Pyöränkone autoon!

Keskustelua tekniikan vaihdoista
00JONE00
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Elo 2004, 03:00

Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja 00JONE00 »

Tuli tossa selailtua ja kateltua vanhoja auto esittelly pätkiä ja olikohan ajoneuvos ohjelma missä esittelivät ruotsista e30 pemarin jossa oli tonninen pyörän kone. Kovin vaikutti kiivaan oloselta ja omistaja kehui sen olevan suorituskyvyltään M3 luokkaa. Oiskohan moinen ratkasu mahollista suorittaa suomessa lain puitteissa? Näi äkkiseltään en keksi oiken muuta estettä kun pakki jää puuttumaan pyörän lootasta joten se ois toteutettava jotenki muuten. Aatelkaas vaikka c kadetti hajabusan koneella josta on penkitetty sopivat lukemat eli jotain n:130hp ja leimassa moiselle. Ois siinä kylän pojilla ihmettelemistä kun naukasis sen 15000rpm siinä kylän raitilla :lollis:
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

00JONE00 kirjoitti:Oiskohan moinen ratkasu mahollista suorittaa suomessa lain puitteissa?
Jos kone sopii teho-, paino-, päästö- ja iskutilavuusrajoihin niin on aivan sama mistä se kone tulee , eli onnistuuhan se.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
00JONE00
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 06 Elo 2004, 03:00

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja 00JONE00 »

vetukka kirjoitti:http://minunauto.com/auto/11314

Tossa ainakin yks.
Juuri näin todella härskilaite :worship:
Tuomas kirjoitti:
00JONE00 kirjoitti:Oiskohan moinen ratkasu mahollista suorittaa suomessa lain puitteissa?
Jos kone sopii teho-, paino-, päästö- ja iskutilavuusrajoihin niin on aivan sama mistä se kone tulee , eli onnistuuhan se.
Juu tehon kanssa voi aina kikkailla, ajaa rullilla vaikka kolme pyttysenä et ei tuu tehoo näin on tehty ennenki. Tässä tapauksessa paino ja kuutiot ei tulis olemaan ongelma. Päästöt nyt aina tuo pientä pään vaivaa, mutta kun on kyse ennen -80 tehty kottero...

Ei kait siinä kun kattelemaan jostain rypästy kiivas kyykky ja kartaanin suunnitteluu :thumbsup:
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Ja vääntöö ihan hirveesti :yawn: :yawn: .
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

kosunen kirjoitti:vääntöö
Kuulemma yliarvostettua.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllä kai kevyt auto tuollaisella pyörän koneella kulkee aika iloisesti, mutta liikkeellelähdöt voi olla melkoista vinguttamista, noissa kun on aika huono pikkukierrosten vääntö auton moottoreihin verrattuna.
Trible8
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 14:42
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja Trible8 »

Ilmeisesti sama mini seuraavas spinneris esittelys
Astra F GSi-16V ´95
Astra G 2.0 DI ´99
Buell XB12Scg ´07
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja ata »

Pariisin Walt Disney Studiosin Opel Stunt Car Show-näytöksessähän on autoina C-Corsia joissa on prätkän koneet ja takaveto... putkirunkoisia laitteita jotka vain päältäpäin näyttävät ihan vakioilta Corsilta. Hienosti ne kyllä pyörivät... :) ja ääni oli aika eksoottinen Corsasta kuuluessaan... :)
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
mantagte3000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti:

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja mantagte3000 »

Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

00JONE00 kirjoitti:Tuli tossa selailtua ja kateltua vanhoja auto esittelly pätkiä ja olikohan ajoneuvos ohjelma missä esittelivät ruotsista e30 pemarin jossa oli tonninen pyörän kone. Kovin vaikutti kiivaan oloselta ja omistaja kehui sen olevan suorituskyvyltään M3 luokkaa.
Laki tuo omat haasteet kattiautoissa ainakin...

Välityksien kanssa varmaankin joutuu tekemään töitä, esim peräväliytksenä voisi olla sopiva 6...7 paikkeilla ja orggisaski. Toisaalta eihän E30 koppa kulje 100 kW edes 200 km/h...

E30 M3 (autowiki)
M3:ssa käytettiin 2,3-litraista, nelisylinteristä S14-moottoria. Katalysaattorilla varustettu ensimmäinen malli oli teholtaan 143 kW (195 hv).
Ensimmäisissä, ilman katalysaattoria valmistetuissa Evolution-malleissa teholukemia oli kasvatettu 215 (158 kW) hevosvoimaan. Evo II oli teholtaan 220 hv ja viimein Evo III -mallissa (tunnetaan myös nimellä Sport Evo) moottorin iskutilavuus oli kasvanut 2,5-litraan ja huipputeho oli 175 kW (238 hv).

Saa olla aika tiukka Motoripyörän kone joka laulaa noiden tahtiin alhaalta ylös. Väännöt olivat noissa liki 100 Nm per litra, siis pitkälti päälle 200 Nm.

j.h

Idea kuulostaa yhtä järkevältä kuin laittaa tukkiautoon M5 V10 Bemarin konetta :no: .
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Käy yhtähyvin kuin hajuvesi lihapulliin :yes:
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja hote »

^^^kyllä huomas tosta golffista ettei ole vääntöä, kierroksilla piti lähtee liikkeelle ja meinas siltikkin hyytyä.. joutuu aika paljon laittaa lasikuituu, et saa kevyeksi auton, tommoselle pyöränkoneelle.
Omega A
Avatar
mantagte3000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti:

Re: Pyöränkone autoon!

Viesti Kirjoittaja mantagte3000 »

hote kirjoitti:^^^kyllä huomas tosta golffista ettei ole vääntöä, kierroksilla piti lähtee liikkeelle ja meinas siltikkin hyytyä.. joutuu aika paljon laittaa lasikuituu, et saa kevyeksi auton, tommoselle pyöränkoneelle.
eiköhän noissa pyörissä ala veto siitä, mihin autossa tavallisesti loppuu.
kyseisessä golffissa turbotetulla hayabusa 1300cm3 350hv väännöstä en löytäny tietoa.

eikö kysymyksenä ollutkin pyörän kone autoon. niin mitä väliä silloin väännöistä!! eikö silloin voi väitellä jostain opelin koneesta, missä väännöt samaa luokkaa!!!
niin miten kävis radalla. :lollis:

http://hrengineering.net/
http://www.situne.no/index.php?id=3&carid=1
http://www.zcars.org.uk/index.htm

tossa vakio busan tiedot.

Vuosimalli 1999
Moottorin tyyppi - Nelisylinterinen, nelitahtinen, rivimoottori, DOHC, nestejäähdytys
Iskutilavuus - 1298 cm3
Huipputeho - 175 hv / 9800 rpm (127,7 kW)
Huippuvääntö - 140 Nm / 7000 rpm
Vaihteisto - 6 - portainen
Toisioveto - Ketju
Märkäpaino - 248 kg
Huippunopeus - 308 km/h


Vuosimalli 2008
Moottorin tyyppi - Nelisylinterinen, nelitahtinen, rivimoottori, DOHC, nestejäähdytys
Iskutilavuus - 1340 cm3
Poraus/isku - 81,0/65,0 mm
Puristussuhde - 12,5:5
Huipputeho - 197 hv / 9500 rpm
Huippuvääntö - 155 Nm / 7200 rpm
Vaihteisto - 6-portainen
Kytkin - Märkä monilevykytkin
Toisioveto - Ketju
Kuivapaino - 220 kg
Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
Vastaa Viestiin