B-mantaan moottoria?

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

B-mantaan moottoria?

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Eli tollanen variaatio mielessä,vaikka nyt 20NE lohko,punakantisen moniventtiili kansi.

verrataanko ton tehoja suoraan esim C20XE,vai pitääkö todistaa dynottamalla???

olikos mantan maksimi tehoraja 151hv?

tollasta nyt alkuun :P
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Miksi se sitte pitää tehä NE lohkoon? Kun se C20XE menee Mantan 150hv:n rajoihin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

juu niin menee,mut turhan täpärälle....
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Marko.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

Juho M-P kirjoitti:Miksi se sitte pitää tehä NE lohkoon? Kun se C20XE menee Mantan 150hv:n rajoihin...
Jos haluaa joskus vielä vaikkapa hyrskyttimen koneen kylkeen? 8)

Eikä se täpärälle mene kun tehot jää 20% sisään...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jos nyt jätetään puheista pois se manta niin paljonko konttorilla merkitään tehoksi jos on laitettu NE:n alakerran päälle XE:n kansi? Vain fakta kelpaa eli kertokaas tuollaisen katsastaneet? Entäpä jos laittaa XE:n alakerran päälle NE:n kannen, mahtaiskohan silloin otteeseen saada merkinnäksi xxx-tehoinen XE :roll: :D
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

omega16T kirjoitti:Jos nyt jätetään puheista pois se manta niin paljonko konttorilla merkitään tehoksi jos on laitettu NE:n alakerran päälle XE:n kansi? Vain fakta kelpaa eli kertokaas tuollaisen katsastaneet?
joo eipä sillä autolla väliä vaan juurikin toi teho mikä sille lasketaan,vai selviääkö ihan pelkällä dynotuloksella.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 kirjoitti: 2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Eli jos laittaa NE:n lohkon päälle XE:n kannen niin ilman penkityspapereita siinä oletetaan olevan 150/156Hv.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Jarno kirjoitti:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 kirjoitti: 2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Eli jos laittaa NE:n lohkon päälle XE:n kannen niin ilman penkityspapereita siinä oletetaan olevan 150/156Hv.
Eli jos XE:n lohkon päälle vaihtaa NE:n kannen niin siinä katsotaan olevan 115hv?
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Johnny kirjoitti:
Jarno kirjoitti:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 kirjoitti: 2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Eli jos laittaa NE:n lohkon päälle XE:n kannen niin ilman penkityspapereita siinä oletetaan olevan 150/156Hv.
Eli jos XE:n lohkon päälle vaihtaa NE:n kannen niin siinä katsotaan olevan 115hv?
Jep, ja Lotarin koneen päälle C30SE:n kansi niin katsotaan olevan 204Hv. :lollis:
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Johnny kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Eli jos laittaa NE:n lohkon päälle XE:n kannen niin ilman penkityspapereita siinä oletetaan olevan 150/156Hv.
Eli jos XE:n lohkon päälle vaihtaa NE:n kannen niin siinä katsotaan olevan 115hv?
Juuri näin.

Jos vaihdat kannen niin tehoksi arvataan iskutilavuuksien suhteessa sen koneen teho josta kansi on kotoisin ellei muuta todisteta.
Jarno kirjoitti:Jep, ja Lotarin koneen päälle C30SE:n kansi niin katsotaan olevan 204Hv. :lollis:
Ei vaan sen verran kun siitä penkitetään. Ahdetut on eri asia.

Jos heität hiustenkuivaajilla vesilintua niin sitten teho lasketaan kannen mukaan eli 3,6 / 3 * 204 = 244,8 hv.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuomas kirjoitti:Ahdetut on eri asia.
Jep, unohtu toi pykälä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Eli se on sit sama NE ta XE lohko,penkittää vaan turbon kanssa siitä alle 151hv???

taitaa olla paree kun rupee vaan suunnittelee X20XEV projektia.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Vastaa Viestiin