a-omegan mallisarjan tehokkain/turbotus??

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

a-omegan mallisarjan tehokkain/turbotus??

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

siinäpä se tulikin...
mulla 2.0i jota ajattelin turbottaa josain vaiheessa niin olis kiva tietää mitä saa tehoja olla!?!?!??!?!?
mitäs muuta sieltä menee vaihtoon??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

2.0 alustalla maksimiteho taitaa olla 122hv+25%.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Juho M-P kirjoitti:2.0 alustalla maksimiteho taitaa olla 122hv+25%.
Noita prosentteja ei voi sovelta mallisarjan sisällä, vaan ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan verrattuna ja silloinkaan tehot ei saa nousta mallisarjan tehokkaimmasta kuin 20%.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ilman ABS:iä maksimi 125hv, eli verrokki 2.4cih, ABS:sien kanssa 12v jaruilla 177hv ja 24v jarruilla 204hv+20%
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ja jos auto on LS,GL,GLS,CD mallinen sedan ilman ilmastointia niin tuo 204hv+20% menee yli 7kg/kw rajasta.
Eli kannattaa ottaa aihioksi ilmastoitu GL,GLS tai CD malli jossa on suurempi omapaino.
Silloin ei tuo 7kg/kw raja ylity.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

........

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

kyllä löytyy tuo ilmastointi...ja malli on gls.

eikö tarvii vaihtaa akselistoja,alustaa yms.????jarrut vaan???
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kyllähän alustan ja voimansiirron pitäisi vastata vertailumallia, mutta siitäkin on konttoreiden kesken vähän erilaisia näkemyksiä mitä kaikkea vaaditaan. 2-litrasen laatikon pitäisi ainakin saada puhumalla läpi ja nestekytkimenkään ei luulisi olevan välttämätön vaikka 24v:ssä sellainen on. Ison perän voivat kyllä siihen vaatia. Iskareiksi pitäisi riittää kunhan vaan on kaasuiskarit, tai sellaiset mitkä käy luettelon mukaan 3000:seenkin. Äkkiä ajattelisi ettei jousia tartte vaihtaa, mutta jos tarttee niin tavallinen madallussarja pitäisi käydä.
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Re: a-omegan mallisarjan tehokkain/turbotus??

Viesti Kirjoittaja Katana »

nikkari_83 kirjoitti:siinäpä se tulikin...
mulla 2.0i jota ajattelin turbottaa josain vaiheessa niin olis kiva tietää mitä saa tehoja olla!?!?!??!?!?
mitäs muuta sieltä menee vaihtoon??
Jos turbottaa meinaat niin olethan katsonut ettei ole vähäpäästöinen?
Calibra 2.0i 16v -91
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

telwin kirjoitti:Ja jos auto on LS,GL,GLS,CD mallinen sedan ilman ilmastointia niin tuo 204hv+20% menee yli 7kg/kw rajasta.
Eli kannattaa ottaa aihioksi ilmastoitu GL,GLS tai CD malli jossa on suurempi omapaino.
Silloin ei tuo 7kg/kw raja ylity.
Miksi 204 hv, miksei Evo 500:n 230 hv mieluummin (+20%), siinä ei taida olla suuria muita eroja tavalliseen 24V:hen verrattuna? Ja valmistusmäärä kuitenkin tuo 500 kpl, riittänee vertailumalliksi Omegalle?
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
chainsaw
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 267
Liittynyt: 20 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja chainsaw »

Lainaus vanhoista topiceista:

"...ja nyt alkaa sit taas vääntö tästä(eli tulee about 6 sivua lisää tähän topiciin) mutta noille 2.0/2.4 jarruille suurin sallittu teho on OPELIN MAAHANTUOJAN,AKEN JA KATSASTUSKONTTORIN mukaan 150HV.tämä perustuu juurikin siihen että 2,4:een omegaan saat laittaa MITÄÄN MUUTTAMATTA 150hv moottorin(125hv+20%=150).tuo 2.0 pitää muuttaa vastaamaan 2.4(jouset vaihtoon).se joka väittää muuta voi esittää faktaa siitä näyttämällä toteen että on muutoksen tehnyt!itse olen tuollaisen tehnyt ja katsastanut joten tuo on myös faktaa."

Kirjoittajaa en muista.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

chainsaw kirjoitti:Lainaus vanhoista topiceista:

"...ja nyt alkaa sit taas vääntö tästä(eli tulee about 6 sivua lisää tähän topiciin) mutta noille 2.0/2.4 jarruille suurin sallittu teho on OPELIN MAAHANTUOJAN,AKEN JA KATSASTUSKONTTORIN mukaan 150HV.tämä perustuu juurikin siihen että 2,4:een omegaan saat laittaa MITÄÄN MUUTTAMATTA 150hv moottorin(125hv+20%=150).tuo 2.0 pitää muuttaa vastaamaan 2.4(jouset vaihtoon).se joka väittää muuta voi esittää faktaa siitä näyttämällä toteen että on muutoksen tehnyt!itse olen tuollaisen tehnyt ja katsastanut joten tuo on myös faktaa."

Kirjoittajaa en muista.

Samaa mieltä!
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ei voi taas kuin ihmetellä noita konttoreita kun joka toisella konttorilla saa 20% tehoa lisätä vain tehokkaimpaan vertailumalliin. Muissa malleissa aina jos teho nousee jonkun tietyn mallin tehojen yli pitää auton vastata seuraavaksi tehokkaampaa mallia.

Toinen puoli konttoreista taas on sitä mieltä että 20% voi lisätä joka malliin muitta mutkitta...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Minähän tuon joskus kirjoitin mutta kuten yllä jo mainittiin niin tuo ei taida enää pitää paikkaansa, ainakaan joka konttorilla. Nykyisin taitaa tolle 150hv:lle tarvita vertailumalliksi 12 tappisen koneen.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

....

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

toi on vuoden 90-malli ni onkohan se sit vähäpäästönen ja miten vaikuttaa turbotukseen yms. jos on??

ei siellä kattia ainakaan näkyny....
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Avatar
nikkari_83
'Senator'
'Senator'
Viestit: 363
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36

....

Viesti Kirjoittaja nikkari_83 »

toi on vuoden 90-malli ni onkohan se sit vähäpäästönen ja miten vaikuttaa turbotukseen yms. jos on??

ei siellä kattia ainakaan näkyny....
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Vastaa Viestiin