a-omegaan isoin moottori mitä sihe on saanu??

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

a-omegaan isoin moottori mitä sihe on saanu??

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

olis tarkotus päivittää omppuu...
mikä on isoin/tehokkain moottori mitä a-omegaan on saanu?
mitä tossa tehokkaimmassa on potkuu?

vaihtoonhan menee muutakin ku motti mut mitä kaikkee ja mitähän mahtais olla hintaa moisilla osilla?

omega on 90- 2.0i ja ei o vähäpäästönen jos noista tiedoista jotain hyötyy on.

vai olisiko sitte järkevämpää asentaa turbo toho 2 litraseen mottiin,isomman moottorin/alustan"tilalle"?
kumpikohan järkevämpää,helpompaa ja halvinta??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Autowiki anto suurimmaks koneeks C40SE:n (200kW) Mut eiköhän tuossa A-mallin kopassa yleisimmin oo käytössä ollu se C30SE (150 kW (204 hv) @6000 r/min, 270 Nm @3600 r/min )

Viisaammat korjatkoon jos meni mehtään.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

2 litraseen vaan asiallinen mutkarakennelma. helpompi, halvempi, taloudellisempi. Ainakin nuin pääpiirteittäin. :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Rotsi4
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Loka 2007, 20:55

Viesti Kirjoittaja Rotsi4 »

Lotus Omega..?
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

Rotsi4 kirjoitti:Lotus Omega..?
Eipä paljoa kelpaa vertailumalliksi :cry:
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Eikä taida 4.0L kelvata?eikös se ole irmscheri?

Halvin on varmastikkin ostaa valmis, mutta koko tekemisen ilohan siinä sitten menee.
Eli itse lähtisin ahtamaan paikoillaan konetta.
Kuva
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja turbo »

Eikös sitä vielä ole myös joku 3.6l r6 (ei lotus)?
Honda Accord CL7 K20A6
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

juu taitaa olla c36ne vielä olemassa, sekin on jotain Irmscherin tekeleitä.
Kuva
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

sekin on jotain Irmscherin tekeleitä.
Eikä ole, suomen tuonnista ei vaan taida löytyä yhtään.
Lexmaulilla oli joku 3.6 versio, oisko ollu peräti 230hv kun taas perus versiossa 200hv. Korjatkoon joku jos vääräksi pystyy todistamaan :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

-WW- kirjoitti:
sekin on jotain Irmscherin tekeleitä.
Eikä ole, suomen tuonnista ei vaan taida löytyä yhtään.
Lexmaulilla oli joku 3.6 versio, oisko ollu peräti 230hv kun taas perus versiossa 200hv. Korjatkoon joku jos vääräksi pystyy todistamaan :roll:
Bosch tuntee moottorin C36NE(i) Irmscher vain B-Senatoriin 1989-1993, muttei A-Omegaan.

j.h

En korjaa, niin ole todistamisvelvoitettakaan.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.

Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Avatar
mantagte3000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mantagte3000 »

motorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.

Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
hyvin sanottu :lol: :lol: :lol:

oon samaa mieltä. :lol:
aina kun lukee näitä tekniikan vaihdosta olevia aiheita, niin ne rupee muuttuun siihen malliin, että sopis paremmin tonne vitsien puolelle. :lol: :lol: :lol:
Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
Avatar
hercules
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1314
Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: Lahti
Jäsennumero: 1298
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hercules »

motorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.

Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Kyllähän tuon nyt varmasti aika monikin tiesi.
Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Joku muistaakseni eräässä ketjussa lähiaikoina mainitsikin että enää ei kelpaisi rinnakkaismalli vertailumalliksi?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

hercules kirjoitti:
motorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.

Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Kyllähän tuon nyt varmasti aika monikin tiesi.
Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Joku muistaakseni eräässä ketjussa lähiaikoina mainitsikin että enää ei kelpaisi rinnakkaismalli vertailumalliksi?
eiköhän AKE ja Katsastus sedät osaa sanoa :wink:

ja on tainut A-senukin rullata 3.6 koneella ja 4.0 (12v) irmelin puodista

offtopic. ja se ihana Mantzel:n monza 40se koneella 300+ heppaa vääntöä ~yli 400 oli kun olis ollut rahaa ostaa muutama vuosi sitten :no:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

hercules kirjoitti:Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Tuosta nyt varmaksi tiedä, mutta irmelin/manzelin tekeleet ovat käsittääkseni sekä tyyppikilven, että otteen mukaan kuitenkin vielä Opeleita.

Lotus Omega taas on Lotus Omega, eikä Opel Lotus Omega tai Lotus Opel Omega.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Vastaa Viestiin