Välijäähyn vaikutusta on aika heikko perustella tuotantokoneiden tehoeroilla, niissä kun on melko todennäköisesti muitakin eroja.leinoan kirjoitti:riittävän iso jäähy sen 10 hp juuri ja juuri hyvinkin tehua antaa(vrt.vw,n 1.6 td 70 hp ja 1.6tdic 82 hp)
miten potkua 1.5td a corsaan?
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Eikö siihen kiihtyvyyteen vaikuta mikään muu kuin teho vai?leinoan kirjoitti:Millä mitattu? Gps pohjaisella mittauksella ei liiku type r kään kun 7,7s 0-100 ja dieseliin tarvii hönkää etsiä melkoisesti alle 10 sek ajankin...
Taitaa olla muutaman sata kiloa kevyempi tuollanen sorsa kuin joku typeRä.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
[quote="leinoan"]Millä mitattu? Gps pohjaisella mittauksella ei liiku type r kään kun 7,7s 0-100 ja dieseliin tarvii hönkää etsiä melkoisesti alle 10 sek ajankin...[/quote
lainattua tekstiä hs sivuilta http://www.iltasanomat.fi/autot/esittel ... ID=1330419 kiva et meitä diisseli harrastajia katotaan alta lipan....uuden typeR tehot on -->Moottori: 2,0 litran bensiini; teho 201 hv, vääntö 193 Nm.<---vajaa tehonen sanon mä...
mulla ihan vaan diisselistä löytyy 174hp/355nm dynolappu...nykysistä tehoista on arvailuja persdyno pohjalta joku vähän auki200hp/noin 400nm et siinä miettimistä miten nopeesti tollasilla tehoilla/eritoten väännöillä voi pikku diisseli koppi lähtee/kulkee jne.... ja kulutus on silti alle 6litraa satasella
lainattua tekstiä hs sivuilta http://www.iltasanomat.fi/autot/esittel ... ID=1330419 kiva et meitä diisseli harrastajia katotaan alta lipan....uuden typeR tehot on -->Moottori: 2,0 litran bensiini; teho 201 hv, vääntö 193 Nm.<---vajaa tehonen sanon mä...
mulla ihan vaan diisselistä löytyy 174hp/355nm dynolappu...nykysistä tehoista on arvailuja persdyno pohjalta joku vähän auki200hp/noin 400nm et siinä miettimistä miten nopeesti tollasilla tehoilla/eritoten väännöillä voi pikku diisseli koppi lähtee/kulkee jne.... ja kulutus on silti alle 6litraa satasella
no en oo nyt mistään corsan tehoista puhumassa...oli vaan pakko mainita kun otettiin joku typeR vertailu kuvaksi....no tossa on http://www.aijaa.com/v.php?i=835558.jpg oikein paperilla ku ei meinaa uskoa...1.9 tdi vag moottorilla on saatu noi tehot.66kw:sesta on lähetty liikkeelle!!!pitää ostaa itelle tollanen diisseli corsa ni kokeillaas mitä siitä oikein saa irti....kyllä veikkaan et +100kw siit lähtee aika helposti...ni sit voi vaan moikkaa tollasille typeR:lle...
ihan käsipelillä mitattu ja eukko istu vielä kyydissä....ja toimi kellon käyttäjänä....sekä lisäpainona.
mittarivirhettä ei juurikaan pitäis olla kun alla pyörii 16" vanteet 205/45 renkain...
ihan kivasti tuo on pelannu juu... tuli uus värikin vetästyä pintaan...mutten oo vieläkään sitä väläriä asentanut
ja tuosta typeR hommasta niin kyllähän se auton paino meinaa aika paljon tuohon kiihtyyteen...
esim minulla oli nuorempana vanhan korimallin crx 800kg uudemman korimallin crx:n koneella 130hv... niin ihan samanlailla kiihty 200km/h kuin kaverin pränikkä typeR...
mittarivirhettä ei juurikaan pitäis olla kun alla pyörii 16" vanteet 205/45 renkain...
ihan kivasti tuo on pelannu juu... tuli uus värikin vetästyä pintaan...mutten oo vieläkään sitä väläriä asentanut
ja tuosta typeR hommasta niin kyllähän se auton paino meinaa aika paljon tuohon kiihtyyteen...
esim minulla oli nuorempana vanhan korimallin crx 800kg uudemman korimallin crx:n koneella 130hv... niin ihan samanlailla kiihty 200km/h kuin kaverin pränikkä typeR...
No jopas se type r- nyt nostatti nm... tunteita! Vertailun vuoksi tuon esille otin, kun on satuttu kokeilemaan ja olisin voinut jonkun dieselinkin mainita, ja lähinnä itsekin tuon grs- mittauksen armottomuutta ihmettelen. Ja jos se paino nyt jotain häiritsee niin samalla mittauksella 500 cm3 kawakaan ei alle 7 sek päässyt ja ko. kuski omalla sekkarilla otti alle 5 sek aikoja. laskennallisestihan tuon corsan pitäisi 115-120 hp tehoilla jo hondalle luuta kurkkuun lyödä, mutta käytäntö voi olla vielä dieselin kohdalla toinen...Itse en ole tuon gps- mittarin kanssa vielä alle kympin paljoakaan päässyt, vaikka voimaa on loihdittu tuplana(putkisto, isompi ahdin,cooleri ja ahdot sekä syötöt tapissa) tuohon yks kutoseen( paino 1000 kg). sillä vähän usko menee, että kovin helposti alle 8 sek. päässään tai ainakin se vaatii vahvemman kytkimen ja isomman nestepään vielä edellä mainittujen lisäksi... tai sitten gps on epäluotettava ko. mittauseen.
Sillaa ne eroaa että dieselin hevoset on parempia .nall3 kirjoitti:--->laskennallisestihan tuon corsan pitäisi 115-120 hp tehoilla jo hondalle luuta kurkkuun lyödä, mutta käytäntö voi olla vielä dieselin kohdalla toinen...<--kerrohan leinoan miten diisselin hevosvoimat eroaa bensavehkeitten hevosista!?
MB W123 200D 3,0 vm 81
^^voin kertoakin.Mittayksikkö on sama eli hevovosvoima on sama ,mutta luonne on erilainen, turbollinen diesel voittaa väännössä bensan(sillä lailla siis kyllä parempia hevosia)ja siten paras alue dieselille on joku muu kuin o-100 esim. 60-120 välilllä pääsee vääntö jo ihan eri tavalla oikeuksiinsa ja max. kierroksethan nuissa on alempana ja yleensä" kapeampi "vääntöalue, että kyllä ne eroaa.... Käytännössähän tuolla ei merkitystä ole, kun ohituskiihtyvyys on kuitenkin se millä loppupelissä on merkitystä...
juu noinhan se menee..aattelin vaan ku tossa aiemmin oli puhetta että diisseli tarvii älyttömästi heposia jne...no hyvä et me kaikki ollaan samalla ajatustasolla.mun omassa kaikki tehot pakkautuu noin 2200-3900 kierrosalueelle.just hyvät ohituksiin mutta sais vetää sinne 5tonniin asti....no kunhan saan karalalla käytettyä ni eiköhän se sit onnistu.tää kina on menny kyl ohi corsan virityksestä et palataas siihen takas.