Etujarrupalojen kestoikä...
-
- 'Senator'
- Viestit: 329
- Liittynyt: 15 Helmi 2002, 02:00
Vähän paha vastata (vaikken omegaa omistakkaan kun taka-akselin)....
Itellä kestänyt palat lelusta riippuen 36 kilometristä (siis ihan oikein vain 36 kilometriä) aina tuonne lähemmäs 180 tuhatta kilometriä....
Taitaa pikkusen tuo ajotyyli ja missä ajaa vaikuttaa, pelkkää maantietä vaiko pelkkää kaupunkiajoa ....
Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon
Itellä kestänyt palat lelusta riippuen 36 kilometristä (siis ihan oikein vain 36 kilometriä) aina tuonne lähemmäs 180 tuhatta kilometriä....
Taitaa pikkusen tuo ajotyyli ja missä ajaa vaikuttaa, pelkkää maantietä vaiko pelkkää kaupunkiajoa ....
Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon
Opelin etujarrujen satuloissa on liukuholkit. Se tarkoittaa, että etujarrusylinterin mäntä painaa vain toista jarrupalaa jarrulevyä vasten, ja liukuholkki siirtää jarrusatulaa siten, että myös toinen jarrupala painuu levyyn kiinni.Taitaa pikkusen tuo ajotyyli ja missä ajaa vaikuttaa, pelkkää maantietä vaiko pelkkää kaupunkiajoa ....
Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon
Kannattaa aina välillä painella vaikka auto paikallaan jarrupoljinta pohjaan niin kovaa kuin pystyy, että liukuholkit siirtyilevät eivätkä jämähdä jumiin. Se on näet Opelien tyyppivika.
Silloin toinen jarrupala kuluu paljon enemmän, kun liukuholkki ei siirräkään jarruvoimaa toiselle palalle.
Jos paikallaan jarrun painelun tuloksena poljin ajossa nousee entistä ylemmäksi ja jarruvoima kasvaa, liukuholkit olivat jumissa, mutta aukesivat.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 3519
- Liittynyt: 01 Maalis 2002, 02:00
- Paikkakunta: Keskellä Uuttamaata
heh.. samarassa jonkun alfa romeon pala kestää rata-ajoakin kuulemani mukaan ainakin yhden kisaviikolopun ihan treeneineen kaikkineen.. nyt yhdessä sprintissä kokeiltiin jotain halpoja ladan vakiopaloja ja ne kärysi jo kolmen jarrutuksen jälkeen eipä olleet aivan ferodojen veroset palat neOn 2003-04-09 12:50, Kilpakarva wrote:
Itellä kestänyt palat lelusta riippuen 36 kilometristä aina tuonne lähemmäs 180 tuhatta kilometriä....
Vois sanoa että kestää minkä kestää ja sitten vaihtoon
kesto riippuu ihan merkistä ja käyttötyylistä.
_________________
'79 Cona 'SR'
<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2003-04-09 15:15 ]</font>
Vanhalla autolla taisin ajaa 80 - 100 tkm, sinä aikana ei tarvinnut paloja vaihtaa. Olivatkin sitten melkein ainoat osat jarruja mitä ei vaihdettu, takaa meni vaihtoon kaikki, rummuista sylintereihin, putket uusittiin, edestä levyt, luistit ja tiivisteet.
Nyt tuo auto on odotellut viime kesästä asti ilman kilpiä tulevaisuuttaan, ja palat taitaa olla melkein vaihtokunnossa.
Nyt tuo auto on odotellut viime kesästä asti ilman kilpiä tulevaisuuttaan, ja palat taitaa olla melkein vaihtokunnossa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B