Totta ei voittanut montaa, mutta eihän Toivonen huippu talleissa päässyt ajamaan. Lancialla rupesi tulosta tulemaan ja kaiken lisäksi Toivonen oli ainoa kuski joka osasi ajaa tällä S4 DeltallaMakeTku kirjoitti:Kaikki kunnia tietysti edesmenneelle Henri Toivoselle, mutta tuo hänen traaginen kuolemansa nostaa mielestäni häntä hieman näissä gallupeissa... Hän voitti muistaaksesi "vain" kaksi tai kolme osakilpailua ja näilläkin voitoilla oli väliä monta vuotta
Ralliäänestys
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Eikö Markku Alen voittanut maailmanmestaruuden kyseisellä autolla B-ryhmäläisten viimeisenä vuotena eli 1986, joten lienee hänkin osannut sitä jotenkuten ajella....ascona77 kirjoitti: kaiken lisäksi Toivonen oli ainoa kuski joka osasi ajaa tällä S4 Deltalla
Ja kyllä B-ryhmäläisten ajoilta löytyy muitakin menestyjiä, Timo Salonen voitti maailmanmestaruuden B-ryhmän pösöllä -85 vaikka sanoikin että " Nää on kyllä vähän liian hurjia vehkeitä näin vanhalle miehelle "
Aleni oli paripäivää mestari. Tolla osaamisella tarkoitin sitä että Toivonen osasi Lancian hallitsemisen aivan eri tavalla kuin muut. B-ryhmän vehkeethän ei ollut todellakaan mitään helppoja ajaaMakeTku kirjoitti:Eikö Markku Alen voittanut maailmanmestaruuden kyseisellä autolla B-ryhmäläisten viimeisenä vuotena eli 1986, joten lienee hänkin osannut sitä jotenkuten ajella....ascona77 kirjoitti: kaiken lisäksi Toivonen oli ainoa kuski joka osasi ajaa tällä S4 Deltalla
Ja kyllä B-ryhmäläisten ajoilta löytyy muitakin menestyjiä, Timo Salonen voitti maailmanmestaruuden B-ryhmän pösöllä -85 vaikka sanoikin että " Nää on kyllä vähän liian hurjia vehkeitä näin vanhalle miehelle "
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Mäkisen Tommille menee täältä pisteet.
Se että on voittanut 3 mm-rallia ja menettänyt henkensä,ei vielä oikeuta tämän tittelin viemiseen,ihan kaikella kunnioituksella.
Se että on voittanut 3 mm-rallia ja menettänyt henkensä,ei vielä oikeuta tämän tittelin viemiseen,ihan kaikella kunnioituksella.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
- Undertaker
- 'Diplomat'
- Viestit: 5381
- Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Markku Alen (linkki)
Henry Toivonen 1 min ja 30 s on radio keskustelua ja Henkan auton jäänteet. Yhtään ihmettele jos tuolta ei selviä hengissä. Sniif.
Henry Toivonen 1 min ja 30 s on radio keskustelua ja Henkan auton jäänteet. Yhtään ihmettele jos tuolta ei selviä hengissä. Sniif.
Käykääs allekirjoittamasssa ---> https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970
Omasta mielestäni tämän päivän mm- sarjan kuskeihin on mahdoton samaistua ja sitä kautta tuntea yhtä suurta kunnioitusta kuin vanhempiin kuskeihin, joilla kilpailu kalustona oli sellaisia autoja joihin normaali ihminen voi samaistua.
Mikäli pitää suurista valita suurin niin se on Alen. "Yksi voittaa muut häviää."
Mikäli pitää suurista valita suurin niin se on Alen. "Yksi voittaa muut häviää."
Totta, en tietenkään kiistä ettei Toivonen olisi ollut huippulahjakas rattimies, mutta saavutukset eivät vain yllä samalle tasolle kuin monella muulla... jos vaikkapa vertaa Tommi Mäkiseen, joka hallitsi rallin MM-sarjaa täysin suvereenisti vuodesta 1996-1999.ascona77 kirjoitti:
Tolla osaamisella tarkoitin sitä että Toivonen osasi Lancian hallitsemisen aivan eri tavalla kuin muut. B-ryhmän vehkeethän ei ollut todellakaan mitään helppoja ajaa
Tommi on ehkä huono vertaus, kun ei nykyisiä autoja voi tietenkään vanhoihin b-ryhmäläisiin verrata, eikä siten kuskeja niiden puikoissa, mutta onhan meillä b-ryhmäläistenkin aikakaudella todella paljon paremmin menestyneitä rallikuskeja kuin Toivonen.
-
- 'Senator'
- Viestit: 703
- Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:42