a-omegaan isoin moottori mitä sihe on saanu??
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
a-omegaan isoin moottori mitä sihe on saanu??
olis tarkotus päivittää omppuu...
mikä on isoin/tehokkain moottori mitä a-omegaan on saanu?
mitä tossa tehokkaimmassa on potkuu?
vaihtoonhan menee muutakin ku motti mut mitä kaikkee ja mitähän mahtais olla hintaa moisilla osilla?
omega on 90- 2.0i ja ei o vähäpäästönen jos noista tiedoista jotain hyötyy on.
vai olisiko sitte järkevämpää asentaa turbo toho 2 litraseen mottiin,isomman moottorin/alustan"tilalle"?
kumpikohan järkevämpää,helpompaa ja halvinta??
mikä on isoin/tehokkain moottori mitä a-omegaan on saanu?
mitä tossa tehokkaimmassa on potkuu?
vaihtoonhan menee muutakin ku motti mut mitä kaikkee ja mitähän mahtais olla hintaa moisilla osilla?
omega on 90- 2.0i ja ei o vähäpäästönen jos noista tiedoista jotain hyötyy on.
vai olisiko sitte järkevämpää asentaa turbo toho 2 litraseen mottiin,isomman moottorin/alustan"tilalle"?
kumpikohan järkevämpää,helpompaa ja halvinta??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
2 litraseen vaan asiallinen mutkarakennelma. helpompi, halvempi, taloudellisempi. Ainakin nuin pääpiirteittäin.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Eikä ole, suomen tuonnista ei vaan taida löytyä yhtään.sekin on jotain Irmscherin tekeleitä.
Lexmaulilla oli joku 3.6 versio, oisko ollu peräti 230hv kun taas perus versiossa 200hv. Korjatkoon joku jos vääräksi pystyy todistamaan
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Bosch tuntee moottorin C36NE(i) Irmscher vain B-Senatoriin 1989-1993, muttei A-Omegaan.-WW- kirjoitti:Eikä ole, suomen tuonnista ei vaan taida löytyä yhtään.sekin on jotain Irmscherin tekeleitä.
Lexmaulilla oli joku 3.6 versio, oisko ollu peräti 230hv kun taas perus versiossa 200hv. Korjatkoon joku jos vääräksi pystyy todistamaan
j.h
En korjaa, niin ole todistamisvelvoitettakaan.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.
Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
- mantagte3000
- 'Admiral'
- Viestit: 213
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Viesti:
hyvin sanottumotorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.
Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
oon samaa mieltä.
aina kun lukee näitä tekniikan vaihdosta olevia aiheita, niin ne rupee muuttuun siihen malliin, että sopis paremmin tonne vitsien puolelle.
Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
- hercules
- OCF Member 2024
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 12 Marras 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Kyllähän tuon nyt varmasti aika monikin tiesi.motorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.
Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Joku muistaakseni eräässä ketjussa lähiaikoina mainitsikin että enää ei kelpaisi rinnakkaismalli vertailumalliksi?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
eiköhän AKE ja Katsastus sedät osaa sanoahercules kirjoitti:Kyllähän tuon nyt varmasti aika monikin tiesi.motorsport kirjoitti:Lexmaul sitä Irmscher tätä... taas näitä juttuja kun kaveri Veijo on essolla sanonut rööki suupielestä roikkuen viisaita ja jampat uskoo samalla karjalalippiksen lippan käyryysastetta säätäen.
Irmscher ja Opel on kautta aikain olleet kytköksissä. Opel on selkeästi toimittanut moottorikomponentteja joihin Irmscher on lykännyt omia viritelmiään. C36NE on just tämmöinen: C30NE moottori jossa Irmscherin tekemät/teettämä kampikoneisto ja tarkoitusta varten säädetty moottorinohjaus (Motronic).
Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Joku muistaakseni eräässä ketjussa lähiaikoina mainitsikin että enää ei kelpaisi rinnakkaismalli vertailumalliksi?
ja on tainut A-senukin rullata 3.6 koneella ja 4.0 (12v) irmelin puodista
offtopic. ja se ihana Mantzel:n monza 40se koneella 300+ heppaa vääntöä ~yli 400 oli kun olis ollut rahaa ostaa muutama vuosi sitten
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Tuosta nyt varmaksi tiedä, mutta irmelin/manzelin tekeleet ovat käsittääkseni sekä tyyppikilven, että otteen mukaan kuitenkin vielä Opeleita.hercules kirjoitti:Mutta kyse onkin siitä että kelpaako se omega vertailumalliksi kun ei olekkaan enää Opel omega vaan
lotus omega tai Irmscher omega.
Lotus Omega taas on Lotus Omega, eikä Opel Lotus Omega tai Lotus Opel Omega.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri