TJT kirjoitti:
Kannattaa ostaa sellaista narua, missä on vielä kangaspunoksenkin päällä kumia.
Löytynee joka varaosaputkasta.
no ei kannata
runkolinjan pitkät vedot kannatta laittaa bensan kestävää muoviputkea (paineilma putkea). veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.
bensapumpulle löytyy ruhtinaallisesti tilaa varapyöräkotelon oikealta puolelta. siellä se on 2.0 koneissa vakoina.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Tänään sain auton kaverilta joka nuo asennukset suoritti.
Itse olen ollut autoon nyt ihan tyytyväinen. Perstuntumalta tehoakin tuntuu jonkin verran olevan .
Viides vaihde saatiin menemään päälle joidenkin pikku viilauksien avulla, mutta pääasia että pelittää.
TJT kirjoitti:
Kannattaa ostaa sellaista narua, missä on vielä kangaspunoksenkin päällä kumia.
Löytynee joka varaosaputkasta.
no ei kannata
runkolinjan pitkät vedot kannatta laittaa bensan kestävää muoviputkea (paineilma putkea). veikkaan että siellä on jo sellaiset vakiona. niitä alkuperäisiä vaan tarvitsee jatkaa jolloin tuo kumiputki on kätevää.
Meinaatko saada esim konehuoneesta paineilmaputket helpostikkin jakotukkiin kiinni?
Tai bensapumppuun?
Nuo kangaspintaiset letkut mitä kadetissa vakiona on eivät välttämättä kauaa kestä ruiskun painetta, kokemusta on...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Meinaatko saada esim konehuoneesta paineilmaputket helpostikkin jakotukkiin kiinni?
Tai bensapumppuun?
Itse olen aiemmin käyttänyt juurikin tuota kuorma-autojen paineilmajarrujen muoviputkea ja sen saa kyllä kiinni niin jakotukkiin kuin pumppuunkin. Etuina kestävyys ja edullinen hinta. Alunperinkin osassa opeleita löytyy vastaavan oloista muoviputkea bensalinjoissa, liitokset on tehty kumiletkuilla muoviputken ja jakotukin/pumpun välillä.
Nykyisin olen käyttänyt mielummin kupariputkea sen helpomman muotoilemisen takia. Tämänkin kanssa on hyvä olla ainakin pumpun päässä letkuliitos ettei pumpun värinä johdu koriin.
ipa kirjoitti:tosiaan se muoviputki on ihan yhtä helppoa liittää kun kuminen vastaava. ja muoviputki on lähes ikuinen.
On varmasti, mutta esim omassa entisessä kadetissa polttoainelinjat olivat valmiiksi muoviputkea, lukuunottamatta konehuoneen letkuja ja pumpun letkuja, joten huomattavasti helpompi oli vain vaihtaa nuo alkuperäiset kangaspäällysteiset letkut parempiin sensijaan, että olisi tankilta konehuoneeseen asti vetänyt uutta ränniä...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri