mantaan tai asconaan kutonen??

Keskustelua tekniikan vaihdoista
vimpu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2007, 17:27
Paikkakunta: nokia

mantaan tai asconaan kutonen??

Viesti Kirjoittaja vimpu »

moi vaan. onko tänä päivänä mahdollisuutta tehdä esim: 2.5l kutos mantaa tai b-asconaa. pukäläthän oli kuutiot 25% ja teho 20% ja paino 20%, mutta mites käytännössä?? auttakaa viisaammat.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

B-Asconaan onnistuu Dieselin etuakselilla. Mantaan ei.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Marko.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

Olipa muuten annettu veikeä esimerkki AKE:n sivuilla noista prosenttirajoista.

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... %C3%A4.htm
Ei oo suotta viitsitty laskeskella kuutiosenttejä vaan ronskisti menty nimellisten tilavuuksien mukaan. :lollis:
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

No tolleenhan sen pitäis maalaisjärjenkin mukaan olla, eikä nipottaa mistään senttilöistä :lollis:
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.

Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti. :hammer:
Avatar
Marko.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

Beeascona kirjoitti:Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.

Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti. :hammer:
Jotenkin ymmärsin, että tuo on siinä tapauksessa jos on syytä olettaa moottoria muutetun siten, että tuo 7kg/kw alittuu.
vimpu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2007, 17:27
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja vimpu »

mites on mahdollista että suomessa on kumminkin useita 6-mantoja? vai onko kaikki tehty lupa hakemuksien kautta?

mikä on isoin mallisarja mantasta ja asconasta? paljonko on voimaa/kuutioita? paljonko on tarkkaan 2.5l 6 - moottorissa kuutioita ja tehoa??

järkevinhän olis ostaa valmis manta tai ascona mutta niitä ei ole juuri ollut kaupan.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jos ei oo mikään turha mussun-mussun-jännittäjä, niin tunkkaa sinne konepeiton alle jotain muuta kuin Opelin kutosen.
JEEEEEEEEEEEEE!
vimpu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2007, 17:27
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja vimpu »

saishan sinne mitä vaan, mut kyllä sen opelin moottori pitää olla. henkilökohtaisesti opelin raiskaus esim bmw:N tai vastaavan moottorilla. asiasta voi olla montaa mieltä.

mielessä kumminkin "isolohkon" tekeminen kun paperit on kunnossa...
Avatar
Marko.L
'Senator'
'Senator'
Viestit: 809
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

vimpu kirjoitti:mites on mahdollista että suomessa on kumminkin useita 6-mantoja? vai onko kaikki tehty lupa hakemuksien kautta?

mikä on isoin mallisarja mantasta ja asconasta? paljonko on voimaa/kuutioita? paljonko on tarkkaan 2.5l 6 - moottorissa kuutioita ja tehoa??
Tästä aiheesta on väännetty ja käännetty monesti ennenkin. Faktaa aiheesta: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ta+kutonen
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Beeascona kirjoitti:Tuota kommenttia ei muistaakseni ole ennen ollutkaan...
Jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on tehosta tarvittaessa esitettävä katsastajalle luotettava selvitys, esimerkiksi tehonmittaustodistus tehodynamometrimittauksesta.

Aiemminhan on vaparin virittäminen ollut yksiselitteisesti vapaata tuohon 7 kg/kW rajaan asti. :hammer:
Virittäminen juu, mutta tuossa onkin kyse vaihtamisesta, eläköön se pieni ero.

Suomeksi sanottuna sen jälkeen kun se moottori on sinne autoon jo katsastettu saat vapaasti viritellä rajaan asti, mutta ennen muutoskatsastusta pätee 20 % sääntö. Selkeää ja yksinkertaista, eikö? :)

Täysin älyvapaa idea että on kaksi eri tehorajaa. Luulisi että pärjättäisi yhdellä niin voisi jättää tuon 20 % säännön pois.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin