stidi^ kirjoitti:
Sain kohtuullisen edullisesti, koska mittarissa oli vajaa 190tkm. Edellinen omistaja ei ollut vaihtanut ketjunkiristintä huolto-ohjelman mukaan 150tkm kohalla. Aika vaihtoon jo varattu - syö vaan miestä kun ei hoksannut tuota katsoa kaupan hetkellä.
Onko tähän tosiaan joku huolto-ohjelman mukainen kiristimen vaihto tehtävä??
Rouvan Corsassa rapiat 150tkm taulussa, eikä ole kiristintä vaihdettu.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
stidi^ kirjoitti:
Sain kohtuullisen edullisesti, koska mittarissa oli vajaa 190tkm. Edellinen omistaja ei ollut vaihtanut ketjunkiristintä huolto-ohjelman mukaan 150tkm kohalla. Aika vaihtoon jo varattu - syö vaan miestä kun ei hoksannut tuota katsoa kaupan hetkellä.
Onko tähän tosiaan joku huolto-ohjelman mukainen kiristimen vaihto tehtävä??
Rouvan Corsassa rapiat 150tkm taulussa, eikä ole kiristintä vaihdettu.
Yksinpuhelu jatkuu.
Ei ole mitään huolto-ohjetta kiristimen vaihdolle, ainakaan paikallisen marmoritiskin mukaan.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Mites tuommonen 1.3 CDTI toimii talvella ilman esilämmitystä? Katellu avokille työautoks tommosta pakuks rekisteröityä 1.3 CDTI Corsaa kun ois nuo käyttökulut suht edulliset. Mut tosiaan lämmitystolppaa ei oo käytössä ja ainakaan noissa ehdokkaissa mitä on kateltu niin ei ole ollut webastoa. Varmaan keulasta kaikki ylimääräset aukot umpeen että lämpenis edes vähän. Päivän ajot n. 20-25km yhteen suuntaan ja sit kerran viikkoon tulis vähän pidemmät ajot, pääsis deepeeäffäkin polttelemaan karstat pois siinä samalla.
Mites paljon tommonen kestää kilometrejä ennenkun alkaa isompia murheita ja remppoja esiintymään? Pari ihan potentiaalista ehdokasta osu eteen, toisella oli rullailtu n.150tkm ja toisella sitten 230tkm, hinnan eroa pari tonnia....
Kokemuksia on combo c ssä. Keskokulutus kuus litraa lämäpohjassa ajossa. Talvella ei lämpömittari nouse jos ei olla motarilla. Pitää ajaa kui pientä bensa autoa. Mutta jostain syystä omassa alkoi öljynpaineet radikaalisti tippumaan. Ja kun ei y13 dt konetta löytynyt niin tilalle tulee azua 13 dte tosin vain pelkkä perusmoottori kaikki muu vanhasta. Sitten tehdään ruumiin avaus
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Corsa e 2018 1,3cdti 75hv mt5 euro 6
Pienin mitattu kulutus 3,6l/100km talvella maantieajossa.
Suurin mitattu 5l/100km 205/45/17 ja vähän enemmän pätkäajoa.
Keskikulutus 15" vakiorenkailla ajettaessa maantietä siinä 4,2litraa
Vitonen on vähän tiheä mutta ohittaminen onnistuu oikein näppärästi 90-130 vauhdeissa.
58tkm tällä viikolla täynnä ja määränsäätöventtiili uusittu vikavalon johdosta.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Noniin vihdoin ja viimein comboon on vaihdettu moottori, vanhassa alkoi öljynpaineet laskemaan ja ajot lopetettiin ennen täys tuhoa. vaikuttaa siltä että näitä ei ehjänä löydy oikein mistään ja omaankin vaihtomoottorin etsimisessä meni kauan. kompakti paketti ja nykyaikaa. pieni öljyntilavuus yhdistettynä loppupeleissä aika korkeaan viritys asteeseen moottorin koko huomioon ottaen, sekä niin monen muunkin moottorin totaali tuhon takana olevaan longlofe öljyyn ja kohtuuttoman pitkiin öljynvaihtoväleihin. omaan vaihtelin öljyjä 10 tkm välein mutta uuteen taidan puolittaan sen. mielessä kävi öljypohjan suurentaminen, kohtuu helposti olisi saanut litran lisä tilaa, mutta öljypohjan kiinnittäminen sen jälkeen olisi melkoisen vaikeaa.
Edelleen mennään 70 hp versiolla eikä minun mielestä kyseisen koneen tehon nostossa ole mitään mieltä, 90 jälkeen meteli combossa on sen verran kova ettei tee mieli lujempaa mennäkkään. ja yhden moottorin vaihto riittää.
ihan tiedoksi että kannattaa etsiä juuri samalla moottori koodilla oleva moottori jos meinaa vaihtaa, noissa on yllättäviä eroja ja yllättävissä paikoissa.
tehdaskorjattu maksaa saksassa 2800-3200 egee plus rahti plus pantti.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
JukeN kirjoitti: ↑27 Tammi 2020, 19:03
Kukaan softannut omaansa tai perehtynyt tarkemmin mitä kytkin pitää erityisesti E Corsassa? Joku 120hp/250nm pitäs irrota ohjelmalla.
Perässä on kiinteä vaihtipyörä ja F17 laatikko.
Laatikolle taidettiin ilmoittaa väännönkestoa 170nm
Kytkimenhalkaisijaa en muista mutta ei kauaksi heitä f astran tai vectran pikkulohkon kytkimestä joten mitä ne on kestäneet?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ny kun olen moottorin vaihdon jälkeen ajellut sen tonnin viikkoon eli 6 tkm ja eka öljynvaihto uudelle moottorille. keskikulutus edelleen karvan alle 6 litraa , eberiä aina jos mahollista vähän aikaa. , tosin combon ja corsan kulutusta hankala verrata kun toinen metrin korkeampi.
nyt olen ajellut noin 80 tkm jäykällä asetelmalla ja normi levyllä. mutta taidan vaihtaa kaksoismassan takaisin. kylä ajo melko nytkytystä kun mikään paikka ei jousta. ja tossa ebayn halvimmassa paketissa joka sis vauhtipyörän,levyn ja asetelman ja työsylinterin ja oli kotiin toimitettuna 180 egee. on yksi tosi kiva ominaisuus , kytkintä ei voi luistattaa yhtään , ja peruuttaminen on jännää, aina haisee kykä niinkuin ei osais ajaa ollenkaan. mutta muuten pelaa ihan hyvin.
harmittavasti olisi hyllyssä 13 tkm ajettu vauhtis,levy ja asetelma mutta ilmeisestti m lootaan kun omassa f 17
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
on. ihan normaalin näkönen levy, mutta se hinta, oli oikeesti ebayn halvin. ensimmäinen levy mikä tuli paketin mukana hajos ennen asennusta.
jänniä nuo briteistä tilatut singleflywheel setit. ihan merkki osien nököisiä mutta ihan missään ei ole sarjanumeroa ja kaikki on valkoisissa paketeissa, niin vähän hankala jälestää. varsinkin kun levyn koko on semmoinen mitä ei tarvike kuvastot tunne. boori ja levyn halkaisija ei täsmää mihinkään.
ja kun mittailin pakettia niin sinänsä mikää ei pistänyt silmään, kaikki sopii mittoihin.
kun se ensimmäinen paketin mukana tullut kytkinlevy tosiaan hajosi ihan käsissä jouset oli semmoisella muoviklipseillä kiinni ja valmiiksi irti, laitettiin ihan jäykkä vanha levy jolla ajelin varmaan 10 tkm. toimi ehkä jopa paremmin eikä luistanu
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!