Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Rami L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Rauma

Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Viesti Kirjoittaja Rami L »

Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Vectra 2.2 16v Sport Irmscher -01
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Mitäs ihmettä siellä nyt koitetaan rakentaa? :o
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Öljypaineanturit yleensä maadoittavia. Eri merkeissä on eri paineella toimivia. Elikkä releelle jatkuva virta akulta, maa releelle anturilta (anturi auton maapisteessä). Virta suuttimelle releen avautuvien kärkien kautta.
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Beeascona kirjoitti:Mitäs ihmettä siellä nyt koitetaan rakentaa? :o
Varmaankin perinteinen hukkaportin kiristys viimosille ajokeleille :lollis:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15817
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Lisäsuutintahan tuossa yritetään ajaa...


Saattaa toimia sitte melko veikeästi. Yhtäkkiä lykää seoksen tosi rikkaaksi ja sitten rytää. Hetken päästä saattaa lähteä kulkemaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juho M-P kirjoitti:Lisäsuutintahan tuossa yritetään ajaa...


Saattaa toimia sitte melko veikeästi. Yhtäkkiä lykää seoksen tosi rikkaaksi ja sitten rytää. Hetken päästä saattaa lähteä kulkemaan.
Laittaa vielä toisen releen puolan miinuksesta :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Auto vaan asiantuntevaan pajaan, joka laittaa ohjelmoitavan ruiskun kiinni niin homma toimii laakista. Tällaiset viritelmät ei tuo mitään hyvää tullessaan. Ei millään pahalla alkuperäistä kysyjää kohtaan, mutta nämä rautalankapatentit ei kuulu ollenkaan viritysosioon.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No antaa kaverin kokeilla, erityisen hyvin käyttäytyvää/toimivaa siitä on todella vaikea saada.

"Tein itse ja säästin!" :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Rami L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Rami L »

Juu kiitoksia vain avustaneille. Tarkoitus on itse tekemällä rakentaa auto. Kyllähän sitä voi kukin viedä autonsa millaiseen thyyning putkaan haluaa ja maksaa itsensä kipeäksi siitä samasta lopputuloksesta minkä voi saada itse tekemällä kotonakin aikaan. Se on ainakin täälläpäin auton rakentamisen tarkoitus. Ja mihin tämä mahdollisesti olisi kuulunut?
Vectra 2.2 16v Sport Irmscher -01
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No voiha sitä pistää pari erikokoista suutinta ja erillisillä paineantureilla toimimaan, esim. ensimmäinen lähtee siinä 0.15bar ja toinen vaikka 0.8bar. Antureitahan löytyy laidasta laitaan, sekä suuttimia.

Aikamoinen väkertaminenhän tuossa on mutta jos tietty itse haluaa niin miksikäs ei :P

Tai jos jostain löytyy "potentio" tyylinen suutin niin sitähän voisi ohjailla öljynpainemittarin anturilla :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15817
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Rami L kirjoitti:Juu kiitoksia vain avustaneille. Tarkoitus on itse tekemällä rakentaa auto. Kyllähän sitä voi kukin viedä autonsa millaiseen thyyning putkaan haluaa ja maksaa itsensä kipeäksi siitä samasta lopputuloksesta minkä voi saada itse tekemällä kotonakin aikaan. Se on ainakin täälläpäin auton rakentamisen tarkoitus. Ja mihin tämä mahdollisesti olisi kuulunut?

Älä välitä muista, itte on kiva tehä ja kokeilla. Sillälailla sitä oppii.
Täällä vain yks heppu teki tollasen systeemin Sierraan, ja ei se oikein pelittäny.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Kun tekee itse niin onko silloin pakko tehdä jotain täyttä paskaa ? Miksi tee-se-itseviritys ei voi olla kunnollista, joka toimii ? Onko kaikkien pakko kokeilla ne samat vippaskonstit kerran toisen jälkeen ja hukata aikaa tupakkia ja rahaa ?

Jos halvalla pitää päästä ja tehdä mahdollisimman paljon itse, niin nyplää sitten vaikka megasquirtin kanssa.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

motorsport kirjoitti:Kun tekee itse niin onko silloin pakko tehdä jotain täyttä paskaa ? Miksi tee-se-itseviritys ei voi olla kunnollista, joka toimii ? Onko kaikkien pakko kokeilla ne samat vippaskonstit kerran toisen jälkeen ja hukata aikaa tupakkia ja rahaa ?

Jos halvalla pitää päästä ja tehdä mahdollisimman paljon itse, niin nyplää sitten vaikka megasquirtin kanssa.
ootkos harri itte kokeillu noita diy virityksiä onnistumatta vai onko niiden toimimattomuus tieto peräisin ainoastaan teoria puolelta? :lollis:
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15817
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ja näprääminenhän on mukavaa. Aika kuluu ja näkee omien käsien jäljen. Eikä mee sitä 10k€:tä pelkkään harrastukseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Hmm.. löytys ProBoostin lisäruisku ohjain 4 suuttimelle, ollut kiinni Hayabusan tbo setissä. Sopis varmaan ihan hyvin auto käyttöönkin. Toiminta perustuu kierrosluku/paine tunnistukseen, ruiskutus määrä, alkamis paine säädettävissä ja kaiken huipuksi erittäin helppo säädettävä/asennettava. Kiinnostasko? (Halvalla lähtee)
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Vastaa Viestiin