B-Omega lämppärinkennon vaihto?
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Prkl.. Itellä ois kans tuo kojelaudan purku edessä.. Viime kevät talvella kävi yhellä "korjaamolla" kennon vaihdossa ja osa oli mallia motonet. Nyt on sit tilanne se että Ei puhalla kunnolla lämmintä ja kesällä niin maan perusteellisen lämmin auto = kennon on väljästi eli vuotaa ilmaa väleistä.. pakko ois tilkitä että ois autossa kunnolla lämmin. kyllä siellä nytkin tarkenee mutta ei miellyttävästi..
Opel Omega 2.0 GL 1997
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Ford Taunus 2d 1973
Suzuki Savage 1988
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
omaani vaihoin kaikkine ihmettelyineen reiluun tuntiin ton.. otin vaan hanskalokeron irti ja leikkasin sopivan siivun keskikonsolin päädystä irti. hanskalokero paikallaan ei näy et ois leikattu mitään sieltä
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Ari-S kirjoitti:omaani vaihoin kaikkine ihmettelyineen reiluun tuntiin ton.. otin vaan hanskalokeron irti ja leikkasin sopivan siivun keskikonsolin päädystä irti. hanskalokero paikallaan ei näy et ois leikattu mitään sieltä
Olisko kuvia laittaa, miten ison kolon sahasit siihen keskikonsoliin ja muutenkin vinkit olisi tervetulleita projektista!
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
eipä tullut kuvia otettua.. hanskalokeron kun purat pois niin näät jo ne kennonputket sit vaan taskulampun kaa kuikit et millä kohalla kenno on. siitä vaan sit viiltoa. itellä on kaikki noi palaset ja kankaat tallessa ni voi tehä palan takasi siihen
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Oliko ARI-S:llä aito varaosa vai tarvike kenno?? Tuossa itelle ajattelin vaihtaa, vaikka kyllä tuolla pärjää aina alle -15 pakkasessa, muttakun menee yli niin haaleaa pukkaa. Automuovikem tarjoaa n.200e alkup.varaosa kennoa ja paikallinen opel-varaosa liike 230e. Siellä tosin luki että tuo kenno on erinlainen kuin alkup. ja pitäs samalla ostaa ns. tarvike paketti jonka kanssa hinnaksi tulisi päälle 300e.. Sitä vain että onko tosiaan niin että työntää kätensä paskaan jos ostaa tarvike-kennon? Siis tuon asennuksen suhteen.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Marmoritiskillä sanoivat että on monta eri vaihtoehtoa tolle kennolle, rekisterinumerollakaan ei välttämättä saa oikeeta. Eli ostaa vaan sen nissenssin kennon automuovista 60 eurolla ja hakkaa reikää siihen keskikonsoliin
Omega B2 2.6 executive
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Meinaatko reiän hakkaamisella sen koelaudan leikkaamista hansikaslokeron kohiltaTimppaS kirjoitti:Marmoritiskillä sanoivat että on monta eri vaihtoehtoa tolle kennolle, rekisterinumerollakaan ei välttämättä saa oikeeta. Eli ostaa vaan sen nissenssin kennon automuovista 60 eurolla ja hakkaa reikää siihen keskikonsoliin
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
mä tilasin automuovilta orggis kennon. sano järvinenkin että kuullut huonoa noista tarvike kennoista kun eivät istu edes suoraan paikalleenWlle kirjoitti:Oliko ARI-S:llä aito varaosa vai tarvike kenno?? Tuossa itelle ajattelin vaihtaa, vaikka kyllä tuolla pärjää aina alle -15 pakkasessa, muttakun menee yli niin haaleaa pukkaa. Automuovikem tarjoaa n.200e alkup.varaosa kennoa ja paikallinen opel-varaosa liike 230e. Siellä tosin luki että tuo kenno on erinlainen kuin alkup. ja pitäs samalla ostaa ns. tarvike paketti jonka kanssa hinnaksi tulisi päälle 300e.. Sitä vain että onko tosiaan niin että työntää kätensä paskaan jos ostaa tarvike-kennon? Siis tuon asennuksen suhteen.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Sen verran olen näitä Omegan kennonvaihtoja foorumilaisten kirjoituksista seurannut, että sanoisin aidon ja alkuperäisen kennon olevan parempi kuten Ari-S tuossa asian jo ilmaisee.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
No mie laitoin sinne sen nissensin ja meni aivan hyvin ko vähä ite tiivisti (retkipatjaa ja jeesusteippiä). Ja pukkaa muuten lämmintä. -34´c näyttäny auton mittari pahimmillaa aamulla töihi lähtiessä ja ei kauaa mene ko alkaa jo kuumaa pukkaan. Tätä ennen ei pukannu lopussa enää ollenkaan lämmintä, vain haaleaa myös 1-asennossa. Omega on mallia -94 että en tiiä että miten se passaa uuedempiin, kun puhuvat että vähän vaihellu sen kennon koko eri vuosimalleissa.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
mun mielestä orggis kennoa ei noissa ole kun yhtä kokoa. tarvikkeissa sit saattaa olla ihan mitä sattuu saamaan.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Nii justii. Mutta pakko vielä sanoa että ainaki omalla kohalla säästin pitkän pennin ko laitoin tuon tarvikekennon. Melkeen kolme nissensiä saa yhen orkkiksen hinnalla. Eri asia jos ei ois istunu paikalleen mitenkään päin...
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Onko kellään muulla ilmenny tuon kennon vaihdon jälkeen semmosta, että nyt ei puhalla jalkoihin muutako sitä kuumaa. On meinaa näillä helteillä aika vastenmielistä, pitäny ajella puhallin nollilla.. Pelkääjänpuolella ei ongelmaa, mutta kuskin puolella menee se keskikonsoli jalkojen kohalla aivan kuumaksi. Ja puhaltaaki vaan kuumaa, vaikka laittaa säätimestä sillai et ei pitäs puhaltaa ollenkaan. Jossai olen nähny mutten nyt löydä sitä kuvaa tuosta järjestelmästä. Onko siellä joku läppä väärin ja antaa sitä kuumaa siksi koko ajan? Oisko kennon vaihdon yhteydesä joku jääny auki..
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
Infoo:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: B-Omega: lämppärinkennon vaihto?
kennon vaihossa saa herkästi niitä alipaineputkia yms irti/paskaks tuli itekkin todettua toi
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline