Maakaasuauto
Olet noin avarakatseinen, niin todennäköisesti sinun autotallissa ja naapurin autotallissa ei asu ketään, siellä säilytetään vain autoja, toisin kuin katumaasturi V70:sen omistajalla.turbo kirjoitti: Jokainen ajakoon millä haluaa, ihmisillä on eri mieltymykset. Ja tätä
maailman suurinta ilmastohuijauspropagandaa ei tarvi kokoajan
mössöttää, rupee päätä särkee jatkuva kiihkosyyttely
j.h
V70 lukeminen katumaasturiksi vaatii erittäin luovan mielikuvituksen.
Varmaan tiedätkin vastauksen, mutta osa lukijoista luultavasti ei tiedä.jpisteh kirjoitti:Taitaa auton tuottamista myrkyistä olla kuitenkin yksi vaarattomimista toi CO2. Jos CO2 on hyvin vaarallista, miksi tulevaisuuden autot käyttävät ilmastoinnissa CO2sta.
Eihän se hiilidioksidi sinänsä mikään myrkky olekaan, mutta se on kasvihuonekaasu. Hiilidioksidin käyttö esimerkiksi ilmastoinnissa taas ei ole mikään ongelma. Sitä kun ei tarvitse tuottaa lisää moisia laitteita varteen kun sitä voidaan erottaa ilmasta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
?????? nyt meni ohi ????????jpisteh kirjoitti:Olet noin avarakatseinen, niin todennäköisesti sinun autotallissa ja naapurin autotallissa ei asu ketään, siellä säilytetään vain autoja, toisin kuin katumaasturi V70:sen omistajalla.turbo kirjoitti: Jokainen ajakoon millä haluaa, ihmisillä on eri mieltymykset. Ja tätä
maailman suurinta ilmastohuijauspropagandaa ei tarvi kokoajan
mössöttää, rupee päätä särkee jatkuva kiihkosyyttely
j.h
V70 lukeminen katumaasturiksi vaatii erittäin luovan mielikuvituksen.
Honda Accord CL7 K20A6
Opel Combo Tour 1.6 CNG on kaksi erillistä polttoainelinjaa suuttimia myöten, mutta yksi polttoainemittari. Polttoaineen valintanapin asennosta riippuen polttoainemittari näyttää joko litroja tai baareja. Jos polttoaineen valintanapin led-valo palaa, on valittu bensa, polttoainemittari on normaali litranäyttöinen. Kaasukäytössä polttoainemittari näyttää paineita: täysi tankki on 200 bar, ¾ tankki on 150 bar, ½ 100 bar ja ¼ tankki 50 bar. Kaasun alkaessa loppua, rupeaa polttoaineen valintanapin led-valo vilkkua, ja kaasun loputtua, siirtyy automaattisesti bensalle. Jos led-valo on vilkkunut, niin seuraava käynnistys pitää tehdä bensalla, jottei katalysaattorille tule liikaa happea.
Eräs ominaisuus kiinnitti huomioni Combo CNG:ssä – tuulilasin tihkukytkin. Se on toteutettu juuri sillä tavalla, jota olen aina haaveillut. Tihkukytkimen perusasetuksella, se pyyhkii tuulilasin 7 sekunnin välein, mutta aikaa voidaan yksinkertaisesti muuttaa. Kun alkaa tihkusade, ja tulee tarve pyyhkiä tuulilasi, niin laitetaan pyyhin tihkuasentoon ja palautetaan kertapyyhkäyksen jälkeen nolla-asentoon. Sitten kun tarvitaan toinen pyyhkäisy, niin laitetaan uudestaan tuulilasin pyyhin tihkuasentoon. A-vot, pyyhin muistaa pyyhkäyksen välin, ja alkaa käyttää sitä siitä eteenpäin. Milloin tahansa voit muuttaa pyyhkäysväliä käyttämällä kytkintä nolla-asennossa.
Opel Combo Tour 1.6 CNG puuttuu vararengas. Vararenkaan tilalla on kaksi kaasusäiliötä, jottei matkustaja- tai tavaratilat pienesi. Vararengas on korvattu paikkauspullolla ja kompressorilla. Paikkauspullossa on tarra, joka pitää liimata kuljettajan näköpiiriin, jos paikkauspulloa on käytetty. Tarrassa kehotetaan ajamaan hiljaa ja rauhallisesti. Renkaan tyhjentyessä, on ensin katsottava mistä se vuotaa; jos rengas vuotaa sivusta, niin sitä ei saa korjata, mutta jos se vuotaa kulutuspinnasta niin paikkausta saa yrittää. Ensin poistetaan mahdollinen naula, ja sitten sumutetaan paikkauspullon sisältö renkaaseen. Sen jälkeen laitetaan renkaaseen normaali ilmanpaine kompressorilla, ja katsotaan hetken kuluttua pysyykö paine. Jos ilmanpaine vähenee renkaassa, niin pyöritään rengasta ympäri kierros, ja laitetaan uudestaan normaali paine kompressorilla. Ajetaan 10 km matka, ja tarkastetaan uudelleen ilmanpaine renkaassa. Jos ilmanpaine on alle 1.3 bar, niin matka keskeytetään, muuten sitä jatketaan ilmanpaineen lisäyksen jälkeen. Minulta on keskimäärin viiden vuoden välein tyhjentynyt rengas autosta. Toivottavasti tämä on tilastotappio, joka uuden auton myötä on ohi.
Eräs ominaisuus kiinnitti huomioni Combo CNG:ssä – tuulilasin tihkukytkin. Se on toteutettu juuri sillä tavalla, jota olen aina haaveillut. Tihkukytkimen perusasetuksella, se pyyhkii tuulilasin 7 sekunnin välein, mutta aikaa voidaan yksinkertaisesti muuttaa. Kun alkaa tihkusade, ja tulee tarve pyyhkiä tuulilasi, niin laitetaan pyyhin tihkuasentoon ja palautetaan kertapyyhkäyksen jälkeen nolla-asentoon. Sitten kun tarvitaan toinen pyyhkäisy, niin laitetaan uudestaan tuulilasin pyyhin tihkuasentoon. A-vot, pyyhin muistaa pyyhkäyksen välin, ja alkaa käyttää sitä siitä eteenpäin. Milloin tahansa voit muuttaa pyyhkäysväliä käyttämällä kytkintä nolla-asennossa.
Opel Combo Tour 1.6 CNG puuttuu vararengas. Vararenkaan tilalla on kaksi kaasusäiliötä, jottei matkustaja- tai tavaratilat pienesi. Vararengas on korvattu paikkauspullolla ja kompressorilla. Paikkauspullossa on tarra, joka pitää liimata kuljettajan näköpiiriin, jos paikkauspulloa on käytetty. Tarrassa kehotetaan ajamaan hiljaa ja rauhallisesti. Renkaan tyhjentyessä, on ensin katsottava mistä se vuotaa; jos rengas vuotaa sivusta, niin sitä ei saa korjata, mutta jos se vuotaa kulutuspinnasta niin paikkausta saa yrittää. Ensin poistetaan mahdollinen naula, ja sitten sumutetaan paikkauspullon sisältö renkaaseen. Sen jälkeen laitetaan renkaaseen normaali ilmanpaine kompressorilla, ja katsotaan hetken kuluttua pysyykö paine. Jos ilmanpaine vähenee renkaassa, niin pyöritään rengasta ympäri kierros, ja laitetaan uudestaan normaali paine kompressorilla. Ajetaan 10 km matka, ja tarkastetaan uudelleen ilmanpaine renkaassa. Jos ilmanpaine on alle 1.3 bar, niin matka keskeytetään, muuten sitä jatketaan ilmanpaineen lisäyksen jälkeen. Minulta on keskimäärin viiden vuoden välein tyhjentynyt rengas autosta. Toivottavasti tämä on tilastotappio, joka uuden auton myötä on ohi.
Pitää vähän kehua Gasumin toimintaa. Ensimmäiseksi sitä, että ovat vastanneet minun tyhmiin kysymyksiini sähköpostitse. Toiseksi tankkauskortista. Lähetin Gas Card anomukseni maanantaina, ja keskiviikkoon mennessä olin Gas Cardin onnellinen omistaja. Ensin tuli tankkauskortti, ja seuraavana päivänä Gas Cardin salasana.
Gas Card on mainio keksintö. Tankkaat maakaasua kuukauden ajan vapaasti velaksi. Kerran kuukaudessa tulee lasku kotiin, jonka maksat netin kautta. Kaupanpäälle tulee vielä maksuaikaakin. Vuodessa tulee 12 polttoainelaskua, eli 12 polttoainekuittia, jotka on helppo säilyttää. Gas Cardin turvallisuuskin on huippuluokkaa: jos se häviää, niin mitä löytäjä tekee sillä? Hän ei tiedä salasanaa, ja jos sen arvaisi, niin mihin hän tankkaisi maakaasua? Ei ainakaan vanhaan Ford Escortiin.
Gas Card on mainio keksintö. Tankkaat maakaasua kuukauden ajan vapaasti velaksi. Kerran kuukaudessa tulee lasku kotiin, jonka maksat netin kautta. Kaupanpäälle tulee vielä maksuaikaakin. Vuodessa tulee 12 polttoainelaskua, eli 12 polttoainekuittia, jotka on helppo säilyttää. Gas Cardin turvallisuuskin on huippuluokkaa: jos se häviää, niin mitä löytäjä tekee sillä? Hän ei tiedä salasanaa, ja jos sen arvaisi, niin mihin hän tankkaisi maakaasua? Ei ainakaan vanhaan Ford Escortiin.
Tällainen ominaisuus löytyy jo -90luvun alun volkkareista...Eräs ominaisuus kiinnitti huomioni Combo CNG:ssä – tuulilasin tihkukytkin. Se on toteutettu juuri sillä tavalla, jota olen aina haaveillut. Tihkukytkimen perusasetuksella, se pyyhkii tuulilasin 7 sekunnin välein, mutta aikaa voidaan yksinkertaisesti muuttaa. Kun alkaa tihkusade, ja tulee tarve pyyhkiä tuulilasi, niin laitetaan pyyhin tihkuasentoon ja palautetaan kertapyyhkäyksen jälkeen nolla-asentoon. Sitten kun tarvitaan toinen pyyhkäisy, niin laitetaan uudestaan tuulilasin pyyhin tihkuasentoon. A-vot, pyyhin muistaa pyyhkäyksen välin, ja alkaa käyttää sitä siitä eteenpäin. Milloin tahansa voit muuttaa pyyhkäysväliä käyttämällä kytkintä nolla-asennossa.
On opelin insinöörit olleet vähän hitaampia
Jossen väärin muista, menee tuo volkkarin tihkurele samanikäisiin opeleihinkin, jolloin tuon ominaisuuden saa bolt-on toimimaanhudu79 kirjoitti:Tällainen ominaisuus löytyy jo -90luvun alun volkkareista...Eräs ominaisuus kiinnitti huomioni Combo CNG:ssä – tuulilasin tihkukytkin. Se on toteutettu juuri sillä tavalla, jota olen aina haaveillut. Tihkukytkimen perusasetuksella, se pyyhkii tuulilasin 7 sekunnin välein, mutta aikaa voidaan yksinkertaisesti muuttaa. Kun alkaa tihkusade, ja tulee tarve pyyhkiä tuulilasi, niin laitetaan pyyhin tihkuasentoon ja palautetaan kertapyyhkäyksen jälkeen nolla-asentoon. Sitten kun tarvitaan toinen pyyhkäisy, niin laitetaan uudestaan tuulilasin pyyhin tihkuasentoon. A-vot, pyyhin muistaa pyyhkäyksen välin, ja alkaa käyttää sitä siitä eteenpäin. Milloin tahansa voit muuttaa pyyhkäysväliä käyttämällä kytkintä nolla-asennossa.
On opelin insinöörit olleet vähän hitaampia
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
...Näppärää, jos joku keksii varmentaa tämän tiedon, niin vinkit-osioon talteen tarkemmat tiedot releestä & muutama kuva kylkeen. Sais sitten kaikki halukkaat tuolta helposti ohjeet.TJT kirjoitti:Jossen väärin muista, menee tuo volkkarin tihkurele samanikäisiin opeleihinkin, jolloin tuon ominaisuuden saa bolt-on toimimaanhudu79 kirjoitti:Tällainen ominaisuus löytyy jo -90luvun alun volkkareista...Eräs ominaisuus kiinnitti huomioni Combo CNG:ssä – tuulilasin tihkukytkin. Se on toteutettu juuri sillä tavalla, jota olen aina haaveillut. Tihkukytkimen perusasetuksella, se pyyhkii tuulilasin 7 sekunnin välein, mutta aikaa voidaan yksinkertaisesti muuttaa. Kun alkaa tihkusade, ja tulee tarve pyyhkiä tuulilasi, niin laitetaan pyyhin tihkuasentoon ja palautetaan kertapyyhkäyksen jälkeen nolla-asentoon. Sitten kun tarvitaan toinen pyyhkäisy, niin laitetaan uudestaan tuulilasin pyyhin tihkuasentoon. A-vot, pyyhin muistaa pyyhkäyksen välin, ja alkaa käyttää sitä siitä eteenpäin. Milloin tahansa voit muuttaa pyyhkäysväliä käyttämällä kytkintä nolla-asennossa.
On opelin insinöörit olleet vähän hitaampia
Opel Combo Tour 1.6 CNG on erittäin suuri tuulilasi. Auringonpaiste pääsee hyvin edestä sisään. Tuulilasin yläreuna on himmennetty, ettei aurinko aivan esteettömästi paistaisi silmää, mutta kuitenkin paistetta riittää enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa. Etuna korkeasta tuulilasista on kaupunkiajossa, sillä Combosta näkee liikennevalot hyvin. Vakiovarusteena on kuljettajan vieressä, oven yläpuolella, aurinkolaseille kotelo, jotta aina voi nopeasti ottaa aurinkolasit käyttöön, kun aurinko alkaa häikäistä liikaa. Häikäisyn estäminen on tärkeä liikenneturvallisuustekijä.
Tuulilasiin tulee usein harmaa kalvo, joka estää näkemästä selvästi eteen, kun ajaa vasten aurinkoa. Ostin harmaan kalvon poistoon sienen. Sieni ei tarvitse mitään puhdistusainetta – pelkkä vesi riittää hyvään tulokseen. Aikaisemmin käytin ikkunanpuhdistusainetta ja talouspaperia; tämä yhdistelmä oli täydellinen katastrofi.
Combossa on kätevä akkuvahti. Jos esimerkiksi sisävalo jää palaamaan, niin akkuvahti lopettaa sähkövirran tulon 30 minuutin päästä. Minulla on lämmin autotalli, ja haluan talvella kuivattaa auton matot pitämällä ovia auki. Aikaisemmista autoistani olen ottanut sisävalopolttimon pois, jotta voisin pitää ovia auki kuivauksen ajan – enää tätä ei tarvitse tehdä.
Metaani, jota Combo CNG polttaa, ei tarvitse olla täysin puhdasta. Gasum myy 99 % metaania, mutta Combo CNG riittää 78 %. Eloperäisen aineen mätänemisestä syntyy 60 % metaania ja 40 % hiilidioksidia, joten sitä pitää vähän rikastaa, jos haluaa käyttää autossa. Rikastusmenetelmiä ja laitteita on paljon markkinoilla. Yhden lehmän peräpään vuosituotanto on 700 m³ metaania (Koivusen lypsytila, Virrat). Opel Combo Tour 1.6 CNG polttaa metaania maantieajossa 5.9 m³/100 km. Yhden lehmän peräpään vuosituotannolla Combo CNG ajaisi 11’864 km.
Tuulilasiin tulee usein harmaa kalvo, joka estää näkemästä selvästi eteen, kun ajaa vasten aurinkoa. Ostin harmaan kalvon poistoon sienen. Sieni ei tarvitse mitään puhdistusainetta – pelkkä vesi riittää hyvään tulokseen. Aikaisemmin käytin ikkunanpuhdistusainetta ja talouspaperia; tämä yhdistelmä oli täydellinen katastrofi.
Combossa on kätevä akkuvahti. Jos esimerkiksi sisävalo jää palaamaan, niin akkuvahti lopettaa sähkövirran tulon 30 minuutin päästä. Minulla on lämmin autotalli, ja haluan talvella kuivattaa auton matot pitämällä ovia auki. Aikaisemmista autoistani olen ottanut sisävalopolttimon pois, jotta voisin pitää ovia auki kuivauksen ajan – enää tätä ei tarvitse tehdä.
Metaani, jota Combo CNG polttaa, ei tarvitse olla täysin puhdasta. Gasum myy 99 % metaania, mutta Combo CNG riittää 78 %. Eloperäisen aineen mätänemisestä syntyy 60 % metaania ja 40 % hiilidioksidia, joten sitä pitää vähän rikastaa, jos haluaa käyttää autossa. Rikastusmenetelmiä ja laitteita on paljon markkinoilla. Yhden lehmän peräpään vuosituotanto on 700 m³ metaania (Koivusen lypsytila, Virrat). Opel Combo Tour 1.6 CNG polttaa metaania maantieajossa 5.9 m³/100 km. Yhden lehmän peräpään vuosituotannolla Combo CNG ajaisi 11’864 km.
Pikku vinkki: mikrokuituliinaMetaani kirjoitti:Tuulilasiin tulee usein harmaa kalvo, joka estää näkemästä selvästi eteen, kun ajaa vasten aurinkoa. Ostin harmaan kalvon poistoon sienen. Sieni ei tarvitse mitään puhdistusainetta – pelkkä vesi riittää hyvään tulokseen. Aikaisemmin käytin ikkunanpuhdistusainetta ja talouspaperia; tämä yhdistelmä oli täydellinen katastrofi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri