Vectran vikavalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Gese
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Gese »

Mitä vikoja tavallisen 16SV-koneella varustetun Vectran moottorin vikavalo viestittää?

Eihän tossa koneessa mitään kummempia antureita yms heebeleitä ole lainkaan...

Silti kun virran laittaa päälle niin valo syttyy ja sammuu kun käynnistää.

Toimii siis kuin isommissakin.

Sit, mikä musta boksi on kyseisen auton rintapellissä kaasarin takapuolella? Mitä se loota tekee?

Autohan oli siis Vectra A 1,6S GLS -89.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Eiköhän se sytytyksen ECUn vikoja viestitä, eli se boxi joka on rintapellissä.

Noita on muistaakseni kahdella eri järjestelmällä eli Delcolla tai Boschilla.

Siellä on ihan tavallisa antureita...
- öljyn lämpötila NTC
- imusarjan alipaineanturi MAP
- käyntinopeus virranjakajasta induktioanturi Delcossa
- vikamuistin pystyy purkamaan hyppyjohdolla

Noin mie muistelisin...

j.h
Gese
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Gese »

Niin ja ilmeisesti toi vikamuistin pistoke on se sininen plugi vasemman lokasuojan päällä oktaanivalitsimen vieressä...vai olenko taas kovasti väärässä?!?

En vaan kuvitellut että tavallisella kaasarimoottorilla varustettu tuonikäinen auto sisältäis mitään noinkin edistyksellistä tekniikkaa. Oon kuvitellu tollasten boksien olevan ruiskuautojen hienouksia...
Vastaa Viestiin