omegan tekniikanvaihdosta..

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja motorsport »

putosinhan minä, jäi tuo B-Omega -huomaamatta. Lukemisessa ilmeisesti ongelmia :bonk:

Se on tosiaan nyt epäolennaista, koska noita dinosauruksia ei voi käyttää vähäpäästöisissä autoissa. Nuo uudet high feature V6- moottoritkin taitaa sulkea pois se, ettei niitä ole Euroopassa takavetoiseen autoon pistettu, vai onko. Voimansiirron välityksethän piti olla muuttumattomat. On nää niin onnettoman vaikeita yhtälöitä uusien autojen kanssa. Mitään et voi muuttaa ilman hirveätä byrokratiaa.

B-omega olisi niin hyvä aihio. Modernihko koppa ja wanhanliiton vetotapa. Noita safiroita, agiloita, c-vectroja ym koppakuoriaisia on turha laitella kun ne on edelleen semmosia hyönteisen näköisiä jotka näyttää kaikki samalta ja pompottaa oikealla etupyörällä tyhjää. :lol:
Avatar
samsa87
OCF Member 2015
Viestit: 3228
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 10:31
Paikkakunta: 03

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

motorsport kirjoitti: B-omega olisi niin hyvä aihio. Modernihko koppa ja wanhanliiton vetotapa. Noita safiroita, agiloita, c-vectroja ym koppakuoriaisia on turha laitella kun ne on edelleen semmosia hyönteisen näköisiä jotka näyttää kaikki samalta ja pompottaa oikealla etupyörällä tyhjää. :lol:
[ot] :worship: [/ot]
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja telwin »

Tuon päästöasian voi ratkaista sillä että käytettävä moottori täyttää tikuemmat päästönormit mitä alkuperäinen moottori.
Tällöin voidaan käyttää auton alkuperäistä voimansiirtoa...
Avatar
Mika.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 666
Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: mikkeli

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Mika.L »

telwin kirjoitti:Tuon päästöasian voi ratkaista sillä että käytettävä moottori täyttää tikuemmat päästönormit mitä alkuperäinen moottori.
Tällöin voidaan käyttää auton alkuperäistä voimansiirtoa...
taitaa olla yks noista heikoista lenkeistä tuo r28...

joka myös olis vaihdettavien osien listalla akin tapauksessa....
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja telwin »

Totta,mutta tuo sääntö taitaa antaa mahdollisuuden käyttää vaikkapa asennettavaan moottoriin kuuluvaa vaihteistoa ja alkuperäistä taka-akselia/välitystä.
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Regno »

Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Regno kirjoitti:Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
EI kai siinä mitään sen erikoisempaa ole kun kone täyttää vaaditut päästörajat.
A.k.i
'Senator'
'Senator'
Viestit: 524
Liittynyt: 21 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

Regno kirjoitti:Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
DIISELI!!! mikä täällä haisee? joo olen kyllä ihan tosissani tuollaista projektia pyöritellyt mielessäni jo jonkintovin mut tuntuu et ainoa fiksu olis tuo 1jz... tosin ainoa "järkevä" moottori olisi 7m-gte joka menisi tehorajojen ja päästöjen mukaan heittämällä leimaankin mutta mutta....
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
TimAntt1
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 27 Touko 2009, 09:36

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja TimAntt1 »

Mutta? :D
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja ?! »

A.k.i kirjoitti:
Regno kirjoitti:Miten olis väyrysmersun 3litranen 24v diesel omalla tomaattiloodalla?
Se olisi käytännössä tämän topicin moottorivaihtoehdoista jiiiizetojen jälkeen "kustannustehokkain"
Miten vaikeaksi byrokratia kävisi vähäpäästöisen dieselin kanssa?
DIISELI!!! mikä täällä haisee? joo olen kyllä ihan tosissani tuollaista projektia pyöritellyt mielessäni jo jonkintovin mut tuntuu et ainoa fiksu olis tuo 1jz... tosin ainoa "järkevä" moottori olisi 7m-gte joka menisi tehorajojen ja päästöjen mukaan heittämällä leimaankin mutta mutta....
Paras moottori omegaan ois tosiaankin 2jz,mutta sitä kun ei ihan helposti tosiaan saa laillisesti.7m moottoria en edes harkitsisi sen surullisen kuuluisan voitelun puutteen takia.
Mun mielestä RB25DET eli nissanin (hyi)2.5 turbo mosa olis ihan varteenotettava vaihtoehto,löytyy esim. r33 skyllestä ja stageasta ym.Tehoa vakiona 250hv,eli eikös se mene tehorajojen sisään?

Vakio ahtimella saa sen 300hv ja sopivanmalla ahtimella maltillisilla paineilla(1-1.3bar) n.400hv/450nm.

Tai vaikka RB20DET (6syl.2.0 turbo)jossa muistaakseni vakiona 215hv.Näistäkin ahtimen vaihdolla maltillisilla paineilla ++300hv

Nissanin moottoreihin löytyy manuaalilaatikoitakin paremmin kuin toyotan moottoreihin,esim skylle r33 laatikko kestää hyvin +450hv laitteissa...joo jonkun serkunkumminkaima on varmasti rikkonut tuommosen askin.

Tommosen RB25 + manuaaliaski paketin sais varmaankin reiluun pariintonniin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Regno
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Toijala

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Regno »

Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
Boiga
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 210
Liittynyt: 11 Marras 2008, 15:22

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Tuosta autoa tuoreemmasta päästöluokituksesta, meneekö sitte bimmerin 3 litrainen diesel kone omegan keulalle jos omega -00 ja bimmeri vaikkapa -01 vai onko se samaa päästöluokitusta tää bimmerin kone opelin koneen kans? toki omassa autossani 12 tappinen 2.5 td ja olishan se 3.0 bemarin dieseli kivempi..
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Boiga kirjoitti:Tuosta autoa tuoreemmasta päästöluokituksesta, meneekö sitte bimmerin 3 litrainen diesel kone omegan keulalle jos omega -00 ja bimmeri vaikkapa -01 vai onko se samaa päästöluokitusta tää bimmerin kone opelin koneen kans? toki omassa autossani 12 tappinen 2.5 td ja olishan se 3.0 bemarin dieseli kivempi..
Tälläisen saisi varmasti kilpiin mutta voi olla melkoisen vaikea saada se benarin kone toimimaan opelissa, vaatii luultavasti melkein koko sähköjärjestelmän penarista toimiakseen kunnolla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: omegan tekniikanvaihdosta..

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Mie vähän lainaan tätä topikkia, kun en lähempänä kysymystäni olevaa löytänyt :-?

Kyse siis omegan tekniikanvaihdosta. Kamraatti kyseli että miten onnistuu 3000omegan elinten siirtäminen B-korimallin omegaan. Eli mitä pitää vaihtaa jos tuon tekniikan siirtää. Kyseinen 3000 on ruotsin kilvissä ja ilmeisen paljon tuonu mukanaan laskuja, että ei kannata sitä kilpiin semmosenaan laittaa.. Ja miten kone tuo kone, meneekö suoraan paikalleen vai pitääkö tehä paljonki hommia sen eteen? -(z)-
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Vastaa Viestiin