Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla
Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla
Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Vectra 2.2 16v Sport Irmscher -01
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla
Öljypaineanturit yleensä maadoittavia. Eri merkeissä on eri paineella toimivia. Elikkä releelle jatkuva virta akulta, maa releelle anturilta (anturi auton maapisteessä). Virta suuttimelle releen avautuvien kärkien kautta.Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Lisäsuutintahan tuossa yritetään ajaa...
Saattaa toimia sitte melko veikeästi. Yhtäkkiä lykää seoksen tosi rikkaaksi ja sitten rytää. Hetken päästä saattaa lähteä kulkemaan.
Saattaa toimia sitte melko veikeästi. Yhtäkkiä lykää seoksen tosi rikkaaksi ja sitten rytää. Hetken päästä saattaa lähteä kulkemaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Laittaa vielä toisen releen puolan miinuksestaJuho M-P kirjoitti:Lisäsuutintahan tuossa yritetään ajaa...
Saattaa toimia sitte melko veikeästi. Yhtäkkiä lykää seoksen tosi rikkaaksi ja sitten rytää. Hetken päästä saattaa lähteä kulkemaan.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
No antaa kaverin kokeilla, erityisen hyvin käyttäytyvää/toimivaa siitä on todella vaikea saada.
"Tein itse ja säästin!"
"Tein itse ja säästin!"
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Juu kiitoksia vain avustaneille. Tarkoitus on itse tekemällä rakentaa auto. Kyllähän sitä voi kukin viedä autonsa millaiseen thyyning putkaan haluaa ja maksaa itsensä kipeäksi siitä samasta lopputuloksesta minkä voi saada itse tekemällä kotonakin aikaan. Se on ainakin täälläpäin auton rakentamisen tarkoitus. Ja mihin tämä mahdollisesti olisi kuulunut?
Vectra 2.2 16v Sport Irmscher -01
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
VW Transporter 2.4d -91
Kadett 2.0 turbo projekti -87
Kadett 1.3i -81
No voiha sitä pistää pari erikokoista suutinta ja erillisillä paineantureilla toimimaan, esim. ensimmäinen lähtee siinä 0.15bar ja toinen vaikka 0.8bar. Antureitahan löytyy laidasta laitaan, sekä suuttimia.
Aikamoinen väkertaminenhän tuossa on mutta jos tietty itse haluaa niin miksikäs ei
Tai jos jostain löytyy "potentio" tyylinen suutin niin sitähän voisi ohjailla öljynpainemittarin anturilla
Aikamoinen väkertaminenhän tuossa on mutta jos tietty itse haluaa niin miksikäs ei
Tai jos jostain löytyy "potentio" tyylinen suutin niin sitähän voisi ohjailla öljynpainemittarin anturilla
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Rami L kirjoitti:Juu kiitoksia vain avustaneille. Tarkoitus on itse tekemällä rakentaa auto. Kyllähän sitä voi kukin viedä autonsa millaiseen thyyning putkaan haluaa ja maksaa itsensä kipeäksi siitä samasta lopputuloksesta minkä voi saada itse tekemällä kotonakin aikaan. Se on ainakin täälläpäin auton rakentamisen tarkoitus. Ja mihin tämä mahdollisesti olisi kuulunut?
Älä välitä muista, itte on kiva tehä ja kokeilla. Sillälailla sitä oppii.
Täällä vain yks heppu teki tollasen systeemin Sierraan, ja ei se oikein pelittäny.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kun tekee itse niin onko silloin pakko tehdä jotain täyttä paskaa ? Miksi tee-se-itseviritys ei voi olla kunnollista, joka toimii ? Onko kaikkien pakko kokeilla ne samat vippaskonstit kerran toisen jälkeen ja hukata aikaa tupakkia ja rahaa ?
Jos halvalla pitää päästä ja tehdä mahdollisimman paljon itse, niin nyplää sitten vaikka megasquirtin kanssa.
Jos halvalla pitää päästä ja tehdä mahdollisimman paljon itse, niin nyplää sitten vaikka megasquirtin kanssa.
ootkos harri itte kokeillu noita diy virityksiä onnistumatta vai onko niiden toimimattomuus tieto peräisin ainoastaan teoria puolelta?motorsport kirjoitti:Kun tekee itse niin onko silloin pakko tehdä jotain täyttä paskaa ? Miksi tee-se-itseviritys ei voi olla kunnollista, joka toimii ? Onko kaikkien pakko kokeilla ne samat vippaskonstit kerran toisen jälkeen ja hukata aikaa tupakkia ja rahaa ?
Jos halvalla pitää päästä ja tehdä mahdollisimman paljon itse, niin nyplää sitten vaikka megasquirtin kanssa.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla
Hmm.. löytys ProBoostin lisäruisku ohjain 4 suuttimelle, ollut kiinni Hayabusan tbo setissä. Sopis varmaan ihan hyvin auto käyttöönkin. Toiminta perustuu kierrosluku/paine tunnistukseen, ruiskutus määrä, alkamis paine säädettävissä ja kaiken huipuksi erittäin helppo säädettävä/asennettava. Kiinnostasko? (Halvalla lähtee)Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2