Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mistähän kannattais lähteä hakemaan vikaa kun vapaalla kierrokset nostaa esim. 2000 niin kiekat heiluu parin sadan verran, aivan kuin yksi sylinteri kävisi hetken pois pelistä. Saman ilmiön huomaa kiihdyttäessä. Uusittu mm. jakajan kansi ja lähes kaikki liittimet tarkastettu, seokset vasta tarkastettu. Moottori on c20 ne
"Tyhjäkäyntimoottorin" puhdistus voisi olla seuraava operaatio.
Kyseinen mötikkä löytyy siitä imusarjan vierestä. Siihen tulee kaksi letkua ja yksi johto hässäkkä.
Itellä oli samanlainen probleema c20xe:ssä ja vika löyty viallisesta labmdasta. Sen arvo vaelteli laidasta laitaan ja se kuulosti aivan sytytysongelmilta eli pätki.
Ahaa. Auto kyllä käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, voiko se vaikuttaa myös kierroksilla ? Vaihdoin askelmoottorista imusarjalle menevän letkun pätkän vasta ja se kesti vain n. kuukauden. Onko normaalia ja voiko jotenkin liittyä tähän vikaan ???
[quote]
On 2003-04-02 19:23, marttikos wrote:
Tarkasta, onko jonkin sylinterin tulppa mustunut tai muuten erivärinen kuin muissa. Siitä saamme osviittaa.