Calibra V6 -95 Pröject
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Näköjään taas "tovi" vierähtänyt taas siitä kun on viimeks päivitelty tänne kuulumisia. Eipä oo kyllä mitään jännempiä tapahtunutkaan..
Uudet Falkenin Ziex:t on laitettu alle ja eteen käännettiin lopulta aurausta reilusti lisää. Ei mitään tietoa että mitä siellä on asteissa, kun säädettiin vaan niin pitkään lisää, että testilenkin jälkeen näytti rengas ottaneen myös ulkoreunasta tiehen ja lopuksi ratti passailtiin kokeilemalla takas suoraan. Vähän työläs operaatio, mutta nyt näyttää yhden kesän ajettuna renkaat kuluvan vihdoinkin suunnilleen tasasesti.
Vetonivelet tuli vaihdettua molemmat viime kesänä kun kesken ajokauden alko oikea puoli pitämään kokoajan pahenevaa narskutusta. Ensin vaihtu ulompi, mutta ääni ei hävinnyt. Sisemmän vaihtamalla sitten tokeni. Ei mitään vikaa kylläkään näkyny siinä nivelessä ja rasvat näytti hyvältä.
Sit jottei elämä olis taaskaan liian helppoa päätti laturi sanoutua irti tehtävästään tuossa kun herättelin tätä talven jälkeen henkiin. Loppu vissiin hiilet kun ei latauksen merkkivalokaan syttynyt vaikka vaihdoin siihenkin jopa polttimon (oli palanut eikä oo toiminu mulla koskaan ). Tässä näyttää laturit kestävän tasan kymmenen vuotta ja melko tarkasti 100 tkm.
Muistaako/tietääkö joku, että mahtuuko tuo laturi tulemaan ylös tosta hammastangon ja kannen välistä jos irrottaa raidetangon? Viimeks kun se oli kädessä taisin ottaa sen kyllä tuolta alakautta, mut sitten taitaa joutua purkamaan koko tolpan ja tukivarren irti. Ehkä koko vetarin jopa, ei pysty enää muistamaan.. Pultit on jo laturista irti, vielä ku sen sais pois tuolta..
Toi uus laturi on kylläkin vähän isompi sekä ulkomitoiltaan, että ampeereiltaan, että saattaa olla kyllä täysin mahdotonta yläkautta pyöräyttää sitä sitten paikalleen vaikka vanhan saiskin pois. Onko kukaan laittanu tollasta laturia calibraan/a vectraan? Ainakin tosta muovikopasta pitää veistää toi snorkkeli pois että mahtuu siihen laturin ympärille tulevaan alumiinikuuppaan sisälle, mutta onkohan tuo muuten miten mahdoton operaatio? B vectrasta taitaa olla tuo laturi.
Ai niin ja tuo pari kesää sitten vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin näyttää nyt alareunastaan tältä:
Onneks ei ollu ku vähän vittumainen vaihtaa, kuitti osasta hävinny ja ostopäivästäkin varmaan kolme vuotta aikaa..
Uudet Falkenin Ziex:t on laitettu alle ja eteen käännettiin lopulta aurausta reilusti lisää. Ei mitään tietoa että mitä siellä on asteissa, kun säädettiin vaan niin pitkään lisää, että testilenkin jälkeen näytti rengas ottaneen myös ulkoreunasta tiehen ja lopuksi ratti passailtiin kokeilemalla takas suoraan. Vähän työläs operaatio, mutta nyt näyttää yhden kesän ajettuna renkaat kuluvan vihdoinkin suunnilleen tasasesti.
Vetonivelet tuli vaihdettua molemmat viime kesänä kun kesken ajokauden alko oikea puoli pitämään kokoajan pahenevaa narskutusta. Ensin vaihtu ulompi, mutta ääni ei hävinnyt. Sisemmän vaihtamalla sitten tokeni. Ei mitään vikaa kylläkään näkyny siinä nivelessä ja rasvat näytti hyvältä.
Sit jottei elämä olis taaskaan liian helppoa päätti laturi sanoutua irti tehtävästään tuossa kun herättelin tätä talven jälkeen henkiin. Loppu vissiin hiilet kun ei latauksen merkkivalokaan syttynyt vaikka vaihdoin siihenkin jopa polttimon (oli palanut eikä oo toiminu mulla koskaan ). Tässä näyttää laturit kestävän tasan kymmenen vuotta ja melko tarkasti 100 tkm.
Muistaako/tietääkö joku, että mahtuuko tuo laturi tulemaan ylös tosta hammastangon ja kannen välistä jos irrottaa raidetangon? Viimeks kun se oli kädessä taisin ottaa sen kyllä tuolta alakautta, mut sitten taitaa joutua purkamaan koko tolpan ja tukivarren irti. Ehkä koko vetarin jopa, ei pysty enää muistamaan.. Pultit on jo laturista irti, vielä ku sen sais pois tuolta..
Toi uus laturi on kylläkin vähän isompi sekä ulkomitoiltaan, että ampeereiltaan, että saattaa olla kyllä täysin mahdotonta yläkautta pyöräyttää sitä sitten paikalleen vaikka vanhan saiskin pois. Onko kukaan laittanu tollasta laturia calibraan/a vectraan? Ainakin tosta muovikopasta pitää veistää toi snorkkeli pois että mahtuu siihen laturin ympärille tulevaan alumiinikuuppaan sisälle, mutta onkohan tuo muuten miten mahdoton operaatio? B vectrasta taitaa olla tuo laturi.
Ai niin ja tuo pari kesää sitten vaihdettu ilmastoinnin lauhdutin näyttää nyt alareunastaan tältä:
Onneks ei ollu ku vähän vittumainen vaihtaa, kuitti osasta hävinny ja ostopäivästäkin varmaan kolme vuotta aikaa..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Alkuputket ja vetoakseli pois niin tulee laturi hyvin alakautta. Mulla oli joskus C25XE A Vectrassa tollanen 120A laturi ja edellä mainituilla konsteilla sen sai pois.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Juuri v6 calibrasta ottaneena niin ei tartte ottaa vetaria pois. Se tulee kyllä siittä vetarin päältä pyöräkotelosta mutta tasan yhdessä asennossa. Laturin koosta tietysti riippuu, tuo minkä ite vaihdin niin oli ihan alkuperänen.
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Vectrasta ei tosiaan 120A mahtunu muualta ku alakautta vetarin ja putken poiston jälkeen. Sepse muistaakseni myös sai laturin pyöränkotelon kautta A Vectrasta mutta se taisi olla 90A...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Okei, kiitos vinkeistä! Eipä tuossa kai muuta kun vetaria ja etuputkea irti sitten taas Oli tosiaan toi viriviri-etuputkikin viimekesänä irti kun rakensin sen uudelleen kunnollisilla laipoilla ja hieman korkeammalle..
Eipähän tässä laitteessa ainakaan pääse pultit ruostumaan jumiin
Eipähän tässä laitteessa ainakaan pääse pultit ruostumaan jumiin
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Sain tos eilen kiroiltua tuon vanhan laturin (vas) pois konehuoneesta. Tuli tosiaan sieltä pyöräkotelon kautta vetarin ulomman pään navasta irrottamisen jälkeen niinkuin pitikin. Vikakin löyty; roottorin käämitys irtipoikki jostain kohtaa. Varmaan siitä johon saksanpoika on juottanut uudet liukurenkaat laturin uudelleenrakennuksen yhteydessä. Minkähän merkkinen tuo vanha edes on kun ei lue mitään? Tiedän että pitäs olla OEM osa kun oli kuitti sen merkkiliikkeessä vaihdattamisesta joskus tallessa.
Jotta tuon isomman laturin saa sinne paikalleen niin pitää kyllä irrottaa vetarista tosiaan ainakin tuo ulompi pätkä kokonaan.
Vanha sisältä:
Uuden laturin päätykopasta snorkkeli irrotettuna/tukittuna ja uudet jäähdytysreijät porattuna parempaan paikkaan:
Näköjään pitää muutenkin ottaa se vetokeppi taas pöydälle kun tuo muutaman kk paikallaan ollut sisempi suojakumi on hyvää vauhtia murenemassa. Jokseenkin arvasin, ettei se spidanin nivelen mukana tullut kumi ole kovin laadukas, mut ois sen luullu vähän pidempään kestävän. Uskomatonta tää tarvikeosien laatu nykyään
Jotta tuon isomman laturin saa sinne paikalleen niin pitää kyllä irrottaa vetarista tosiaan ainakin tuo ulompi pätkä kokonaan.
Vanha sisältä:
Uuden laturin päätykopasta snorkkeli irrotettuna/tukittuna ja uudet jäähdytysreijät porattuna parempaan paikkaan:
Näköjään pitää muutenkin ottaa se vetokeppi taas pöydälle kun tuo muutaman kk paikallaan ollut sisempi suojakumi on hyvää vauhtia murenemassa. Jokseenkin arvasin, ettei se spidanin nivelen mukana tullut kumi ole kovin laadukas, mut ois sen luullu vähän pidempään kestävän. Uskomatonta tää tarvikeosien laatu nykyään
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Kirjotellaanpa tähän nyt senverran muistiin, että tuo isompi laturi meni paikalleen siten, että irroitettuna öljykellon ym. perusjuttujen lisäksi oli: vetarin ulompi pätkä ja laturin lämpöpellin alimmainen kiinnityspultti. Moottorin apukuskin puoleinen kannatin piti irroittaa korista senverran, että sai moottorin liikahtamaan ratkaisevat pari senttiä ettenpäin, jolloin laturi pyörähti tulipellin välistä paikalleen. Ois se voinu mennä pakoputken irroittamallakin, mutta helpompi noin, kun apulaitehihnan sai vaihdettua samalla koneen irroituksella. Asennusreitti oli nyt siis ihan sama kuin pienemmälläkin laturilla, eli pyöräkotelon kautta.
Ihan nätisti tuo latailee nyt 14.1 kylmällä laturilla. Aika voimakas lämpökompensointi tossa boschin jännitteensäätimessä kyllä on kun pudottelee jännitteet helposti 13.5 tietämille sitten kun laturi kuumenee kunnolla.
Kaksi ensimmäistä tukikumia vasemmalta taattua topran laatua muutaman vuoden paikallaan olleena. Oikealla vertailun vuoksi Febi:n paketissa ollut uusi. Oli pakko vaihtaa kun säädettävän vaimentimen pää alko olemaan konepellissä kiinni..
Vielä uudet vetarin sisemmät suojakumit ja nuo iskarin yläpään tukikumit paikalleen, niin vois kattoo jos sais ajoaikaa tuohon Ei tahdo enää olla aikaa ja motivaatiota näihin harrastuksiin, niin kaikki tekeminen tapahtuu pienissä pätkissä ja kestää ikuisuuden..
Ihan nätisti tuo latailee nyt 14.1 kylmällä laturilla. Aika voimakas lämpökompensointi tossa boschin jännitteensäätimessä kyllä on kun pudottelee jännitteet helposti 13.5 tietämille sitten kun laturi kuumenee kunnolla.
Kaksi ensimmäistä tukikumia vasemmalta taattua topran laatua muutaman vuoden paikallaan olleena. Oikealla vertailun vuoksi Febi:n paketissa ollut uusi. Oli pakko vaihtaa kun säädettävän vaimentimen pää alko olemaan konepellissä kiinni..
Vielä uudet vetarin sisemmät suojakumit ja nuo iskarin yläpään tukikumit paikalleen, niin vois kattoo jos sais ajoaikaa tuohon Ei tahdo enää olla aikaa ja motivaatiota näihin harrastuksiin, niin kaikki tekeminen tapahtuu pienissä pätkissä ja kestää ikuisuuden..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Alkuun pahoittelut noista rikkoutuneista kuvalinkeistä. Kiitos photobucket, ei vaan riitä mielenkiinto korjata niitä vaikka kaikki tallessa lieneekin..
Mutta kuitenkin.. Calibraa herätelty talviunilta jälleen. PLX laajakaista asenneltu alkuperäisen ainakin 10 vuotta vanhan OEM kapeakaistan korvaajaksi. Äsken sain kiinni myöskin magnaflown race katin. Saas nähdä poistuiko joka keväinen päästömittauskikkailu vai paheniko jopa. Vanha katti oli ehjän näkönen kyllä, mutta ei sitä tahtonut saada heräämään millään.. Kovat ja tärykalvoja repivät äänet saatiin ainkin ylärekisteriin. Jos ääni on voimaa niin nyt sitäkin sitten on
Tuo torpedo on maalattu kokeilumielessä Tikkurilan Thermalilla. "Maali kestää kuumuutta raudan punahehkuun saakka" mainospuhe ei vaikuttaisi kestävän lähempää tarkastelua. Hetken fiilistelyn jälkeen näyttäisi korkkaavan ainakin katalysaattoriosasta irti, enkä mitään punahehkua kyllä havainnut, mutta pian se nähdään..
Vielä pitäs seossuhdemittarin näytölle kehitellä joku katseenkestävä asennus, tuhkakupin tilalle ehkäpä..
Mutta kuitenkin.. Calibraa herätelty talviunilta jälleen. PLX laajakaista asenneltu alkuperäisen ainakin 10 vuotta vanhan OEM kapeakaistan korvaajaksi. Äsken sain kiinni myöskin magnaflown race katin. Saas nähdä poistuiko joka keväinen päästömittauskikkailu vai paheniko jopa. Vanha katti oli ehjän näkönen kyllä, mutta ei sitä tahtonut saada heräämään millään.. Kovat ja tärykalvoja repivät äänet saatiin ainkin ylärekisteriin. Jos ääni on voimaa niin nyt sitäkin sitten on
Tuo torpedo on maalattu kokeilumielessä Tikkurilan Thermalilla. "Maali kestää kuumuutta raudan punahehkuun saakka" mainospuhe ei vaikuttaisi kestävän lähempää tarkastelua. Hetken fiilistelyn jälkeen näyttäisi korkkaavan ainakin katalysaattoriosasta irti, enkä mitään punahehkua kyllä havainnut, mutta pian se nähdään..
Vielä pitäs seossuhdemittarin näytölle kehitellä joku katseenkestävä asennus, tuhkakupin tilalle ehkäpä..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Ite viskasin väliaikaisesti plx näytön tuonne tuhkakupiin. Jossain vaiheessa tarkotus korvata nuo orkkis mittarit kahdella plx näytöllä kunhan vain kehtaa alkaa askartelemaan ja samalla lisää öljypaineen ja imuilman lämmön moduulit
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Joo, tossa tuhkakupissa se mullakin nyt pyörii. Jotain vähä vastaavaa vaan kehitellä siihen. Jos haluat päästä noista toimivista(?) alkuperästen mittareiden koneistoista eroon ni mulle kelpais kyllä. Omasta on öljynpainemittari ollut pitkään hajalla..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
On nuo toimivat. Pitää ilmoitella, kun tulee purettua pois saattaa mennä kesälle asti ennen kuin innostuu rakentelemaan.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd