Etujarrupalojen kestoikä...

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Paljonko ajoit ensimmäisillä etujarrupaloilla?Mikähän näille ois keskimääräinen kestoikä,tietysti vähän mallistakin riippuu...
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Eikö kukaan muista koska meni vaihtoon?

100tkm vai 200tkm??Auto on omega-b..





On 2003-03-28 22:54, jjvirtan wrote:
Paljonko ajoit ensimmäisillä etujarrupaloilla?Mikähän näille ois keskimääräinen kestoikä,tietysti vähän mallistakin riippuu...
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Vähän paha vastata (vaikken omegaa omistakkaan kun taka-akselin)....

Itellä kestänyt palat lelusta riippuen 36 kilometristä (siis ihan oikein vain 36 kilometriä) aina tuonne lähemmäs 180 tuhatta kilometriä....

Taitaa pikkusen tuo ajotyyli ja missä ajaa vaikuttaa, pelkkää maantietä vaiko pelkkää kaupunkiajoa ....

Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon :smile:
marttikos
'Senator'
'Senator'
Viestit: 365
Liittynyt: 10 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja marttikos »

Taitaa pikkusen tuo ajotyyli ja missä ajaa vaikuttaa, pelkkää maantietä vaiko pelkkää kaupunkiajoa ....

Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon :smile:
Opelin etujarrujen satuloissa on liukuholkit. Se tarkoittaa, että etujarrusylinterin mäntä painaa vain toista jarrupalaa jarrulevyä vasten, ja liukuholkki siirtää jarrusatulaa siten, että myös toinen jarrupala painuu levyyn kiinni.
Kannattaa aina välillä painella vaikka auto paikallaan jarrupoljinta pohjaan niin kovaa kuin pystyy, että liukuholkit siirtyilevät eivätkä jämähdä jumiin. Se on näet Opelien tyyppivika.
Silloin toinen jarrupala kuluu paljon enemmän, kun liukuholkki ei siirräkään jarruvoimaa toiselle palalle.
Jos paikallaan jarrun painelun tuloksena poljin ajossa nousee entistä ylemmäksi ja jarruvoima kasvaa, liukuholkit olivat jumissa, mutta aukesivat.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
kumimuumi
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3519
Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

On 2003-04-09 12:50, Kilpakarva wrote:
Itellä kestänyt palat lelusta riippuen 36 kilometristä aina tuonne lähemmäs 180 tuhatta kilometriä....

Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon :smile:
heh.. samarassa jonkun alfa romeon pala kestää rata-ajoakin kuulemani mukaan ainakin yhden kisaviikolopun ihan treeneineen kaikkineen.. nyt yhdessä sprintissä kokeiltiin jotain halpoja ladan vakiopaloja ja ne kärysi jo kolmen jarrutuksen jälkeen :grin: :grin: eipä olleet aivan ferodojen veroset palat ne :grin: :grin:

kesto riippuu ihan merkistä ja käyttötyylistä.

_________________
Kuva
'79 Cona 'SR'

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-04-09 15:15 ]</font>
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Vanhalla autolla taisin ajaa 80 - 100 tkm, sinä aikana ei tarvinnut paloja vaihtaa. Olivatkin sitten melkein ainoat osat jarruja mitä ei vaihdettu, takaa meni vaihtoon kaikki, rummuista sylintereihin, putket uusittiin, edestä levyt, luistit ja tiivisteet.

Nyt tuo auto on odotellut viime kesästä asti ilman kilpiä tulevaisuuttaan, ja palat taitaa olla melkein vaihtokunnossa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
xyz
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja xyz »

Astra G 1.6 16V alkuperäiset palat vaihtoon 98 tkm.
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

150tkm kesti alkuperäiset palat edessä, autona astra f 1.6 16v caravan.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3915
Liittynyt: 10 Helmi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Mietin vaan tuota ompun mittarilukemaa,pitääkö paikkansa.
Mittarissa on 140tkm ja etupalat alkaa olla vaihtokunnossa,uskon että ensiasennuspalat ovat ainakin tuo GM teksi niissä näkyy.

Taitaa tuo mittari paikkansa pitää??
Vastaa Viestiin