Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Joo, eli tarkoitus olisi tehdä Schucon Opel Calibrasta DTM-edition. Mallin esikuvana toimii oma Opel Calibra DTM. Calibra on punainen, tarkoitus maalata valkoisella, ja tehdä muuta tuningia...
-DTM-Takaspoileri(esim.muovista)
-DTM- penkit
-uudet vanteet
-ovipahvit
-Väriksi Casablanca White
-Tummennetut takaikkunat.
Auto on tällä hetkellä vakiokuosissa ja rakennan tuosta vasta kun pystyn.
(kuvia vois laittaa jos tietäs miten)
-DTM-Takaspoileri(esim.muovista)
-DTM- penkit
-uudet vanteet
-ovipahvit
-Väriksi Casablanca White
-Tummennetut takaikkunat.
Auto on tällä hetkellä vakiokuosissa ja rakennan tuosta vasta kun pystyn.
(kuvia vois laittaa jos tietäs miten)
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Tänään tuli tehtyä muotti takaspoilerille. Leikkasin läpinäkyvästä muovista(kiitos atalle vinkistä) kaksi identtistä palasta, ja pistin(väliaikaisesti)kiinni sinitarralla toisiinsa.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Jatketaan yksinpuhelua
Ostin tänään tuonkin minichampsin Calibran ja kyllä se vie voiton Eli projekti on siis tuo Schucon Calibra.
Ostin tänään tuonkin minichampsin Calibran ja kyllä se vie voiton Eli projekti on siis tuo Schucon Calibra.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Joo, kyllä niissä eroa on... paljon. Tuo Schucon Calibra kun kuitenkin on jo aika vanha pienoismallina, vaikka sitä on alkuperäisestä Gamasta parannettukin paljon. Schucon uusimmat mallit ovatkin sitten jo paljon kehittyneempiä.jeko kirjoitti:Jatketaan yksinpuhelua
Ostin tänään tuonkin minichampsin Calibran ja kyllä se vie voiton Eli projekti on siis tuo Schucon Calibra.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Niin on. miten vois pistää kuvia?
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
OCF ry:n jäsenet voivat laittaa suoraan viestiin foorumille, muut käyttäjät laittavat kuvan ensin jonnekin valitsemaansa paikkaan netissä ja sitten linkin kuvaan tänne foorumille.jeko kirjoitti:Niin on. miten vois pistää kuvia?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Ok. Isäni on liittynyt OCF-Klubiin mutta ei älytty silloin pistää siihen foorumikäyttäjänimeä. Laskua ei vielä s-postiin ole tullut...
Onko sitä enää mahd.liittää.
Onko sitä enää mahd.liittää.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Nyt löytyikin hyllystä Porsche GT2 (Schuco). Auto on samankokoinen ja SIINÄ ON BBS-VANTEET!! miten saisin vanteet irti Calibrasta ja Porschesta? Se Porsche taitaa olla leikkimalli, koska ei ole niin tarkka.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Kyllä nuo aika helposti purkautuvat, pyörät ovat kiinni metallisissa akseleissa jotka voi vaihtaa suoraan usein toiseen autoon. Purkaahan se Calibra pitää muutenkin jos sen meinaa maalata.jeko kirjoitti:Nyt löytyikin hyllystä Porsche GT2 (Schuco). Auto on samankokoinen ja SIINÄ ON BBS-VANTEET!! miten saisin vanteet irti Calibrasta ja Porschesta? Se Porsche taitaa olla leikkimalli, koska ei ole niin tarkka.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Calibran olen purkanut samoin GT2:n, molemmat ovat tällä hetkellä pöydällä. Akseli näyttäisi hieman leveämmältä. Kokeilen akselin vaihtoa, jos ei saa kerran pelkkiä renkaita irti. Calibrastahan ne akselit saa irti, mutta tuo GT2 on semmonen, että akseli on umpinaisesti kiinni.ata kirjoitti:Kyllä nuo aika helposti purkautuvat, pyörät ovat kiinni metallisissa akseleissa jotka voi vaihtaa suoraan usein toiseen autoon. Purkaahan se Calibra pitää muutenkin jos sen meinaa maalata.jeko kirjoitti:Nyt löytyikin hyllystä Porsche GT2 (Schuco). Auto on samankokoinen ja SIINÄ ON BBS-VANTEET!! miten saisin vanteet irti Calibrasta ja Porschesta? Se Porsche taitaa olla leikkimalli, koska ei ole niin tarkka.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Sain ne GT2:N vanteet Calibraan, hyvältä näyttäävät.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
ata, miten sait nuo lamput/maskin+ovet irti? Veikkaan että ovet lähtevät nostamalla, ja lasit sitten, mutta miten nuo pikkuhärpäkkeet lähtevät?
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Ovet lähtee irti kun ensin purkaa sisustan ja kojelaudan, sitten voi irroittaa ne ovet. Lamput lähtevät siten, että sieltä sisäpuolelta leikkaa esim. askarteluveitsellä sen tapin sulatetun kärjen, jonka jälkeen ne voi irroittaa varovasti, ettei se lampun lasia kiinni reiässä pitävä tappi mene kokonaan poikki, eli pitää poistaa hyvin suoraan, jollain terävällä piikillä tms. takapuolelta painaen. Lasit myös lähtevät helposti, tuulilasi ja takalasi lähtevät kun vain sisäpuolelta painaa ulospäin varovasti ja sivulasit tulevat irti sieltä katon sisäpuolelta olevan muovin irroituksen mukana.jeko kirjoitti:ata, miten sait nuo lamput/maskin+ovet irti? Veikkaan että ovet lähtevät nostamalla, ja lasit sitten, mutta miten nuo pikkuhärpäkkeet lähtevät?
Maskia en itse irroittanut lainkaan, vaan annoin sen olla paikoillaan ja maalasin jälkeenpäin mattamustalla kun kori oli ensin maalattu sprayllä. Jos nyt punaisen mallin maalaat valkoiseksi, niin kannattaa siinä ensin maalata pohjamaalilla, muuten se punainen voi paistaa läpi, mahdollisesti hioa ensin mataksi se punainen maalipinta tai jopa poistaa nykyinen maali esim. Nitromorsilla. Itse en irroittanut myöskään puskurien listoja, vaan maalasin nekin korin mukana. Ne on liimattu paikoilleen, kylkilistathan onkin valettu suoraan metalliin. Maalasin myös etuvalojen pohjat korista hopealla ennen linssien takaisinlaittoa, sama takavalojen kanssa. Ja takavaloihin pitää maalata tai mustalla tussilla värjätä musta vilkkujen ja pakkivalojen raita.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Kiitos ohjeesta! Kyllä tuon tiesin että kojelauta ja sisusta lähtee ensin irti, ja sitten nuo ovet. Takaspoilerin 2 osaa liimasin yhteen pikaliimalla, mutta takaspoileri oli prototyyppi. Menen maalailemaan, kun saan haettua 1:1 auton väristä maalia.ata kirjoitti:Ovet lähtee irti kun ensin purkaa sisustan ja kojelaudan, sitten voi irroittaa ne ovet. Lamput lähtevät siten, että sieltä sisäpuolelta leikkaa esim. askarteluveitsellä sen tapin sulatetun kärjen, jonka jälkeen ne voi irroittaa varovasti, ettei se lampun lasia kiinni reiässä pitävä tappi mene kokonaan poikki, eli pitää poistaa hyvin suoraan, jollain terävällä piikillä tms. takapuolelta painaen. Lasit myös lähtevät helposti, tuulilasi ja takalasi lähtevät kun vain sisäpuolelta painaa ulospäin varovasti ja sivulasit tulevat irti sieltä katon sisäpuolelta olevan muovin irroituksen mukana.jeko kirjoitti:ata, miten sait nuo lamput/maskin+ovet irti? Veikkaan että ovet lähtevät nostamalla, ja lasit sitten, mutta miten nuo pikkuhärpäkkeet lähtevät?
Maskia en itse irroittanut lainkaan, vaan annoin sen olla paikoillaan ja maalasin jälkeenpäin mattamustalla kun kori oli ensin maalattu sprayllä. Jos nyt punaisen mallin maalaat valkoiseksi, niin kannattaa siinä ensin maalata pohjamaalilla, muuten se punainen voi paistaa läpi, mahdollisesti hioa ensin mataksi se punainen maalipinta tai jopa poistaa nykyinen maali esim. Nitromorsilla. Itse en irroittanut myöskään puskurien listoja, vaan maalasin nekin korin mukana. Ne on liimattu paikoilleen, kylkilistathan onkin valettu suoraan metalliin. Maalasin myös etuvalojen pohjat korista hopealla ennen linssien takaisinlaittoa, sama takavalojen kanssa. Ja takavaloihin pitää maalata tai mustalla tussilla värjätä musta vilkkujen ja pakkivalojen raita.
Old RWD Opels <3
Re: Schuco Opel Calibra 1/43 :sta DTM-Edition siviiliversio
Takaluukusta sitten kannattaa irroittaa vain se lasi, itse luukkua ei kannata välttämättä irroittaa, koska se ei mene kunnolla helposti takaisin kiinni enää.
Toki yhdestäkin Gaman A1-Vectrasta jonka modifioin A2 kilpa-autoksi leikkasin sekä ovien että takaluukun saranatkin kokonaan irti ja liimasin ne kiinteiksi koriin, koska eihän niiden luukkujen tarvitse avautua.
Toki yhdestäkin Gaman A1-Vectrasta jonka modifioin A2 kilpa-autoksi leikkasin sekä ovien että takaluukun saranatkin kokonaan irti ja liimasin ne kiinteiksi koriin, koska eihän niiden luukkujen tarvitse avautua.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70