2.5 TD ompun "flekti"
2.5 TD ompun "flekti"
onkohan noissa aina viskolla nuo jäähdyttimen siivet, ois sähköflekti asiaa tuohon koneeseen ku lämpee niin pirun hitaasti. eli oisko mahdollisesti uudemmissa (itellä -96) sähköllä tai käviskö tuohon syyläriin suoraan tuo V6:sen flekti..kellään kokemusta?
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 07 Huhti 2006, 07:57
Jep idea mainio , mulla lähinnä sellanen ongelma joskus että lämpenee liikaa jos kone kiertää sen n. 2000rpm ja selvästikin auttaisi asiaa jos sais enempi ilmaa syylärin läpi
en noista v6 flekteistä tiedä mutta eikö jostain motonetistä tai biltemasta sais sopivaa imevää flektiä, joutuuhan sinne johonkin vielä termarin lisäämään mutta ei tuo nyt kovin paha operaatio olis jos sais vaan joskus aikaseksi
teeppä tuommonen viritys ni sitten tiedetään kuin pelaa
en noista v6 flekteistä tiedä mutta eikö jostain motonetistä tai biltemasta sais sopivaa imevää flektiä, joutuuhan sinne johonkin vielä termarin lisäämään mutta ei tuo nyt kovin paha operaatio olis jos sais vaan joskus aikaseksi
teeppä tuommonen viritys ni sitten tiedetään kuin pelaa
toki vaihan termostaatin ensteks mut kyllähän se ihan turhaan pyörii tuo visko tuolla talvella, ja kesällä se ei sit kumminkaan jäähytä yhtä hyvin esim. ruuhkassa jos joutuu mateleen. ja onhan sillä PIENI vaikutus tehoonki ku tuollasta ropelia pyörittää, muistelen volvo-foorumilta joskus lukeneeni et vajaa 2 heppaa ois 2.4TDIC:stä penkitetty lisää poistamalla visko, siinäkinhän on karmee ropeli keulassa.. no jokatapauksessa nuo TD omput ei taida kaikkein lämpimimpiä autoja olla ainakaan nuo saksantuontimallit automaatti-ilmastoinnin kanssa..?jamata kirjoitti:Vaiha ennemmin termostaatti.Kaverilla on tommonen samanlainen ja se lämpenee parissa km talvellaki
90c:seen omalla saa ajaa 10km eberi päällä
Sido kiinni noi flektin siivet ja testaa miten lämpenee. Appiukolla MB Sprinterissä ollut jo hetkisen aikaa siivet sidottuina kesät talvet eikä liikaa ole lämmennyt edes helteillä ja konekin lämpenee nopeampaa eikä kuulu kiihdytettäessä sitä järkyttävää siipien huminaa. Siitä ei ole vielä tietoa mitä visko tuosta tykkää, mut ainakin pari vuotta appiukolla tuo viritys on kestänyt. P.S. Tämä viritys on sitten ihan omalla vastuulla...
On ne lämpimiä jos kiertovesipumppu toimii.Onko sulla automaatti vai manuaali vaihteet?pirnes kirjoitti:toki vaihan termostaatin ensteks mut kyllähän se ihan turhaan pyörii tuo visko tuolla talvella, ja kesällä se ei sit kumminkaan jäähytä yhtä hyvin esim. ruuhkassa jos joutuu mateleen. ja onhan sillä PIENI vaikutus tehoonki ku tuollasta ropelia pyörittää, muistelen volvo-foorumilta joskus lukeneeni et vajaa 2 heppaa ois 2.4TDIC:stä penkitetty lisää poistamalla visko, siinäkinhän on karmee ropeli keulassa.. no jokatapauksessa nuo TD omput ei taida kaikkein lämpimimpiä autoja olla ainakaan nuo saksantuontimallit automaatti-ilmastoinnin kanssa..?jamata kirjoitti:Vaiha ennemmin termostaatti.Kaverilla on tommonen samanlainen ja se lämpenee parissa km talvellaki
90c:seen omalla saa ajaa 10km eberi päällä
Skoda Octavia -08