c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
eli olen laittanut jo jonkin aikaa sitten turbo calibraan erillisen mittarilla olevan säädettävän bensanpaine säätimen, niin kuuluko sen vakio bensanpainesäätimen mikä on siinä bensatukin päässä alipaineletku tukkia siitä? jos sais kuvia ja tietoa siitä toimenpiteestä, jos joku ymmärsi mitä tarkoitan:D yritin etsiä mut en haulla löytäny aihetta...
- 2slow4motion
- 'Diplomat'
- Viestit: 1389
- Liittynyt: 12 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Mää ainakin vaan haarotin sen alipaineletkun molempiin. Muistaakseni siitä ei haittaa ollut vaikka ei olis tukittu
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
ok...itellä on haarotettu toiseen alipaineletkuun se säädettävä paineensäädin ja se vakiopaineensäätimen alipaine on käytös siks vaan mietin et pitäiskö se vakion alipaineletku tukkia...
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Joo jos haluaa laskea joskus bensanpaineet vakioksi sen säädettävän kanssa niin kyllä silloin vakioonkin täytyy mennä letku.
Eli ettei käy niin että se vakio pitää 3 baarin painetta yllä tyhjäkäynnilläkin vaikka kuinka yrittäisi painetta laskea. Jos tuo 3bar nyt yleensä on LETin vakio bensanpaine...
Eli ettei käy niin että se vakio pitää 3 baarin painetta yllä tyhjäkäynnilläkin vaikka kuinka yrittäisi painetta laskea. Jos tuo 3bar nyt yleensä on LETin vakio bensanpaine...
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
vedät sen vakiolle menevän alipaine letkun vaan sille säädettävälle eikä mitää haaroituksia.ja jos joskus haluaa vakioksi niin siirtää sen letkun takasin sinne orkkis säätimelle.
3.0-3.5bar on vakiopaine,itellä oli tunexin T315 lastun kanssa 4.8bar
3.0-3.5bar on vakiopaine,itellä oli tunexin T315 lastun kanssa 4.8bar
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
No joo, noudatan jartsan neuvoa ja muutan ton kytkennän tollaseksi miten neuvottiin... Tulee vaan joskus tommosia "turhia" ajatuksia mieleen niin täytyy sit täältä aina kysellä jos on epäselvyyksiä kiitokset vaivan nähneille
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
tuli muuten mieleen kertoa että mulla rupes sen vakio säätimen alipaineen tulppaamisen jälkeen auto lähtemään hiukan huonommin käyntiin kylmällä koneella. saa liikaa soppaa
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Tottakai se saa liikaa kun paineet ei laske alle 3.5 baria missään tilanteessa.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
tiedän sherlock
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Kaikki ei tunnu tietävän. Ja jos asennettuna Tunexin virikittiä niin paineet ei alle 4.5 barin laske tolla kytkennällä mitä tässäkin ketjussa ehdotetaan.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
niin miksi pitäisi laskea?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Kenties sen kylmäkäynnistyksen sekä myös tyhjäkäynnin takia koska noissa kummassakaan ei lienee mitään tarvetta/hyötyä olla painetta tuo 4,5 bar? Kylmäkäynnistyksiin riittänee hyvin kolmekin baria ja tyhjäkäynnille ainakin lämpimässä koneessa riittää 2,5 barinkin paine oikein hyvin. Omien kokemusten perusteella(ei c20let) olen huomannut että hyvin hengittävässä moottorissa saa nostaa bensan paineet aika rajuiksikin huomaamatta tyhjäkäynnissä muutosta mutta vakiomoottorissa käynti muuttuu jo kohtuullisen pienelläkin paineen nostolla huonommaksi.Jartsa kirjoitti:niin miksi pitäisi laskea?
Todennäköisesti väärässä.
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
joo jarkkisella on muistaakseni phase 2,ei ihan noin korkeita tarvii.mutta esim omassa aikoinaan oli tuo 4.8bar ja tyhjäkäynnissä,kylmäkäynnistyksessä ei ikinä ongelmia.omega16T kirjoitti:Kenties sen kylmäkäynnistyksen sekä myös tyhjäkäynnin takia koska noissa kummassakaan ei lienee mitään tarvetta/hyötyä olla painetta tuo 4,5 bar? Kylmäkäynnistyksiin riittänee hyvin kolmekin baria ja tyhjäkäynnille ainakin lämpimässä koneessa riittää 2,5 barinkin paine oikein hyvin. Omien kokemusten perusteella(ei c20let) olen huomannut että hyvin hengittävässä moottorissa saa nostaa bensan paineet aika rajuiksikin huomaamatta tyhjäkäynnissä muutosta mutta vakiomoottorissa käynti muuttuu jo kohtuullisen pienelläkin paineen nostolla huonommaksi.Jartsa kirjoitti:niin miksi pitäisi laskea?
Eli jos on moottori jossa käytetään 4.5bar-4.8bar paineita,niin miksi ne pitäisi saada laskettua sen alle koska siihen ei ole missään tilanteessa tarvetta?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Tiedätkö miten polttoaineen paineensäädin toimii?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: c20let bensanpaineensäätimeen liittyvä kysymys
Ainaki omassa se toimii niin, että kun on tyhjäkäynnillä niin bensanpaine on pieni eli noin 2.5 - 3.0 bar. Ja kun rupee polkee niin bensanpaineet nousee ahtojen mukana sen takia että suuttimien kuvio pysyy samana ja bensanpaine vakiona. Sanotaan nyt vaikka, että tyhjäkäynillä on alipaine imusarjassa ja bensanpaineet on säädetty kiinteästi 3.5. Kun lähdet painamaan kaasua ja ahdot nousee vaikka 1.5 bar:iin niin bensaa menee vähemmän koneeseen kun imusarjassa on vastapainetta. Jolloin bensanpainetta pitää nostaa että suuttimesta tule sama määrä bensaa kuin pienillä kierroksilla. Eikös bensan määrää säädetä pääasiassa tolla suuttimien aukiolo ajalla. Itse porasin sen keskireijän siitä vakio bensakiskon painesäätimen kannasta läpi sinne bensatilaan kiskon sisällä. Sitten ne kaikki vedettiin tukkoon hitsaamalla ticillä ja bensanpaineen säätimenä toimii tollanen tuplakalvonen malpässi. Elikkä poistin ihan suosiolla sen vakion pois stkemasta. Sitten vedin paineensäätimelle oman letkun imusarjan kyljestä.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi