2.0 Seh ja 1.8se kansi C Kaddyyn
2.0 Seh ja 1.8se kansi C Kaddyyn
ELi tallinpohjilta löytyy nyt isolohko Kadetti, 2.0 ja 1.8 ohc moottorit. Olen lueskellut, että 1.8 kansi 2.0 lohkon päällä tuottaa mukavat puristukset ja 18Se nokkakin olisi hiukan korkeampiviritteinen. Mitä seikkoja tulee ottaa huomioon kannenvaihdon yhteydessä? Päällepäin ruiskut on ainakin samanlaiset? mitenkäs sytkä?
Kannattaako tehdä säädettävä nokkapyörä?
Onko bansanpaineen nostosta hyötyä? 1.8se kannen kanavia on avarreltu.
Mihin asti riittää Ohc:n pakosarja? Kun peltisarja kyseiseen kokoonpanoon taitaa mennä omavalmisteen puolelle.
1.8 kone on peräisin Sedan E Kadett GT:stä
2.0 kone on farmari Kadetista ja tosiaan mallia Seh
Laatikkona Cih 4v ja 1.3 B asconan kytkinkoppa. Myöhemmin reksan 5 vaihteinen loikkari.
Laittelen kuvia noista kiluista myöhemmin.
Täällä joitain kuvia projektista muuten:
http://koti.mbnet.fi/partana/kuvat/kadetti/uusi/
Kannattaako tehdä säädettävä nokkapyörä?
Onko bansanpaineen nostosta hyötyä? 1.8se kannen kanavia on avarreltu.
Mihin asti riittää Ohc:n pakosarja? Kun peltisarja kyseiseen kokoonpanoon taitaa mennä omavalmisteen puolelle.
1.8 kone on peräisin Sedan E Kadett GT:stä
2.0 kone on farmari Kadetista ja tosiaan mallia Seh
Laatikkona Cih 4v ja 1.3 B asconan kytkinkoppa. Myöhemmin reksan 5 vaihteinen loikkari.
Laittelen kuvia noista kiluista myöhemmin.
Täällä joitain kuvia projektista muuten:
http://koti.mbnet.fi/partana/kuvat/kadetti/uusi/
18E:n imukanavat alkaa alempaa, joten kanavassa on jyrkempi mutka. Mun käsityksen mukaan suorempi = parempi. Palotilan muotoilusta en tiedä. Omaan koneeseen tuli uudempi kansi (20SE) ja modattu 18E imusarja.janne75 kirjoitti:vaikiota 18E kantta on väitetty paremmaksi kuin uudemmat kannet. Muotoiltuna uudempi on parempi.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Mikäs hyöty tuosta 18E imusarjasta on 20se imusarjaan verraten? Vai mitä modauksia siihen teit?smppa kirjoitti:18E:n imukanavat alkaa alempaa, joten kanavassa on jyrkempi mutka. Mun käsityksen mukaan suorempi = parempi. Palotilan muotoilusta en tiedä. Omaan koneeseen tuli uudempi kansi (20SE) ja modattu 18E imusarja.janne75 kirjoitti:vaikiota 18E kantta on väitetty paremmaksi kuin uudemmat kannet. Muotoiltuna uudempi on parempi.
Todennäköisesti ei halkeama johda mihinkään kanavaan, ainakaan omissa kansissa ei ole ollut ongelmaa vaikka on ollut halkeamia seetirenkaiden välissä. 18E kannen tunnistaa helposti todella paljon jämäkämmistä venttiilijousista.Anakin kirjoitti:Eli kansihan on peräisin GT Kadetista. Ja kyljessä merkintä 18 E . Purin äsken venat irti ja käytin pesukoneessa, niin löytyi ikävä ylläri. Joka kanavien välissä, siis seetistä seetiin pieni hiushalkio. Enpä tiedä uskaltaako tuosta aihiosta alkaa tekemään.
Sama käsitys on mullakin, mutta jos puhutaan ihan vakioista kansista, niin E:ssä on niin paljon suuremmat kanavat kuin SE:ssä että sillä se tuottaa enemmän.smppa kirjoitti:18E:n imukanavat alkaa alempaa, joten kanavassa on jyrkempi mutka. Mun käsityksen mukaan suorempi = parempi. Palotilan muotoilusta en tiedä. Omaan koneeseen tuli uudempi kansi (20SE) ja modattu 18E imusarja.janne75 kirjoitti:vaikiota 18E kantta on väitetty paremmaksi kuin uudemmat kannet. Muotoiltuna uudempi on parempi.
Tätä en ole huomannut. Mitä eroa?telwin kirjoitti:18e kansissakin eroja onko kansi GT/E,GSi kadetista E/sport asconasta tai sitten ihan normi asconasta.
Isommat ja suoremmat kanavat, hieman isompi kaasuläppäkotelo kahdella läpällä, ei käy suoraan muihin kansiin kuin 18E:hen, vaan vaatii sovitelaipan, tai laipan vaihdon. Tuolta signaturen linkistä selaat, niin löytyy kuvia sun muuta. Nokan ajoituksella en ole huomannut suuria muutoksia ajossa.Anakin kirjoitti:Mikäs hyöty tuosta 18E imusarjasta on 20se imusarjaan verraten? Vai mitä modauksia siihen teit?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Aivan juu.. Eikös tuota imusarjaa esiinny 8v Gsi Kadeteissa?smppa kirjoitti:Isommat ja suoremmat kanavat, hieman isompi kaasuläppäkotelo kahdella läpällä, ei käy suoraan muihin kansiin kuin 18E:hen, vaan vaatii sovitelaipan, tai laipan vaihdon. Tuolta signaturen linkistä selaat, niin löytyy kuvia sun muuta. Nokan ajoituksella en ole huomannut suuria muutoksia ajossa.Anakin kirjoitti:Mikäs hyöty tuosta 18E imusarjasta on 20se imusarjaan verraten? Vai mitä modauksia siihen teit?
Kone on nyt niputettu ja toimii moitteetta kun muistaa tankata korkee oktaanista. Eli alakertana c20ne Seh männillä ja kantena 18seh jossa isommat venat ja milli laskettu. Toistaseks 20Seh nokka ja boxi punasella oktaaniplugilla. bmw alpina 3.5 bensapumppu. Ihan kivasti liikuttaa C kadetin koppaa. 18E nokka vielä tänään matkahuollosta lisäheposten toivossa.