Mitä vikoja tavallisen 16SV-koneella varustetun Vectran moottorin vikavalo viestittää?
Eihän tossa koneessa mitään kummempia antureita yms heebeleitä ole lainkaan...
Silti kun virran laittaa päälle niin valo syttyy ja sammuu kun käynnistää.
Toimii siis kuin isommissakin.
Sit, mikä musta boksi on kyseisen auton rintapellissä kaasarin takapuolella? Mitä se loota tekee?
Autohan oli siis Vectra A 1,6S GLS -89.
Vectran vikavalo
Eiköhän se sytytyksen ECUn vikoja viestitä, eli se boxi joka on rintapellissä.
Noita on muistaakseni kahdella eri järjestelmällä eli Delcolla tai Boschilla.
Siellä on ihan tavallisa antureita...
- öljyn lämpötila NTC
- imusarjan alipaineanturi MAP
- käyntinopeus virranjakajasta induktioanturi Delcossa
- vikamuistin pystyy purkamaan hyppyjohdolla
Noin mie muistelisin...
j.h
Noita on muistaakseni kahdella eri järjestelmällä eli Delcolla tai Boschilla.
Siellä on ihan tavallisa antureita...
- öljyn lämpötila NTC
- imusarjan alipaineanturi MAP
- käyntinopeus virranjakajasta induktioanturi Delcossa
- vikamuistin pystyy purkamaan hyppyjohdolla
Noin mie muistelisin...
j.h
Niin ja ilmeisesti toi vikamuistin pistoke on se sininen plugi vasemman lokasuojan päällä oktaanivalitsimen vieressä...vai olenko taas kovasti väärässä?!?
En vaan kuvitellut että tavallisella kaasarimoottorilla varustettu tuonikäinen auto sisältäis mitään noinkin edistyksellistä tekniikkaa. Oon kuvitellu tollasten boksien olevan ruiskuautojen hienouksia...
En vaan kuvitellut että tavallisella kaasarimoottorilla varustettu tuonikäinen auto sisältäis mitään noinkin edistyksellistä tekniikkaa. Oon kuvitellu tollasten boksien olevan ruiskuautojen hienouksia...