernihko koppa ja wanhanliiton vetotapa. Noita safiroita, agiloita, c-vectroja ym koppakuoriaisia on turha laitella kun ne on edelleen semmosia hyönteisen näköisiä jotka näyttää kaikki samalta ja pompottaa oikealla etupyörällä tyhjää.
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Tuon päästöasian voi ratkaista sillä että käytettävä moottori täyttää tikuemmat päästönormit mitä alkuperäinen moottori.
Tällöin voidaan käyttää auton alkuperäistä voimansiirtoa...
Tällöin voidaan käyttää auton alkuperäistä voimansiirtoa...
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
taitaa olla yks noista heikoista lenkeistä tuo r28...telwin kirjoitti:Tuon päästöasian voi ratkaista sillä että käytettävä moottori täyttää tikuemmat päästönormit mitä alkuperäinen moottori.
Tällöin voidaan käyttää auton alkuperäistä voimansiirtoa...
joka myös olis vaihdettavien osien listalla akin tapauksessa....
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Totta,mutta tuo sääntö taitaa antaa mahdollisuuden käyttää vaikkapa asennettavaan moottoriin kuuluvaa vaihteistoa ja alkuperäistä taka-akselia/välitystä.
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
EI kai siinä mitään sen erikoisempaa ole kun kone täyttää vaaditut päästörajat.Regno kirjoitti:Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
DIISELI!!! mikä täällä haisee? joo olen kyllä ihan tosissani tuollaista projektia pyöritellyt mielessäni jo jonkintovin mut tuntuu et ainoa fiksu olis tuo 1jz... tosin ainoa "järkevä" moottori olisi 7m-gte joka menisi tehorajojen ja päästöjen mukaan heittämällä leimaankin mutta mutta....Regno kirjoitti:Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Paras moottori omegaan ois tosiaankin 2jz,mutta sitä kun ei ihan helposti tosiaan saa laillisesti.7m moottoria en edes harkitsisi sen surullisen kuuluisan voitelun puutteen takia.A.k.i kirjoitti:DIISELI!!! mikä täällä haisee? joo olen kyllä ihan tosissani tuollaista projektia pyöritellyt mielessäni jo jonkintovin mut tuntuu et ainoa fiksu olis tuo 1jz... tosin ainoa "järkevä" moottori olisi 7m-gte joka menisi tehorajojen ja päästöjen mukaan heittämällä leimaankin mutta mutta....Regno kirjoitti:Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
Mun mielestä RB25DET eli nissanin (hyi)2.5 turbo mosa olis ihan varteenotettava vaihtoehto,löytyy esim. r33 skyllestä ja stageasta ym.Tehoa vakiona 250hv,eli eikös se mene tehorajojen sisään?
Vakio ahtimella saa sen 300hv ja sopivanmalla ahtimella maltillisilla paineilla(1-1.3bar) n.400hv/450nm.
Tai vaikka RB20DET (6syl.2.0 turbo)jossa muistaakseni vakiona 215hv.Näistäkin ahtimen vaihdolla maltillisilla paineilla ++300hv
Nissanin moottoreihin löytyy manuaalilaatikoitakin paremmin kuin toyotan moottoreihin,esim skylle r33 laatikko kestää hyvin +450hv laitteissa...joo jonkun serkunkumminkaima on varmasti rikkonut tuommosen askin.
Tommosen RB25 + manuaaliaski paketin sais varmaankin reiluun pariintonniin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Tuosta autoa tuoreemmasta päästöluokituksesta, meneekö sitte bimmerin 3 litrainen diesel kone omegan keulalle jos omega -00 ja bimmeri vaikkapa -01 vai onko se samaa päästöluokitusta tää bimmerin kone opelin koneen kans? toki omassa autossani 12 tappinen 2.5 td ja olishan se 3.0 bemarin dieseli kivempi..
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1983
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Tälläisen saisi varmasti kilpiin mutta voi olla melkoisen vaikea saada se benarin kone toimimaan opelissa, vaatii luultavasti melkein koko sähköjärjestelmän penarista toimiakseen kunnolla.Boiga kirjoitti:Tuosta autoa tuoreemmasta päästöluokituksesta, meneekö sitte bimmerin 3 litrainen diesel kone omegan keulalle jos omega -00 ja bimmeri vaikkapa -01 vai onko se samaa päästöluokitusta tää bimmerin kone opelin koneen kans? toki omassa autossani 12 tappinen 2.5 td ja olishan se 3.0 bemarin dieseli kivempi..
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Re: omegan tekniikanvaihdosta..
Mie vähän lainaan tätä topikkia, kun en lähempänä kysymystäni olevaa löytänyt
Kyse siis omegan tekniikanvaihdosta. Kamraatti kyseli että miten onnistuu 3000omegan elinten siirtäminen B-korimallin omegaan. Eli mitä pitää vaihtaa jos tuon tekniikan siirtää. Kyseinen 3000 on ruotsin kilvissä ja ilmeisen paljon tuonu mukanaan laskuja, että ei kannata sitä kilpiin semmosenaan laittaa.. Ja miten kone tuo kone, meneekö suoraan paikalleen vai pitääkö tehä paljonki hommia sen eteen?
Kyse siis omegan tekniikanvaihdosta. Kamraatti kyseli että miten onnistuu 3000omegan elinten siirtäminen B-korimallin omegaan. Eli mitä pitää vaihtaa jos tuon tekniikan siirtää. Kyseinen 3000 on ruotsin kilvissä ja ilmeisen paljon tuonu mukanaan laskuja, että ei kannata sitä kilpiin semmosenaan laittaa.. Ja miten kone tuo kone, meneekö suoraan paikalleen vai pitääkö tehä paljonki hommia sen eteen?
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2