Hitaasti etenee tää projekti edelleen.. Nyt on kuitenkin sen verran päästy eteenpäin, et on kynnyskoteloissa ja peräpellissä hiontavärit päällä ja suurinpiirtein hiottuna. Seuraavaks pitäis sitte vetää korikittiä niihin helmapeltien pystysaumoihin ja sen jälkeen massaa siihen muovihelmojen alle jäävään osaan.
Huomenna toivonmukaan ehtis vetämään jo vihreetä väriä pintaan. Mut kattoo nyt ku on isänpäivää ja kaikkee muuta häirittemässä harrastuksia
Kertokaas ny et mitä mää teen ton putkiston kanssa. Vanha takapönttö on läpimätä ja etuvaimentajakin kolisee ja rahisee melkosesti ku ravistelee. Joku bosalin tarvikeputkisto maksaa sellaset ~200€, mut onko se sitte hyvä? Kuitenki simonssin putkistolla on hintaa jo melkeen kolminkertasesti, ainaki nettissä olevan hinnaston mukaan..
Vai mihin hintaan porukka on v6 calikoihin putkistoja saanu?
Tuo hinta riippuu varmaan eniten röörin materiaalista. Rosteriputket on kalliimpia ja mitä isompi halkaisija milleissä sen kalliimpi. Samalla halkaisijalla oleva rosteriputkisto voi helposti olla 3X mustasta tehdyn hintainen. Toisaalta rosteriputki kyllä kestää korroosiota varmasti sen 3X pitemmän aikaa, joten ihan sama kumman laitat, jos meinaat autoa kauemmin pitää. Omassa on Mantzelilla laitettu rosteriputki ( 3v vanha) kuin uusi, jotain +600€ se muistaakseni maksoi. Niitä ei kyllä enää saa ähäkutti . Mulla on muuten "ylimääräinen" uusi V6:n orkkisputki, en vielä tiedä viittinkö pistää sitä myyntiin, saa siitä tarjota jotakin, jos kiinnostaa orkkis hankkia. Suosittelen kyllä vilpittömästi jonkin viriputken hankkimista katilta taakse, pelkästään sillä saat lähes varmasti tehot nousemaan putkesta riippuen about 8-20 hp. Samalla murinat paranee.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
Joo, kyllä eniten kiinnostais juurikin joku rosterinen tehoputkisto, mut on ne vaan niin suolasen hintasia... Tuo simonssin tekele ilmeisesti on jonkin sortin rosteria? Mahtaako suomesta ees saada mitään muuta tehoputkistoa tuohon?
Tässä kuitenkin se hyväpuoli, et ei tuo + 500€ rosteriputkesta tunnukkaan aivan niin hirveeltä hinnalta ku aattelee et parisataa joutuu maksamaan jo ihan tuollasesta patarautasesta tarvikeputkestakin. Jotain tuonne katin perään on jokatapauksesa pakko laittaa
Remuksia myy ainakin König www.konig.fi ja turust isla tuning www.isla.fi Tosiaan Remuksen putkea aikoinaan kyselin niin reilu 900 egee olis katilta taaksepäin, eli suhtkoht suolasta Mutta kertokaahan toki jos löytyy jotain edukkaampaa.
Edittinä vielä näköjään 16v ja V6 malleihin sama keskiputki remuksella. paljohan siinä mahtaa olla kokoa ihan näin uteliaisuutta
Joo, eli eipä taida olla montaakaan vaihtoehtoa noitten putkien kanssa... Ja tuo remus ei kyllä mahdu budjettiin sitten millään, vaikka varmasti paras onkin Eli oon vähän kahden vaiheilla et hommaako alkuperäsen vaiiko sitte tuon simonssin...
Eipä ehtiny vielä tanä(kään) viikonloppuna vihreetä väriä ruiskimaan.. Nyt on kaikki kuitenkin siinä mallissa et se ois sitte seuraava vaihe.
Tuohon alustamassan vetämiseen pitää kyl keksii joku parempi konsti. Tolla meijän massaruiskulla ainaki pinta muistuttaa lähinnä kyntöpeltoa, vaikka ohennettiinki sitä oikee reilusti.. Räkii jotaan desin pisaroita Ei se tuolla muovihelman alla mitään meinaa, mut sitte ku rupee tonne muualle alustaan sitä vetämään ni ois syytä tulla huomattavan paljon tasasempaa jälkeä
Saatiinhan tuo lakattua... Muuten näyttää melkosen hyvältä, mut ois vaan sittenki pitäny maalata takalokarit kokonaan. Ei onnistunu tuo häivytys niin hyvin ku edellisellä maalarilla
Aamulla näkee sitte miltä tuo rupee näyttämään ku saa loput teipit ja paperit pois
CaLis kirjoitti: Ja tuo remus ei kyllä mahdu budjettiin sitten millään, vaikka varmasti paras onkin
parhaasta en mee sanomaan mitään mut ainakin törkeimmin ylihinnoiteltu
Laita sinne tän firman http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm tuotteita niin saat hiljaisen ja tehokkaan edulliseen hintaan.
En minäkään löytäny pikasella googletuksella minkään näköstä jälleenmyyjää suomesta.. Enkä taida kyllä alkaa mitään putkistoa ite vääntämään, taitais tulla aika palapeli kun ei ruostumisen vuoksi voi ees hitsata kasaan Kait se simonssi tuohon nyt sitten tulee, ei ehkä paras eikä halvin, mut eiköhän sillä pärjätä
Tuossa ny vielä muutama kuva maalailuista ihan valmiina. Vielä on paljon opittavaa tuossakin hommassa, mut ei kai voi odottaakkaan et ammattimaista jälkeä tehtäis motonetin ruiskulla autotalli olosuhteissa