Omega B tukivarren puslat

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Saksasta saa muuten noita alatukivarsia puslineen ja pallonivelen kera n. 37€/kpl hintaan, laatu lienee sama kuin Motonetin myymässä tukivarressa.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Eli siis tässä kävi taas vanhanaikaisesti, että tornihuhuiltiin niistä perkeleen puslista, joidenka käymisestä/käymättömyydestä ei sitten kukaan pystynyt vahvistamaan? Vai? :oops: :x
ok`
'Senator'
'Senator'
Viestit: 403
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 13:39
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja ok` »

Tähän puslahommaan ois hyvä kyllä saada varmuus, itselläkin kohtapuolin edessä puslien vaihto ajankohtainen, niin tietäisi laittaako sinne alkuperäiset vai jotkut powerflexit?
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme :)
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
MV6-97
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 16:58

Viesti Kirjoittaja MV6-97 »

Ei oo tornihuhu, pysyn kyllä sanojeni takana mitä tuossa toisessa ketjussa sanoin. E34 525 bemarin (onko se nyt reaktiotanko nimeltään missä se pusla on) oli kaikilta mitoiltaan sama ku -97 mv6 ompun alatukivarren etummainen pusla.
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulle tulee noi bemun puslat ens viikolla ni voin kanssa vahvistaa ton sopivuuden.
illu86
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 120
Liittynyt: 27 Heinä 2007, 18:21
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja illu86 »

joo mä laitoin just uudet etummaiset etualatukivarren puslat kiinni ja vahvistin niitä sikafleksillä.
ja ne puslat maksoi 65€. 50€ oli lähtöhinta/kpl :)
tuntuu ainakin vielä mukavalta ajella.
ja laitoin ne puslat sinne kiinni niin päin että se kohta missä on enemmän kumia on vaakatasossa niin ei pitäisi päästä paljoakaan joustamaan.
saa nähdä kauanko kestää.
edelliset meni alle puoles vuodes hajalle.
käsin sai väännettyä etupyöriä noin 5cm liikkuivat edes takaisin.
seuraavaksi onkin sit alustan asennus kun se parin viikon päästä saapuu toivottavasti.

GTS Performance Kit
50/35 mm madallusjouset, GTS Sport -iskunvaimentimet,
TÜV-tyyppihyväksyntä, takuu 24 kk

tollanen on tulossa.
kellään kokemuksia tuosta satsista? :D
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

No niin, eilen tuli sitten vaihdettua puslia Omppuun. Viime keväänä sama juttu, mutta silloin kyseessä oli 12v vanhojen päivitys uusiin ja ehjiin.

Ja selvisi muuten seuraavaa: älä osta missään nimessä tarvikepuslia( varsinkaan sitä pientä), koska se ei ole läheskään niin jämäkkä kuin alkuperäinen, saatikka rakenteeltaankaan.

En kyllä suosittele ostamaan isompaakaan puslaa ainakaan muuna kuin alkuperäisenä, tai alkuperäisen laatuisena. Ei mitään halpapaskaa.

Punnitsin jopa huvikseni orginaalin ja tarvikkeen keskenään, tulos näytti 10g orkkiksen painavammaksi.

Tässä sen taas kerran näki, hinta ja laatu kohtaa vasta sitten, kun tavara on sitä mitä se on ollut tehtaalta lähtiessään.
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Menikö sulla hajalle se pienempi tarvikepusla? Eikös siinä puslassa ole joku metallikuula sielä sisällä mikä kääntyilee?
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Pienempi särkyi, muttei siinä mitään kuulaa ole. Sisärakenne ja kumilaatu on erilaiset tarvikkeessa kuin alkuperäisessä.
ok`
'Senator'
'Senator'
Viestit: 403
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 13:39
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja ok` »

Joo'o, taidanpa laittaa eteen uudet alkup. puslat.. onkai nekin paremmat kun nykyset, hieman kuluneet :D
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme :)
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
saartol
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saartol »

STOP STOP...

Nyt sitte ei mikään toimi enää. Muutamaviikko sitten asennettu Motonetin uudet etualatukivarren puslat ja talvirenkailla toimi ihan kohtuudella(205/55/16).

Nyt sitten nakkasin alle vanhat kitkakumit 215/55/16 ja ei pysy tiellä ollenkaan :oops:
Etupää vetelee ihan älyttämästi jokasuuntaan riippuen tien epätaisuuksista tai kaltevuudesta. Jarrutuksessa jos ei pidä ratista kiinni niin sekunnin murto-osassa keula on jalkakäytävällä. Siis käsittämättömästi nykäisee suuntaan ja toiseen. Ilmanpaineita on kokeiltu muuttaa mutta ei vaikutusta.

Tästä sisuuntuneena vaihdatin hankookin 225/55/16 kesäkumit uudet ja sama homma jatkuu EI TOIMI!
:evil: :cry: :no:

Sitten mentiin taas huom kolmannenkerran nelipyöräsuuntaukseen(kahdessa eri liikkeessä) tänäkeväänä ja kulmat oli kunnossa. Mitään vikaa ei ole kukaan löytänyt. Ei renkasliikkeessä eikä kahdessa eri huoltoliikkeessä????

Mikä neuvoksi? :oops:

Oliko ne pahuksen Motonetin puslat sittenkin täyttä paskaa ja niin löysät ettei autoa saa kulkemaan suoraan ollenkaan?
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Ruuttaa täyteen sikamössöä se etummainen pusla ja anna kuivaa pari päivää.
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kaikki tarvikepuslat on paskaa :evil: . Mene ja osta alkuperäiset, niin ongelmat loppuu. Niitä millään sialla jäykäksi ei saa.

Tai saahan sitä aikansa kuluksi leikkiä, jos ei ole parempaa tekemistä :yawn: .
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

kosunen kirjoitti:Kaikki tarvikepuslat on paskaa :evil: . Mene ja osta alkuperäiset, niin ongelmat loppuu. Niitä millään sialla jäykäksi ei saa.

Tai saahan sitä aikansa kuluksi leikkiä, jos ei ole parempaa tekemistä :yawn: .
saartol
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saartol »

saartol kirjoitti:STOP STOP...

Nyt sitte ei mikään toimi enää. Muutamaviikko sitten asennettu Motonetin uudet etualatukivarren puslat ja talvirenkailla toimi ihan kohtuudella(205/55/16).

Nyt sitten nakkasin alle vanhat kitkakumit 215/55/16 ja ei pysy tiellä ollenkaan :oops:
Etupää vetelee ihan älyttämästi jokasuuntaan riippuen tien epätaisuuksista tai kaltevuudesta. Jarrutuksessa jos ei pidä ratista kiinni niin sekunnin murto-osassa keula on jalkakäytävällä. Siis käsittämättömästi nykäisee suuntaan ja toiseen. Ilmanpaineita on kokeiltu muuttaa mutta ei vaikutusta.

Tästä sisuuntuneena vaihdatin hankookin 225/55/16 kesäkumit uudet ja sama homma jatkuu EI TOIMI!
:evil: :cry: :no:

Sitten mentiin taas huom kolmannenkerran nelipyöräsuuntaukseen(kahdessa eri liikkeessä) tänäkeväänä ja kulmat oli kunnossa. Mitään vikaa ei ole kukaan löytänyt. Ei renkasliikkeessä eikä kahdessa eri huoltoliikkeessä????

Mikä neuvoksi? :oops:

Oliko ne pahuksen Motonetin puslat sittenkin täyttä paskaa ja niin löysät ettei autoa saa kulkemaan suoraan ollenkaan?
Uusien tutkailujen jälkeen ei mitään vikaa ole löydetty. Rengasliikkeen suositus oli vaihtaa kapeammat renkaat .
Nyt laitatin alle ContiContactPremium2 205/55/16 ja vanteet samat mitkä oli talvikumeilla 7x16 ET39 (Huom niissä toisissa vaneteissa oli ET35)ja homma alko pelittään paremmin. Vetely väheni tai loppu kokonaan! Ajelen kuitenkin jonkin verran jotta saan tuntumaa ja informoin lisää. Hyvältä näyttää tällähetkellä.

Jonkinverran ehkä tuntuu risteyksissä pykimistä takapäässä mutta en nyt ole enää varma onko se renkaista vai perästä vai mistä. Kuulostellaan
Vastaa Viestiin