Penkitetty 3.2 v6
Penkitetty 3.2 v6
Tehtaan ilmoittamat tehot 210hv ja 300Nm
Auto on siis vuoden 2004 vectra GTS, 3.2 v6
Renkaat savus penkitettäessä, eli pientä pitovaikeutta. Voinee selittää osan piikikkäästä käyrästä.
Jos on alla roadhogit tai vastaavat paskat nii en kehota menemää penkityksee.
Auto on siis vuoden 2004 vectra GTS, 3.2 v6
Renkaat savus penkitettäessä, eli pientä pitovaikeutta. Voinee selittää osan piikikkäästä käyrästä.
Jos on alla roadhogit tai vastaavat paskat nii en kehota menemää penkityksee.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
Hyvin on pollet tallissa. Eikö tuossa 3,2:ssa pitäisi olla lähtöjään 218 hv ?
Edit: Eiku tämähän taitaa olla Vectran mylly. Kun ottaa silmät käteen niin tuossa lapussahan lukee "etuveto". sori.
Edit: Eiku tämähän taitaa olla Vectran mylly. Kun ottaa silmät käteen niin tuossa lapussahan lukee "etuveto". sori.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
karmea ja karmea. 100nm/l, ihan hyvä arvo. piikikkyys mahtaa johtua imusarjan pituuden muuttumisesta.Beeascona kirjoitti:Mutta mistä johtuu tuo karmea vääntökäyrä?
näin meidän kesken ; karmea vääntökäyrä (sen puute siis) löytyyp cihipohjaisista vakiona, nettovääntö on noissa ruiskullisissakin vain 80nm/l.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Kyllä täytyy sanoa, että yhden viikonlopun intensiivisen ajamisen sekä vakioilla CIH (30E) sekä DOHC (C20XE) moottoreilla autoissa, joiden tehopainosuhde on likimain sama (n. 7kg/hv)m, on tuo XE kyllä niin erilainen luonteeltaan verrattuna sihhiin. CIH tarvitsee kierroksia hiukan enemmän siinä missä XE lähtee "jo" 2000 rpm:sta.jpisteh kirjoitti:Beeascona kirjoitti:Mutta mistä johtuu tuo karmea vääntökäyrä?
100 Nm/l voi tuntua karmealta, mutta se on nykypäivää monissa nykyaikaisissa bensavapareissa.
j.h
Tuo 3.2 V-kuuppa näyttää vääntävän jo tyhjäkäynniltä lähtien sen mitä vakiot kolmelitraset rautakantiset maksimissaan. Ei ole niin paljoa kokemusta, että voisin sanoa mistä tuo "notkahdus" johtuu, mutta samanlaisen ilmiön havaitsee esimerkiksi myös muissa uusissa autoissa (esim. vanha ja uusi Focus). Johtuuko tämä sitten siitä, että tyhjäkäynnillä seoksen tulee olla erittäin laihaa, pienten päästöjen ja kulutuksen saamiseksi? Sen jälkeen soppaa syötetään reilummin... Viisaammat kertokoon.
Tyhjäkäynnillä ei käytetä laihaa seosta, useimmissa nykykoneissa ei missään muussakaan tilanteessa käytetä laihaa seosta. Ennen katalysaattoreita käytettiin kevyellä kuormalla laihaa seosta polttoaineen säästämiseksi, mutta katalysaattorikoneet käyvät suurimman osan aikaa stökiömetrisellä seoksella, huipputehoilla rikkaalla.
Mutkat käyrässä johtuu varmaankin muuttuvapituisen imusarjan vaiheista.
Mutkat käyrässä johtuu varmaankin muuttuvapituisen imusarjan vaiheista.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
on.jpisteh kirjoitti:Onko tosiaan Opelin moottorit tuollaisia muinaisjäännöksiä?Jarzki kirjoitti:Mutuna sanoisin että Opeli ei ole käyttänyt koskaan muuttuvia venttiilinajoituksia.jpisteh kirjoitti:Onkos tuollaisessa muuttuva imuventtiilinajoitus, se saisi mukavia mutkia aikaiseksi.
j.h
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220