Calibra V6 -95 Pröject

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Fouli
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1121
Liittynyt: 02 Elo 2007, 21:35
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Fouli »

Suhteellisen hyvältähän tuo maalipinta näyttää, tulee komee kalikka. :peukku:
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Kiitän :D
No joo, about edellisen maalarin aikaansaannosten kanssa samaa tasoa tuo taitaa olla. Ei siis kovin huonosti kun oikeestaan ekaa kertaa autoa maalasin.

Tänään sain sen verran aikaseksi että pujotin vilkkupeilien vilkuille menevät johdot ovitolpan ja oven välisen läpivienti kumin/haitariputken sisään. Ne oli joku edellinen omistaja tyylikkäästi vetäny siitä niin vaan oventiivisteen välistä, juuri niin kun kaikki jälkiasennukset yleensä tehdään :) Jostain pitää nyt vaan hommata siihen oven liittimeen sopivia "pinnejä", vapaita paikkoja siinä liittimessä kyllä on. Ompahan sekin sit kunnolla laitettu tän jälkee...

Nii ja sitten yritin tyhjentää niitä helmakoteloita paskasta. Esin kaivoin kädellä muutaman kourallisen sitä saven ja hiekan sekotusta helman takaosasta, niin pitkälle kuin kädellä yletty. Totesin et siellähän sitä on niin perkeleesti ja kippasin koteloon vettä ämpäritolkulla. Tulihan sitä savea helman vesireijistä uloskin melkosesti, mut paljon sitä sinne silti jäi...
Ei mahda olla paljookaan järkeä mitään kotelosuojakaan tuonne ruiskia, ku pohjalla on pari senttiä paskaa :-? Täytyy kai koittaa jollai liuottimella vielä pestä ja sit joku helvetin pitkä pulloharjan tyylinen viritys vois auttaa myös :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2719
Liittynyt: 09 Helmi 2006, 21:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

CaLis kirjoitti:Jostain pitää nyt vaan hommata siihen oven liittimeen sopivia "pinnejä", vapaita paikkoja siinä liittimessä kyllä on. Ompahan sekin sit kunnolla laitettu tän jälkee...
Sitten kun löydät jostain noita pinnejä lisää, niin muistappa kertoa minullekin. Olisi tarvetta.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Kuva
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
lowcali
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1806
Liittynyt: 18 Syys 2005, 20:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja lowcali »

^ Rahamiehen ratkaisu. :D
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku

-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Ei siis minun :D ^

Eilen sain liimailtua nuo kynnyskotelon rst-koristelistat takisin paikoilleen ja motonetistä tarttui kotelosuoja-aineen ja verhoilukiinnikkeiden lisäksi mukaan tuollaset ÿber thyyning parkkiLEDit :lol:
Kuva

Tänään sain sitte kotelosuojat töhrittyä. Toivonmukaan sain sitä joka rakoon menemään. Yritys oli ainaki kova ja kaikista mahdollisista raoista sitä nyt valuu. On se kumma jos vielä lähtee jostain sisältäpäin ruoste etenemään.
Kuva

Sisustankin sain melkein läjättyä, vaikka vaikeuksia oli. Ei meinannu millään muistaa enää oikeaa kokoamisjärjestystä. Siinä muutama ärräpää pääsi ku samoja muoveja repi kolmatta kertaa irti :lollis:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No nyt näyttää siltä ettei hyvältä näytä... Sain sisustan läjään ja tossa äsken huomasin et takalokarin sisäosan ja pohjapellin välisessä saumassa on jotain pientä kukintaa. Siinä polttoaineen täyttöputken takana, ku on sellane kumilista alunperin, ilmeisesti "suojaamassa" niitä bensaletkuja yms. hankautumasta pellin reunaa vasten puhki. Nappasin sitte sen listanpätkän pois ja katoin et nätisti pullistelee sauma, eli ruoste peltien välissä.
Aattelin et no, eipä tolle oikeen mitään voi pintaruosteet vaan pois, pohjamaali päälle ja korikitillä peltien väli umpeen. Sitte vaan jostain rakosesta koko sauma täytee öljyä notta ruostuminen ees hidastuis.
Eipä vaan taas menny ihan niinko suuniteltiin. Siinä "pintaruostetta" kevyesti porakoneella ja piikkiharjalla putsatessa meni piikkilaikka molempien peltien läpi niin että suhina vaan kävi :lollis: Totesin vaa et voihan vittu ja lähdin kahville :D

Kuva

Alunperin ei tuo ruosteinen kohta oikeestaan pahemmalta näyttäny kuin tuo muukaan tossa vieressä.Tais olla taas sellane paikka mihin ei ois kannattanu koskee ollenkaa, ei oo reikää vielä mihinkään sisälle tai mitään, mut ei oo kyllä peltiäkään mihin hitsais uutta. Taitaa saada ottaa koko kantin pois tuosta kohtaa jos haluaa ruosteesta eroon päästä. Tästä kaikesta saamme kiittää sitä kerpeleen kumilistan pätkää joka tuohon kanttiin laitettu, sen alla muhi vesi ja paska ilmeisen hyvin :cry:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No niin, päätin sitte et tuo korjataan kerralla kuntoon, revin taas verhoilut oikealta puolen vittuun ja veistelin korikitit pois siitä lokarin ja lattian saumasta siäpuolelta. Ainakin puolestavälistä taaksepäin on peltien väli ruostetta täynnä :banghead:
Vingutin ulkopuolelta myöskin ruostuneimmat kohdat pois ja pistehitsit auki osan matkaa. Täytyy kait ottaa vaan puukkosaha kauniiseen käteen ja hälvästä oikeen kunnon siipale kummastakin pellistä... Ei pahemmin huvita hiekkapuhaltamaankaan ruveta kun sitte on auto sisältäkin täynnä santaa ja tuleepahan nyt ainaki korjattua kunnolla :-?
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Juuri näin, tee kunnolla loppuun saakka äläkä jätä mitään "myöhemmälle", säästät näin monet vaivat.
__________________________
bart
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1602
Liittynyt: 12 Elo 2007, 14:47

Viesti Kirjoittaja bart »

Kiva seurata sun projektia, aika terve koppanen calikka kuiteskin!
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

^^ Näin on.. Ei tarvi ees välttämättä hitsata, jos tarpeeks ajoissa on liikkeellä ja jos tarvii, ni riittää vähän pienempi paikka ainaki :lol:

^ Hyvä et joku jaksaa lueskella. :) Juu onhan toi selkeesti vähiten ruosteessa ainaki niistä joita oon läheltä päässy tutkimaan. Ei ilmeisesti pahemmin oo talviajoa ajeltu..

Nyt on sitte kohtuu iso palanen leikelty tuosta sauman kohtaa pois, mut taitaa olla ihan koko matkan ruoste siellä peltien välissä ---> huomenna sitte vielä pidemmältä peltiä pois ja jos on hyvä keli, niin hiekkapuhaltamalla se sisempi pelti puhtaaksi. Muuten oisin senkin repiny pois, mut se onki sellane soiro vaan joka on pistehitsattu runkopalkin ja pohjapellin väliin, eikä sieltä ihan sovinnolla lähde :-?

Nii ja eilen lähti simonssin putkisto tilaukseen. Marteliuksen kautta tilattiin, mut ei niillä nyt ollu tähän moottoriversioon sopivaa varastossa, vaikka hyllypaikka röörille löytyykin. Tulee kuulemma joskus tän kuun aikana...
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
Fear
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 19 Touko 2007, 15:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fear »

Hatun noston kyllä ansaitset perinpohjaisuudesta! Pistää vituttamaan nämä "oikojat", jotka tyytyyvät ajatukseen "Eihän se edes näy sieltä, niin samahan se on noinkin olla" :evil:

Nätti projekti muutenkin :)
- Manta B, letitetty 20XE, R25, tulossa...
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Juu sama vika, liian paljon jo nähny noita ns. tuning autoja, joiden tekemisessä on vähän "oikastu" ja muutaman vuoden päästä sen sitte näkee... Aika turhaa mun mielestäni ruveta paskan päälle mitään rakentamaan. Ensin kori kuntoon, ni sitte on paljon mukavampi ruveta tekniikkaa ja muuta rakentamaan.

Nyt kävi näin:
Kuva
Eli homma vähän karkas käsistä :D
Kuva
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Hieman hitaasti taas edetään, viikon aikana ei oo paljon muuta saatu aikaan ku tuommonen taiteellisen näköne korjauspala. http://i241.photobucket.com/albums/ff21 ... G_2087.jpg Hirvee homma ku piti yhdestä palasta lähtee yrittämään :D

Nappasin tossa myöskin takaiskarit irti ku piti hiekkapuhaltaa ja maalata nekin, mut huomasin et toisesta on paineet hukassa, ihan hyvin siinä kylläki vaimennus pelaa molempiin suuntiin, mäntä vaan ei tuu itsekseen ulos. Tiiä sit paljonko vaikuttaa loppupeleissä yhtään mihinkään...
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No nyt on reikä hitsailtu umpeen, nyt vois sitte sisäpuolelta tuon kohdan putsailla ja maalailla otollisia hiekkapuhallus ilmoja ootellessa... Nii ja pitäs keksiä et miten tota nyt lähtis liikuttelemaan, kun on tankki irti ja hiekkapuhalluspaikalle matkaa sellaset 30 m :roll:
Sinnepäin se menee kyl hyvin ko on alamäki, mut milläs se sieltä saadaan takas talliin hinattua :-?
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Vastaa Viestiin