Camber kulmien säätö (Kadett)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 24
- Liittynyt: 19 Helmi 2003, 02:00
- Paikkakunta: mikkeli
Mikähän olis sitten kätevä keino säätää, mielellään semmonen mikä menee katsastuksestaki läpi. Minkäs laisia toteutuksia toiset on tehny?
Toisella puolella niin pahasti cabmer pielessä että just ja just ajo viime kesänä uusilla renkailla, alla oli 155/80/13, nytten kesäksi tulee 205/45/16, mitenköhän käy renkaiten kun renkaan ympärys ja halkasija vähän isonee?
Toisella puolella niin pahasti cabmer pielessä että just ja just ajo viime kesänä uusilla renkailla, alla oli 155/80/13, nytten kesäksi tulee 205/45/16, mitenköhän käy renkaiten kun renkaan ympärys ja halkasija vähän isonee?
Q5 Quattro
Onko se auto kolaroitu joskus kun camber on pielessä? Se kai lienee tavallista että niissä on pientä heittoa kun ne "säädetään" tehtaalla valmiiksi, eli laitetaan siihen mihin sattuvat osumaan, mutta harvemmin kai isoja heittoja on.
Meinasin ruveta neuvomaan camberin säätöä samoin kuin Corsassa mutta sittenpä juolahti mieleen että Kadetissahan on eri tyyppinen rakenne kuin Corsassa eli en sanokaan siitä aiheesta mitään.
Meinasin ruveta neuvomaan camberin säätöä samoin kuin Corsassa mutta sittenpä juolahti mieleen että Kadetissahan on eri tyyppinen rakenne kuin Corsassa eli en sanokaan siitä aiheesta mitään.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 95
- Liittynyt: 07 Joulu 2002, 02:00
- Paikkakunta: tampere
Ei camber mene pieleen madallussarjalla vain toiselta puolelta. Siis vika on muualla kuin madallussarjassa.On 2003-03-28 22:12, Tico wrote:
Auto on madallettu (-40mm) niin sen takia menny camber pieleen kuskin puolelta.
Siis muutamia vaihtoehtoja...
- kori saanut kipiää kolarissa tms.
- alatukivarsi saanut kipeää kolarissa tms.
- etutolppa saanut kipeää kolarissa tms
- alatukivarren helat ovat vainaat
- alapallonivelen vaihdossa tehty fiba, alapallo on väärä tai virheellinen
Vika löytyy varmaan myös mitallakin
- muutama ristimitta
- muutama mitta tukivarsista ja tolpista
j.h
Elikkä, auto on käytetty nelipyörä suuntauksessa ja todettu että taka akseli kiero, vaihtoon menossa. Camber kulma on kuskin puolelta sen verta enemmän pielessä että syö renkaan, vänkärin puolella ei syö.
Vänkärin puolelle takapäähän joskus toden näköisesti ajettu kylkeen joten siitä johtuu että takasilta kiero.
Etupäästä ei ole teitoa onko kolhastu johonkin, kun näkyy etulokasuojassa vilkun tyköä paikkailtu.
Taitaa olla ainoa vaihto ehto tehdä säätö tuohon alapallonivelen kiinitys paikkaan. Tuossahan on toi alapallonivel niiteillä kiini tukivarressa. Onko noita saatavana sitten pulteilla kiinni olevanakin?
Vänkärin puolelle takapäähän joskus toden näköisesti ajettu kylkeen joten siitä johtuu että takasilta kiero.
Etupäästä ei ole teitoa onko kolhastu johonkin, kun näkyy etulokasuojassa vilkun tyköä paikkailtu.
Taitaa olla ainoa vaihto ehto tehdä säätö tuohon alapallonivelen kiinitys paikkaan. Tuossahan on toi alapallonivel niiteillä kiini tukivarressa. Onko noita saatavana sitten pulteilla kiinni olevanakin?
Q5 Quattro