mantaan tai asconaan kutonen??
mantaan tai asconaan kutonen??
moi vaan. onko tänä päivänä mahdollisuutta tehdä esim: 2.5l kutos mantaa tai b-asconaa. pukäläthän oli kuutiot 25% ja teho 20% ja paino 20%, mutta mites käytännössä?? auttakaa viisaammat.
Olipa muuten annettu veikeä esimerkki AKE:n sivuilla noista prosenttirajoista.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... %C3%A4.htm
Ei oo suotta viitsitty laskeskella kuutiosenttejä vaan ronskisti menty nimellisten tilavuuksien mukaan.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... %C3%A4.htm
Ei oo suotta viitsitty laskeskella kuutiosenttejä vaan ronskisti menty nimellisten tilavuuksien mukaan.
Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti.
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.
Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti.
Jotenkin ymmärsin, että tuo on siinä tapauksessa jos on syytä olettaa moottoria muutetun siten, että tuo 7kg/kw alittuu.Beeascona kirjoitti:Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.
Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti.
mites on mahdollista että suomessa on kumminkin useita 6-mantoja? vai onko kaikki tehty lupa hakemuksien kautta?
mikä on isoin mallisarja mantasta ja asconasta? paljonko on voimaa/kuutioita? paljonko on tarkkaan 2.5l 6 - moottorissa kuutioita ja tehoa??
järkevinhän olis ostaa valmis manta tai ascona mutta niitä ei ole juuri ollut kaupan.
mikä on isoin mallisarja mantasta ja asconasta? paljonko on voimaa/kuutioita? paljonko on tarkkaan 2.5l 6 - moottorissa kuutioita ja tehoa??
järkevinhän olis ostaa valmis manta tai ascona mutta niitä ei ole juuri ollut kaupan.
Tästä aiheesta on väännetty ja käännetty monesti ennenkin. Faktaa aiheesta: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ta+kutonenvimpu kirjoitti:mites on mahdollista että suomessa on kumminkin useita 6-mantoja? vai onko kaikki tehty lupa hakemuksien kautta?
mikä on isoin mallisarja mantasta ja asconasta? paljonko on voimaa/kuutioita? paljonko on tarkkaan 2.5l 6 - moottorissa kuutioita ja tehoa??
Virittäminen juu, mutta tuossa onkin kyse vaihtamisesta, eläköön se pieni ero.Beeascona kirjoitti:Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.
Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti.
Suomeksi sanottuna sen jälkeen kun se moottori on sinne autoon jo katsastettu saat vapaasti viritellä rajaan asti, mutta ennen muutoskatsastusta pätee 20 % sääntö. Selkeää ja yksinkertaista, eikö?
Täysin älyvapaa idea että on kaksi eri tehorajaa. Luulisi että pärjättäisi yhdellä niin voisi jättää tuon 20 % säännön pois.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B