käykö -95 omegaan vanteet 7,5*17 et 25-30
onko keneläkään kokemuksia sopivuudesta.
rengasliikkeestä tarjotaan et:llä 35! taitaa jäädä aika "sisään"
vanteet
käy, itsellni on 7,5" ET35, mutta ei ne mielestäni liian sisään jää, ja ajettavuus on parempi kuin 25:lla.On 2003-04-15 11:09, timok wrote:
käykö -95 omegaan vanteet 7,5*17 et 25-30
onko keneläkään kokemuksia sopivuudesta.
rengasliikkeestä tarjotaan et:llä 35! taitaa jäädä aika "sisään"
Lisäksi liian pieni ET luku vaatii vanteelta todella paljon, ihan mitä tahansa vannetta joka on Et25 ei kannata ostaa, ongelmaksi tulee ravistaminen kun vanne elää kiinityskohdasta. steinmetzin vanteet ovat varmaan ihan jees tuossa luokassa.
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
??????? Siis öö tota noin ??????? siis häh ?????? Kenties mulla on jäänyt joku juttu jostain huomaamatta, mutta tämä on kyllä ihan uutta.....On 2003-04-15 11:51, Jerzey wrote:
Lisäksi liian pieni ET luku vaatii vanteelta todella paljon, ihan mitä tahansa vannetta joka on Et25 ei kannata ostaa, ongelmaksi tulee ravistaminen kun vanne elää kiinityskohdasta.
aina oppii uutta halpis vanteissa joissa et on kovin pieni saattaa tapahtua/tapahtuu "korkeassa" kiinnitys "palikassa" pienenpientä elämistä joka täristää rattia/persettä ikäänkuin renkaat eivät olisi tasapainossa, autot jotka ovat ertyisen herkkiä taspaino ongelmille, käsittääkseni kärsivät tästä eniten, havaintoja on ainakin eräästä volvosta ja yhdestä Opelista joihin on diagnosoitu tämä "tauti" vanteiden merkkiä en muista mutta joitakin perusmerkkejä ne oli.On 2003-04-15 16:01, Kilpakarva wrote:??????? Siis öö tota noin ??????? siis häh ?????? Kenties mulla on jäänyt joku juttu jostain huomaamatta, mutta tämä on kyllä ihan uutta.....On 2003-04-15 11:51, Jerzey wrote:
Lisäksi liian pieni ET luku vaatii vanteelta todella paljon, ihan mitä tahansa vannetta joka on Et25 ei kannata ostaa, ongelmaksi tulee ravistaminen kun vanne elää kiinityskohdasta.
tasapainotuskoneessa näyttää ok, alle laitettuna vatkaa, vanteet olivat suorat joka suuntaan ja tärinä häipyi et lukua pienetämällä.
Hullulta tuntuu minustakin, mutta tapahtuu sitä hullumpiakin asioita, molemmissa tapuksissa autot olivat suht painavia, mutta tuskin vaikuttaa asiaan.
Äkkiseltään ajateltuna tuntuisi todennäköisemmältä että pienemmällä offsetilla olevat vanteet aiheuttaisivat vähemmän tärinää. Mitä lähempänä nollaa offset on, sitä pienempi vipuvarsi on napaa vääntämässä, eli keskelle kohdistuvat sivuttaiset voimat ovat sitä suuremmat mitä isompi offset.
Oletko varma ettei tärinä johtunut esimerkiksi siitä, että offset oli liian pieni kyseiseen autoon, tai vanteet muuten sopimattomat?
Oletko varma ettei tärinä johtunut esimerkiksi siitä, että offset oli liian pieni kyseiseen autoon, tai vanteet muuten sopimattomat?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
niin, no jos ET on 0 vs. 35 samalla vanteella, on 0 et:llä varustetussa vanteessa "keskiö" 3,5 senttimetriä "pidempi". jos taas et on vaikka 50 on saman vanteen keskiö jo melko kapea, ja liikettä ei pääse syntymään. asiaa on helppo miettiä liioittelun kautta mitäs jos kasvatetaan etluku -95een joka on 7,5" vanteen sisäreunantaso, olisi keskiö jo melko pitkä ja taipumista tapahtuisi varmasti.On 2003-04-15 17:27, Tuomas wrote:
Äkkiseltään ajateltuna tuntuisi todennäköisemmältä että pienemmällä offsetilla olevat vanteet aiheuttaisivat vähemmän tärinää. Mitä lähempänä nollaa offset on, sitä pienempi vipuvarsi on napaa vääntämässä, eli keskelle kohdistuvat sivuttaiset voimat ovat sitä suuremmat mitä isompi offset.
Oletko varma ettei tärinä johtunut esimerkiksi siitä, että offset oli liian pieni kyseiseen autoon, tai vanteet muuten sopimattomat?
Kun vanteen leveyttä kasvatetaan, kasvaa myös keskiön "pituus", ja kun keskiö kasvaa liikaa alkaa se antaa periksi (vrt harjan varsi puolimetrinen katkeaa helposti, kun taas 20cm on todella vaikea katkaista), näin ollen leveä vanne yhdistettynä pieneen et lukuun on paha, asiaa voidaan käsittääkseni, korjata tekemällä vanteeseen kaulus jolloin koko pinnastoa saadaan siirrettyä lähemmäksi vanteen keskiosaa leveyssuunnassa, tai muotoilemalla vanne ikäänkuin koveraksi ulkopuolelta katsottuna, jolloin tukeminen voidaan järkevästi aloittaa sisempää, ja keskiön pituutta ei tarvitse pidentää mielettömästi tai vastaavasti vanteesta ei tarvitse tehdä sika-vahvaa, lue -> painavaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-04-15 18:10 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2003-04-15 18:14 ]</font>