jpisteh kirjoitti:Portugalin ralli on perinteisesti aika rankka
j.h
Portugalin ??? Eikös se ajettu jo aikoja sitten sehän oli se kisa missä J-M Latvala romutti sen Focuksen perustellisesti, nythän ajettiin Kreikassa....
jpisteh kirjoitti:Portugalin ralli on perinteisesti aika rankka
j.h
Portugalin ??? Eikös se ajettu jo aikoja sitten sehän oli se kisa missä J-M Latvala romutti sen Focuksen perustellisesti, nythän ajettiin Kreikassa....
Laitoin esimerkkinä sen, sillä Portugalin rallia on ajettu useana vuotena vaativassa reitissä;-).
Portugalin reitistä ja olosuhteista olen kuullut paljon "mukavia" tarinoita niin etuauton kuin kilpauton kuljettajilta kuin myös alustavastaavalta henkilöltä.
Just just,ymmärsin sitten vähän väärin,luulin että tarkoitit edellistä kisaa.
No olihan se Kreikan Akropolis rallikin aikamoista selviytymistaistelua aikanaan.
Samoin ne Turkin osakilpailut mitä ajettiin,mutta mielestäni ei pitäisi lähteä sekoittamaan off-roadia ja rallia keskenään niinkuin nyt välillä tehdään...
jpisteh kirjoitti:
Minusta ralli on kestävyyslaji, jossa ajetaan huonommallakin tiellä, eikä pelkästään asfaltoidulla polulla...
Loeb ajoi ojaa pitkin kiveen ja ulos... Latvala ei pysynyt ojien välissä ja liki ulkona jne...
Siis tietä pitkin voisi päästä perille paremmin...
Portugalin ralli on perinteisesti aika rankka, mutta Suomalaiset ovat tottuneet vähän turhan hyviin rallipätkiin SM-rallissa....
j.h
Tokihan tiellä kannattaa pysyä, mutta kyllä sen tien sietäisi semmoinen olla että ralliautolla pystyy ajamaan. Esim. Petter Solbergin sitrosen hajoaminen, ajoi tietä pitkin ja koko etutolppa tuli konepeltiä vasten.
telwin kirjoitti:
Samoin ne Turkin osakilpailut mitä ajettiin,mutta mielestäni ei pitäisi lähteä sekoittamaan off-roadia ja rallia keskenään niinkuin nyt välillä tehdään...
Kaveri hinaili etuautohommissa Portugalissa Pajerolla (siellä oli joku muu nimi) toisia etuautoja reitillä, sillä normia auto ei päässyt reittiä läpi... Ei kannattanut nuotitukseen rallipeliä vuokrata vaan maasturi.
Pääsääntöisesti kaikilla mestaruudesta taistelevilla on samanveroinen tie (eroja on, muttei kauheita).
Solbergilla tais olla omat ajolinjat kun kaikki ei siihen osuneet, tosin Sordohan tais löytää saman kiven...
Tuollakin maissa voi olla etutolppia siirtäneet kivet yleisön aiheuttamia, niin kuin Suomessakin. Sillä kusipäitä yleisössä riittää kovasti...
j.h
Näinhän se on, että keskeytykseen laitetaan
- tekninen vika (jäähdyttäjän läpi meni tukkipuu)
- irto kivi rikkoi renkaan (siirtolohkare vei neljänneksen autosta)
- jne (kivi ja tukkipuu ei kerro totuutta)
jpisteh kirjoitti:Näinhän se on, että keskeytykseen laitetaan
- tekninen vika (jäähdyttäjän läpi meni tukkipuu)
- irto kivi rikkoi renkaan (siirtolohkare vei neljänneksen autosta)
- jne (kivi ja tukkipuu ei kerro totuutta)
######## sportti.com
Formula ykkösten tulevaisuudesta on vatvottu tiuhaan viime päivien aikana, mutta riittää niitä kysymysmerkkejä rallin MM-sarjassakin. Ford-kuski Jari-Matti Latvalan mukaan tallin jatkaminen ensi kaudella ei ole vielä kiveen hakattu juttu.
- Siitä ei ole vielä tehty päätöstä. Ford haluaisi olla mukana, mutta kaikki joutuvat puristamaan budjettiaan. Toivon, että budjetti saadaan kasaan, Latvala kertoi Sportti.comille.
- Kyllä tilanne vähän huolestuttaa. Eiköhän se selviä syksyn aikana, sillä silloin pitää aloittaa valmistautuminen ensi kauteen.
Latvalalla on voimassa oleva sopimus Fordin rallitoimintaa pyörittävän M-Sportin kanssa.
- Sanotaan vaikka näin, että sitä on enemmän kuin yksi vuosi jäljellä, tuurilainen kertoi.
###
Ford voisi olla huomattavasti helpommin mukana rallitouhussa, jos Jari-Matti olisi muistanut, mikä on kakkoskuljettajan tehtävä tai vaikka ykköskuljettajan tehtävä.
Molempiin hommiin kuuluu tuoda auto hyvällä sijoituksella maaliin...
Merkkimestaruus ei ole ollut Mikon virheiden varassa vaan Jari-Matin ja ennen kaikkea siitä on Ford kiinnostunut...
Mä tulin siihen tulokseen et ei rallikaan ole enään rallia vaan taktikointia ja röyhkeesti . Korsikan jälkeen meni mielenkiinto koko MM ralliin. Korvikkeena pitää katsella vanhoja B-ryhmäläisten kisoja ,jos innostus vaikka vielä löytyis.
"Tilanne on vaikea tallille, koska meillä ei ole muuta kuin hävittävää. Se tuo lisää paineita tiimille, Wilson muotoili." toivottavasti Jari-Matti, Mikko jne... kestävät paineet...
j.h
Olis kiva panne M&J parille onnittelut voitosta peräjälkeen... Voitot enään noteerataan ja ne on harvinaista huvia...
Joo... oisivat polkupyörälläkin kakspäällä tulleet toiseksi tolla yleisöEK:lla... Mutta vituikshan se meni... Vertaus Colin McRae:en ei mee pahasti pieleen. Ja alkoihan Colin onnistua sit aikanaan(MM-tittelin muodossa)... Tosin nyt on tallipaikat kortilla ni toi oli paha tössi Jari-Matilta.