Ascona B/Manta B R6:sella?

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Vaparia saa virittää 1kw/7kg rajaan asti. Turbot ja luvilla tehdyt autot erikseen sitte.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Hezzu kirjoitti:Vaparia saa virittää 1kw/7kg rajaan asti. Turbot ja luvilla tehdyt autot erikseen sitte.
Sekä tekniikan vaihdot.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
sinkkone
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1285
Liittynyt: 22 Marras 2005, 18:48
Paikkakunta: Toijala

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja sinkkone »

Mitenkäs sitten kun auto on muutoskatsastettu turbolle ja sallituissa rajoissa on pysytty niin onko sen jälkeen taas lupa alkaa kiusaamaan kyseisestä kiulusta isompia tehoja siihen 1kw/7kg asti?
On se kova...
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Jarno kirjoitti:
Hezzu kirjoitti:Vaparia saa virittää 1kw/7kg rajaan asti. Turbot ja luvilla tehdyt autot erikseen sitte.
Sekä tekniikan vaihdot.
Totta, mutta eikös tekniikanvaihdon jälkeen vaparina saa virittää tuohon rajaan asti? Näin olen ainakin ymmärtänyt.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mä olen taas käsittänyt että ainoastaan alkuperäistä (vapaastihengittävää) moottoria saisi virittää tuohon tehopainosuhderajaan asti.
Eli mitään muutoskatsastettua moottoria ei saisi virittää.
Toivon toki olevani väärässä tässäkin ja joku oikaisisi väärän olettamukseni.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vapaastihengittävää, ei muutosluvilla vaihdettua konetta saa virittää 7 kg / kW -rajaan asti, eli myös vaihdettua konetta saa virittää kunhan ei ole muutosluvilla tehty.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Hyvä niin. 8)
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
sinkkone
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1285
Liittynyt: 22 Marras 2005, 18:48
Paikkakunta: Toijala

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja sinkkone »

Eli nää hurjat turbolaitokset mitkä on aikoinaan saanu kilvet maltillisilla tehoilla ja liikkuu nykyään ämpärinkokosilla holseteilla on laittomia ja katsuri ei kiinnostu siltinkään vaik ne jokavuosi muuttuu vaa hurjemmiks... Melko turhan kuulonen sääntö ettei jälkiasennetulla ahtimella varustettua autoa sais jälkeempäin virittää... :roll:
On se kova...
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

sinkkone kirjoitti:Melko turhan kuulonen sääntö ettei jälkiasennetulla ahtimella varustettua autoa sais jälkeempäin virittää... :roll:
Saa sitä virittää, mutta 20 % sääntö koskee kaikkia muutoksia, ja kaikki muutokset pitää muutoskatsastaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
sinkkone
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1285
Liittynyt: 22 Marras 2005, 18:48
Paikkakunta: Toijala

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja sinkkone »

Täh, mä olen ilmeisesti ihan talikko ku nyt ei mee jakeluu...
Eli otetaa nyt esim. on auto mikä on muutoskatsastettu mallisarjan tehokkaimman laitteen tehoista sen +20% olevalle teholuvulle mikä on vaik 150hp...
No sit tulee hinku saada kumi palamaa viäl kolmosella ni miten sitä sit muka saa virittää?
Ethän sä sitä taas voi muutoskatsastaa jos se jo kerran on tehty, vai voitko?
Katsastuksee vaa ja setä jatkaa vaihdettujen osien listaa ilmettä väräyttämättä vai?
Sori nyt et mä teen täst näin vaikeet mut älkää menettäkö hermojanne iha viäl... :D :whack:
On se kova...
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja telwin »

sinkkone kirjoitti:Täh, mä olen ilmeisesti ihan talikko ku nyt ei mee jakeluu...
Eli otetaa nyt esim. on auto mikä on muutoskatsastettu mallisarjan tehokkaimman laitteen tehoista sen +20% olevalle teholuvulle mikä on vaik 150hp...
No sit tulee hinku saada kumi palamaa viäl kolmosella ni miten sitä sit muka saa virittää?
Ethän sä sitä taas voi muutoskatsastaa jos se jo kerran on tehty, vai voitko?
Katsastuksee vaa ja setä jatkaa vaihdettujen osien listaa ilmettä väräyttämättä vai?
Sori nyt et mä teen täst näin vaikeet mut älkää menettäkö hermojanne iha viäl... :D :whack:
No juu minun järjen mukaan tuota esimerkki tapausta ei voi enään laillisesti virittää.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Tottakai sitä saa virittää, ei sitä kielletä missään. Kuten sanoin jo tuossa ylempänä, 20 % sääntö ei koske perinteistä virittämistä. Virittäminen ei normaalisti edellytä myöskään muutoskatsastusta. Ja jos tekisikin muutosatsastuksen alaisia muutoksia, niin tokihan muutoskatsastetun auton voi muutoskatsastaa uudelleen niin usein kun kokee tarpeelliseksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
sinkkone
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1285
Liittynyt: 22 Marras 2005, 18:48
Paikkakunta: Toijala

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja sinkkone »

No nyt selkis, kesti vaa aika kauan ennenku alko löytymää...
On se kova...
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ascona B/Manta B R6:sella?

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Aika paljon joutuu virittämään jotta suttaa joutavaa kolmosella jos on yhtään alustaa autossa. :lol:
Vastaa Viestiin