Sivu 3/5

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 03:43
Kirjoittaja Jarno
a.) Kaikkien yli 1998cc GM:n Opelin sukuiset vakio lohkot ovat korkeampia kuin alle 1998cc..
b.) Rissen 2.3 sarjat sisältää kaiken millä saa tehtyä 1998cc lohkosta 2.3 litraisen.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 03:47
Kirjoittaja Beeascona
Eikö siihen isuzun 2.4(ohc?) lohkon päälle mene se 16v xe kansi?

Tallikaveri kun on (cossu) remmi miehiä ja se haluaisi asconan konehuoneeseen jotain stnan remmi höpötyksiä niin kerran vaan kertoi tuommoista levotonta juttua...

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 10:34
Kirjoittaja zäne
Jarno kirjoitti:a.) Kaikkien yli 1998cc GM:n Opelin sukuiset vakio lohkot ovat korkeampia kuin alle 1998cc..
b.) Rissen 2.3 sarjat sisältää kaiken millä saa tehtyä 1998cc lohkosta 2.3 litraisen.
Mitä todennälöisimmin myös porattu isommaksi.

Eli ei ainakaan viälä tiedä varmaksi sopiakko vai ei 100mm. akseli 2l. lohkoon...vai onko siis suurin mahdollinen kuutiotilavuus tuo 2,3l porattuna versiona?

Lohkon korkeus ei ole este jos kellarissa on vaan tilaa.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 13:49
Kirjoittaja telwin
telwin kirjoitti:Eli jos se kone on malliltaan tuo c24se niin hyvin todennäköistä onn että se akseli voisi käydä 2.0 lohkoon.
Männäthän menee vaihtoon kuitenkin koska 2.0 poraus on 86mm ja 2.4 on 87.5 porauksella.
Myös mäntien korkeudessa voi olla eroa.
Tai sitten 2.4 lohko on korkeampi.
Iskun pituudessa kun on se 16mm eroa eli 2.0 on 86mm iskulla.
Itse itseäni lainaten...

43x43x3.14x4x100=2322.344 cc eli 86 porauksella ja 100mm iskulla.

43.75x43.75x3.14x4x100=2404.0625 cc eli 87.5 poraus ja tuo 100mm isku.

tuo viimeinen on 2.4 koneen std koko.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 14:03
Kirjoittaja telwin
Niin tuossa rissen sarjassa tulee uusi pidempi iskuinen kampiakseli,kiertokanget ja uudet matalammat männät.
Iskun pituudesta ei ole tietoa paljonko se on ollut eikä kyllä porauksestakaan.

Eli tuolla 100mm iskulla saa 2.3l tilavuutta poraamatta lohkoa,mutta männät menee silti vaihtoon.

Eli kyllä sinne 2.0 lohkoon mahtuu pidempi iskuinen akseli.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 14:10
Kirjoittaja telwin
Tuossa kuva tuollaisesta X24XE koneesta > http://i12.photobucket.com/albums/a236/ ... 0_5140.jpg

Ja kyllä sen xe kannen pitäisi sopia tuon C24SE lohkonkin päälle,tosin siinä tullee eteen sama asia kuin xe kannessa ja C20NE lohkossa,eli tarvitsee asentaa se venttiili siihen öljykanavaan.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 15:31
Kirjoittaja GSi+to4
Risse myy 87mm mäntiä tuohon 2,3L koneeseen http://www.risse-motorsport.de/shop_mot ... ndex.shtml

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 15:46
Kirjoittaja madi
risse on tehnyt koneen 2.2 kampuralla ja se ei o oikeesti lähellekkään 2.3:sta se mooottorin tilavuus jotain 22xxcc suuntaan

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 15:50
Kirjoittaja telwin
Jos se rissen kone on 2.2 akselilla ja 87 männällä niin se on kyllä aika liki 2.3l
Eikä yli 2.5l koska 87.5 porauksella ja 100 mm iskulla tulee 2405 cc.
Ja tuossa 2.2 akselissa ei ole yli 100 mm isku vaan 94.6 mm.

Eli se rissen kone on tilavuudeltaan 2266cc

43.5x43.5x4x3.14x94.6=2266 ei 24xx cc

Eli lähempänä 2.3l kuin 2.5l

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:11
Kirjoittaja -TTT-
Eikös se 2.2 isku ole 94mm

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:12
Kirjoittaja telwin
Tarkasti ottaen 94.6mm.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:14
Kirjoittaja madi
oho olipa tullu kirjotus virhe :) juu se o jotaki 2266cc

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:18
Kirjoittaja telwin
No jo mä ihmettelinkin :D Suuriapa olisivat rissen poikien koneet olleet... :D

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 21:44
Kirjoittaja omega16T
Eli muistin oikein että niissä rissen koneissa oli tuo isku 94 millin luokkaa. Se vielä jotenkin tuntuukin järkevältä verrattuna tuohon 100:n milliin, ainakin perus 2-litraisen lohkoon tehtynä.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 21:47
Kirjoittaja madi
sehän 100mm kampura voisi istua sitten paremmin siihen 2.2 lohkoon