Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mitä papereita kannattaa ottaa mukaan katsastukseen, kun -89 Vectraan on vaihdettu 2.0 8V koneen tilalle C20XE, auto ei ole vähäpäästöinen. Eli mitä papereita mukaan ja mistä niitä saa?
Mallien eroavaisuus todistus 20NE->C20XE!
Ja päästöarvot C20XE:lle. Nuot pitäs riittää...minulla riitti pelkkä päästöarvo todistus, mutta nykyään varmaan tarvii tuon toisenki!
VP: Mistä sait tuon päästöarvotodistuksen? Onko mahdollista saada sinun kappalettasi katsottavaksi? Jos on, niin hienoa! Jätä yhteystietos tai tekstaile nroon: 040-5564621 Itselläni tökkii muutoskatsastus edelleen tuosta "tiedosta"...
Koska tuo kanta-auto ei ole vähäpäästöinen niin päästöistä ei tarvita todistusta, riittää että autossa on katalysaattori ja se läpäisee käytönaikaisen päästömittauksen.
Katalysaattori on pakollinen muutenkin, koska C20XE-konetta ei ole tyypitetty ilman katalysaattoria.
Jos ei halua katalysaattoria niin pitää teettää tyypitys itse, eli ei paljon kannata
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
On 2003-03-14 19:33, Vectra-16V wrote:
VP: Mistä sait tuon päästöarvotodistuksen? Onko mahdollista saada sinun kappalettasi katsottavaksi? Jos on, niin hienoa! Jätä yhteystietos tai tekstaile nroon: 040-5564621 Itselläni tökkii muutoskatsastus edelleen tuosta "tiedosta"...
Koitan löytää tuon paperin...toivottavasti on tallessa Maahantuojalta minä nuot sain, mutta siitä ei mennyt enää kauan kun niitä ei enää annettu!
On 2003-03-15 18:19, Tuomas wrote:
Noin vanhassa sitä katalysaattoria ei tarvitsekaan. Katalysaattorin tarvitsee vasta 1.7. 1987 jälkeen rekisteröidyssä autossa.
Ei pidä paikkaansa.
Suomessa katit tuli pakollisiksi vasta vuonna -90.
On 2003-03-15 18:19, Tuomas wrote:
Noin vanhassa sitä katalysaattoria ei tarvitsekaan. Katalysaattorin tarvitsee vasta 1.7. 1987 jälkeen rekisteröidyssä autossa.
Ei pidä paikkaansa.
Suomessa katit tuli pakollisiksi vasta vuonna -90.
Mutta jos vaihdat 1.7. 1987 jälkeen rekisteröityyn autoon vähäpäästöisen koneen, niin tarvitset katalysaattorin.
Korjaan erehdykseni:
Opeleihin tuli vasta -90 katit.
Esim. ensimmäiset A-Omegat Suomessa oli ilman kattia.
Elikkä se katotaan auton rekisteriotteen perusteella kuuluuko siihen autoon katti vai ei.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Timo on 2003-03-17 13:59 ]</font>