Kadetista vielä..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
TM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 13 Heinä 2002, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TM »

Elikkäsh mitäs tuolle nyt pitäis tehä kun pätkii kun laittaa kaasupolkimen lattiaan ihan kun olis jotkut rajottimet? :smile: Ei se nyt niin haittaa, mutta olis kiva jos olis nuo maksimitehotkin kuitenkin tarvittaessa käytössä..

Kone on siis 1.6SV, kaasarikone.3

EDIT: Ja kysytään nyt sitten kaikki mitä mieleen tulee :smile:
Eli onko kuinka tuskanen homma muuttaa tuo 5-vaihteiseksi, mitä tarvitsee tehdä? Sitten lähen varmaan piristämään tuota jos en vaihda sitä asconaan, niin kannattaako laittaa tuplat vai 1-pisteruitta? Mitä muita kivoja ja suht edullisia piristyskeinoja suosittelette?

<font size=-1>[ This Message was edited by: TM on 2003-03-11 16:25 ]</font>
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2003-03-11 16:21, TM wrote:

Kone on siis 1.6SV, kaasarikone.3

Sitten lähen varmaan piristämään tuota jos en vaihda sitä asconaan, niin kannattaako laittaa tuplat vai 1-pisteruitta?
Älä ainakaan 1-pisteruuttaa jos piristää haluat.Tuo em.härveli toimii tehojen kuristamiseen paremmin:).
Tuplat tai Irmscherin nelipisteruutta...
Jupe
OCF Member 2020
Viestit: 108
Liittynyt: 24 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jupe »

Ennemmin laitat 1.8 GSin ruiskun helyineen siihen. itelläni on sellanen suunnitelmissa laittaa 1.6 SH koneeseen. Tai sitten tuo ed. mainittu irkun ruutta. 1-pistehän on periaatteessa "sähköinenkaasutin":D
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

1,8 litraisen koneen ruisku ei sovi tuohon 16sv:hen, jos haluaa nelipisteruiskun niin Irmscherin ruisku on vaihtoehto. Yksipisteruiskukin toimii tuossa koneessa oiekin hyvin, ja tuskin ainakaan vähentää tehoja kaasuttimeen verrattuna. Taloudellisuus ja käyttöominaisuudet todennäköisesti paranevat samalla, eli ihan käytännöllinen vaihtoehto sekin. Kokonaisia ruiskupaketteja saa toisinaan varsin edullisestikin.

Tuo yksipisteruisku ei ole "sähköinen kaasutin", vaan ihan täysiverinen ruisku. Toiminta ei muistuta kaasutinta mitenkään, ainoastaan siinä on yhtäläisyys kaasuttimeen että se toimii keskitetysti kuten useimmat kaasuttimet. On olemassa myös oikeita sähköisesti ohjattuja kaasuttimia.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 13 Heinä 2002, 03:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TM »

Kiitos asiallisista vastauksista! Mitähän irmelin monipisteruutta kustantaisi?

Ja sitten jos tohon joku osais vastata:

"Elikkäsh mitäs tuolle nyt pitäis tehä kun pätkii kun laittaa kaasupolkimen lattiaan ihan kun olis jotkut rajottimet? Ei se nyt niin haittaa, mutta olis kiva jos olis nuo maksimitehotkin kuitenkin tarvittaessa käytössä.."
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Käytettynä saa aika edullisestikin.Itse maksoin koko satsista 900mk.
Vastaa Viestiin