Vikavalo ja vikakoodeja 2,2 DTI:ssä
Vikavalo ja vikakoodeja 2,2 DTI:ssä
Vikavalo syttyi kun moniurahihnasta irtosi säikeitä. Veto häviää tietenkin, mutta kävin luetuttamassa vikakoodit ja kaksihan sieltä löytyi; P0400 Pakokaasujen takaisinkierrätyksen virtaus liian suuri ja 16310A Unknown fault code. Vikavalo hävisi kun nollattiin vikamuisti, mutta pikainen koeajolenkki(2km) sytytti vikavalon kovemmilla kierroksilla mutta sammui tyhjäkäynnillä. Seuraavan kerran käynnistettäessä vikavalo alkoi palamaan taas ja antaa samat vikakoodit.
Soittelin Delta-autolle ja arvio oli että EGR-venttiili on sökö. Hinta 450€
Kysymys: Olisiko apua jos tulppais EGR-venttiilin? Pystyykö tämä EGR vaikuttamaan turbon ahtopaineisiin?
Kertakaikkiaan tämä auto ei vedä ollenkaan, tarvitaaan pitkä suora jotta 100 km/h saavutetaan...
Auttakee ymmärtämätöntä!!!
Soittelin Delta-autolle ja arvio oli että EGR-venttiili on sökö. Hinta 450€
Kysymys: Olisiko apua jos tulppais EGR-venttiilin? Pystyykö tämä EGR vaikuttamaan turbon ahtopaineisiin?
Kertakaikkiaan tämä auto ei vedä ollenkaan, tarvitaaan pitkä suora jotta 100 km/h saavutetaan...
Auttakee ymmärtämätöntä!!!
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
On siitä mutta pitää tehdä vastusviritys muuten palaa vaan vikavalo kokoajan ja haulla löytyy hyvät ohjeet tohon egr hommaan ja itekki voi/kannattaa kattoa ne letkut läpi.Laita auto käyntiin ja vääntele/kääntele niitä ohkasia pikkuletkuja jossakin on 99%varmasti vuoto kun kerta remmin rispaannuttua alko vikavalo palaan.Niin joo se egr:hän toimii alipaineella ja kun on vuoto niin se toimii väärin ja sama juttu turbon siivissä.
Skoda Octavia -08
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Autetaan nyt miestä mäessä: Linkki
Lueskelet sieltä... ekalla sivulla on jo aika hyvää tietoa...
Tuo EGR:n tukkiminenhan auttaa siis vain jos alipaineet on tukossa ja sattuu se EGR venttiili oleen viallinen...
Lueskelet sieltä... ekalla sivulla on jo aika hyvää tietoa...
Tuo EGR:n tukkiminenhan auttaa siis vain jos alipaineet on tukossa ja sattuu se EGR venttiili oleen viallinen...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Dodii, kiitos vinkeistä.
Eilen sitten tutkittiin noita alipaineletkuja ja egr-venttiiliä. Egr-venttiili toimii, testattiin imemällä. Letkut on kaikki ehyet, laitettiin käyntiin ja sormituntumalla kokeiltiin letkujen päistä imua. Egr-venttiilin puhdistuksen jälkeen tuo Pakokaasun takaisinkierrätys vikakoodi hävisi, mutta tuo Unknown Fault Code jäi.
Sitten huomattiin yksi pieni juttu, kun moniurahihnasta oli irronnut niitä säikeitä ja se oli lyönyt kaksi sähköjohtoa poikki. Ovat samalla linjalla tuon hihnan kanssa. Yhdistettiin ne mutta mikään ei muuttunut. Mahdollisuus on että ne ovat koskettaneet toisiaan ja tullut oikosulku, mutta minne? Sulakkeet ovat kaikki ehjiä.
Vikakoodit kun pyyhkii pois, vikavalo häviää mutta hukkaportin kara ei liiku. Kun sammuttaa, niin vikavalo syttyy uudelleen. Pystyisikö vika olemaan ilmamassamittarissa?
Täytyy lähteä käymään Bosch-korjaamolla ja luetuttaa sillä omalla testerillä nuo vikakoodit. AutoComin testeri ei tunnistanut tuota autoa kuin Zafirana...
Tällaista tällä kertaa!!!
Eilen sitten tutkittiin noita alipaineletkuja ja egr-venttiiliä. Egr-venttiili toimii, testattiin imemällä. Letkut on kaikki ehyet, laitettiin käyntiin ja sormituntumalla kokeiltiin letkujen päistä imua. Egr-venttiilin puhdistuksen jälkeen tuo Pakokaasun takaisinkierrätys vikakoodi hävisi, mutta tuo Unknown Fault Code jäi.
Sitten huomattiin yksi pieni juttu, kun moniurahihnasta oli irronnut niitä säikeitä ja se oli lyönyt kaksi sähköjohtoa poikki. Ovat samalla linjalla tuon hihnan kanssa. Yhdistettiin ne mutta mikään ei muuttunut. Mahdollisuus on että ne ovat koskettaneet toisiaan ja tullut oikosulku, mutta minne? Sulakkeet ovat kaikki ehjiä.
Vikakoodit kun pyyhkii pois, vikavalo häviää mutta hukkaportin kara ei liiku. Kun sammuttaa, niin vikavalo syttyy uudelleen. Pystyisikö vika olemaan ilmamassamittarissa?
Täytyy lähteä käymään Bosch-korjaamolla ja luetuttaa sillä omalla testerillä nuo vikakoodit. AutoComin testeri ei tunnistanut tuota autoa kuin Zafirana...
Tällaista tällä kertaa!!!
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Nus nus, se ei liene hukkaportin kara, kun autossa on muuttuvasiipinen ahdin. Olisko siivet niin paskaiset, että olisivat menneet jumiiin?Lakas kirjoitti: Vikakoodit kun pyyhkii pois, vikavalo häviää mutta hukkaportin kara ei liiku. Kun sammuttaa, niin vikavalo syttyy uudelleen. Pystyisikö vika olemaan ilmamassamittarissa?
Nykyisin: Mercedes Benz C220Cdi Avantgarde -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
Ex: G-Astra 2.0i -00, C-Vectra 2.2 Dti -02, Seat Leon 1.9 Tdi -07, Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja
- Viestit: 4979
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Kokkola
- Jäsennumero: 2729
Elikkäs siipien asentoa muuttamalla hoidetaan hukkaportin virkaa. Hukkaporttia vehkeessä ei ole kuten jo joku tuossa yrittikin sanoa...
En tiedä tarvitsiko aiemmat neuvot enää tätä selvennystä, mutta itsestä vain tuntui siltä...
En tiedä tarvitsiko aiemmat neuvot enää tätä selvennystä, mutta itsestä vain tuntui siltä...
tuikka.jari (ät) gmail.com
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
-06 Vectra C2 wagon 3.0CDTI A6 OPC-line, -98 Vectra B1 1.6
EX:-94 Vectra A2 1.8 -08 Astra H Caravan 1.9CDTI OPC-line, -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance, Astra G Club Caravan 2.0DI
Okei okei uskotaan...
Huomenna klo 15.00 Opelin merkkihuoltoon pistokkeen päähän, jospa he tietäisivät vian. Vikakoodina edelleen se 16310A Unknown fault code.
Se mikä tässä mietityttää että mitä ovat ne kaksi ohutta sähköjohtoa siinä turbon vasemmalla puolella, ne oli mennyt poikki kun moniurahihnan riekaleet olivat pieksäneet niitä. Jos ne ovat päässeet koskemaan toisiaan niin oikosulkuhan siitä on tullut. Ahtopaineensäädintä epäilivät Opelin huollossa.
Huomenna klo 15.00 Opelin merkkihuoltoon pistokkeen päähän, jospa he tietäisivät vian. Vikakoodina edelleen se 16310A Unknown fault code.
Se mikä tässä mietityttää että mitä ovat ne kaksi ohutta sähköjohtoa siinä turbon vasemmalla puolella, ne oli mennyt poikki kun moniurahihnan riekaleet olivat pieksäneet niitä. Jos ne ovat päässeet koskemaan toisiaan niin oikosulkuhan siitä on tullut. Ahtopaineensäädintä epäilivät Opelin huollossa.
Kävin omasta katsomassa niin menevät varmaan alipaineen ohjaukseen mut en äkkiä osannut sanoa mikä systeemi se on kun menee turbon ohjauksen alapuolelle olevalle alipaine systeemille ja siitä ei minun mielestä lähtenyt eteenpäin alipaine letkua.Lakas kirjoitti:Okei okei uskotaan...
Huomenna klo 15.00 Opelin merkkihuoltoon pistokkeen päähän, jospa he tietäisivät vian. Vikakoodina edelleen se 16310A Unknown fault code.
Se mikä tässä mietityttää että mitä ovat ne kaksi ohutta sähköjohtoa siinä turbon vasemmalla puolella, ne oli mennyt poikki kun moniurahihnan riekaleet olivat pieksäneet niitä. Jos ne ovat päässeet koskemaan toisiaan niin oikosulkuhan siitä on tullut. Ahtopaineensäädintä epäilivät Opelin huollossa.