Sivu 30/37
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 04 Helmi 2016, 20:48
Kirjoittaja ?!
Omaani kauppasin pari kk 80->50->30 ja kaksi kymppiä sain lopulta täydellisestä askista keppeineen työsylintereineen,edellisestä sain 30e.Kardaani ei kelvannut edes ilmatteeksi kenellekkään.
Jos joku yli viiskyssää on maksanut niin on jo sikahinta kyseisestä hylkiö osasta
Ei vaineskaan,hinnat voi olla jo nousemaan päin kun noita on jonkunverran ruvettu tunkemaan vanhempiin autoihin.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 05 Helmi 2016, 21:20
Kirjoittaja Themazgu
kyllä harmittaa kun en ole ollut oikeaan aikaan ostamassa. jos on 0-70e r25 tai 28 askeja ja valmis matkahuollossa lähettamään pohjois-karjalaan niin laita yv.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 07 Huhti 2016, 09:15
Kirjoittaja daeth
Tarkotus laittaa C reksuun 20se-X20xe tms omegan pata. Teholaskelmat mietityttää, eli tuota 16v konetta ei periaatteessa voi laittaa? Reksun omistajan käsikirjan mukaan tehokkain kone ollut 1.9s 105 hv, siihen se +20%= 126hv. X20xe on 131hv? Tuo 16v ois sillai houkuttelevampi vaihtoehto kun niitä on n10 kertaa helpommin saatavilla ja ainakin motonetissä varaosatkin halvempia
Kone ois sitten tarkoitus vielä naittaa välilaipalla alkuperäseen askiin kiinni, 2 syystä
Eli en hitsausvehkeiden puutteen takia ala tekemään reikää kardaanitunneliin ja en raaski luopua rattikarahkasta
Kellään kokemuksia tuollaisesta combosta?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 08 Huhti 2016, 00:18
Kirjoittaja vetonivel
A-Omega 20SE=122hv 8v
B-Omega x20se=115hv 8v
B-Omega x20xev=136hv 16v
Ja tuolta sitten lisää kone vaihtoehtoja....
http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 09 Huhti 2016, 00:41
Kirjoittaja Juho M-P
C-Rekordin tehokkain moottori ilman akselistomuutoksia on 95hv 2.2 6kone.
1.9S on 90hv
Sprint mallissa on isommat jarrut ja 5pulttiset akselit. Siinä on tehoa 107hv.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 17 Syys 2017, 07:23
Kirjoittaja Toonto
Nyt pojille tyhmä kysymys ihmiseltä joka ensimmäistä kertaa ooppelien kanssa tekemisissä! ja kyllä.. olen lukenut koko threadin.
Löysin kanttilamppuisen kadett c 1,9cih josta suunnittelin elinluovuttajaa omaan vm76 pyöreälampuiseen 1,2 c kaadettiin.
Tuossa 1,9cih koneen omaavansa korissa pitäisi olla isot akselit jne? Heti threadin alussa luki että 1,6-2,0l ovat isolohkoja ja että omaavat isotakselit, mutta onko vuosimalleissessa eroja tai jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 17 Syys 2017, 09:28
Kirjoittaja japa
Ensimmäiset oli c1 ja viimiset c2 sulla on siinä kaikki osat valmiina, mutta jos haluat esim. c2 maskin laittaa tai ns. pystyvilkut niin koko lukkopelti pitää vaihtaa.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 17 Syys 2017, 12:52
Kirjoittaja Juho M-P
Mekaanisesti ihan samoja. Vain naamapelleissä ero. Eli Akselit yms on täysin samaa.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 27 Touko 2018, 09:58
Kirjoittaja Nokkamuki
Kun tekniikanvaihdossa on ei vähäpäästöinen, niin tarviiko moottorista olla todistus luovuttaja-autosta?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 27 Touko 2018, 12:49
Kirjoittaja Juho M-P
Tekaistu ostokuitti kaverilta riittää
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 21 Kesä 2018, 17:15
Kirjoittaja Toonto
Elikkä itsellä menossa pieni projeki..
Vm.76 opel kadett c jossa volvon b230fk moottori, eli 2,3L turbo. (135hp) jokunen noita on liikenteessäkin nähty ja kysyisinkin sattuuko joltain löytymään katsastukseen tarvittavia vertailu lappuja?
Onko mahdollista katsastaa volvon taka-akselilla?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 22 Kesä 2018, 13:43
Kirjoittaja Keme
Toonto kirjoitti: ↑21 Kesä 2018, 17:15
Onko mahdollista katsastaa volvon taka-akselilla?
Kyllä on mahdollista. Mulla on C Rekordissa Ariston etuakselisto kokonaisuudessaan ja Hiacen taka-akseli. Molemmat on myös otteessa.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 05 Elo 2018, 09:46
Kirjoittaja Nokkamuki
Mites tuo moottorin valmistenumero? Kattooko ne konttorilla sen moottorista vai pelkästään lapusta?
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 05 Elo 2018, 11:00
Kirjoittaja opelvisio
Nokkamuki kirjoitti: ↑05 Elo 2018, 09:46
Mites tuo moottorin valmistenumero? Kattooko ne konttorilla sen moottorista vai pelkästään lapusta?
Kyllä kattovat, että lapulla oleva numero täsmää koneeseen.
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Lähetetty: 06 Elo 2018, 11:20
Kirjoittaja Sämä
opelvisio kirjoitti: ↑05 Elo 2018, 11:00
Nokkamuki kirjoitti: ↑05 Elo 2018, 09:46
Mites tuo moottorin valmistenumero? Kattooko ne konttorilla sen moottorista vai pelkästään lapusta?
Kyllä kattovat, että lapulla oleva numero täsmää koneeseen.
Taitaa tuokin olla vähän konttori kohtanen kysymys