Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mikä saabin kone c-kadettiin kannattaa laittaa jotta leima irtoaa? Turbo konetta haetaan. En löytänyt mitään valmiiksi tehotonta että menisi kadetin teho rajoihin. Vaparin lohko?
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

B204I vapari teho 130-133 lähteestä riippuen
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
juha3105
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1093
Liittynyt: 12 Helmi 2008, 08:44
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

Nonii,nyt kun on taas lyöty kädet paskaan ja aikaa muutenkin liikaa. Niin päivitetään 1.2 c kadetti 2.0:ksi.

Lueskelin tuolta aikasemmin että 1.2 omaa etuakselia on vahvistettu,millä tämä vahvistus todistetaan inssille hyväksi?
Mitä muita etuakseleita sinne kannattas sovittaa (C:n isot akselit on pois luettuja) ? Tallissa olis 1.9 Basconan etuakseli,ko taka-akseli nyt menee tietty perään...

Joku vois vähän siivoilla tätä topikkii kun aikalailla häviää noin hyödylliset tiedot tonne "pärinän" sekaan. :D
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
takavetoturbo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 269
Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
Paikkakunta: Salo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja takavetoturbo »

juha3105 kirjoitti:Nonii,nyt kun on taas lyöty kädet paskaan ja aikaa muutenkin liikaa. Niin päivitetään 1.2 c kadetti 2.0:ksi.

Lueskelin tuolta aikasemmin että 1.2 omaa etuakselia on vahvistettu,millä tämä vahvistus todistetaan inssille hyväksi?
Mitä muita etuakseleita sinne kannattas sovittaa (C:n isot akselit on pois luettuja) ? Tallissa olis 1.9 Basconan etuakseli,ko taka-akseli nyt menee tietty perään...

Joku vois vähän siivoilla tätä topikkii kun aikalailla häviää noin hyödylliset tiedot tonne "pärinän" sekaan. :D
Mikään muu etu-akseli kuin c- kadetin oma ei sinne mene, ainakaan bolt on tyyliin. Pikkulohko akselin vahvistelu on varmaan ainoo vaihtoehto; ellet löydä sit isolohko palkkia.
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Avatar
juha3105
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1093
Liittynyt: 12 Helmi 2008, 08:44
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

Joo on tiedossa. Ja se iso on pois suljettu saatavuuden takia. Mut millä se vahvistus todetaa hyväks? Pitää vissii käydä inssin kaa kinaamassa ;)
-moottorin murinaa ja voimansiirron vollotusta-
-parempi ettei tee mitään kun tekee pelkkää paskaa-
w210 2.9TD, 307 1.6 -02, 900 ninja -95
cee75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2013, 20:56

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja cee75 »

Mitenkäs tota etupalkkia nyt siis pitää muokata. mistä muualta kuin tästä http://s5.photobucket.com/user/opels/me ... 1.jpg.html Muut linkit eivät minulla aukea..
takavetoturbo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 269
Liittynyt: 01 Marras 2010, 21:59
Paikkakunta: Salo

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja takavetoturbo »

cee75 kirjoitti:Mitenkäs tota etupalkkia nyt siis pitää muokata. mistä muualta kuin tästä http://s5.photobucket.com/user/opels/me ... 1.jpg.html Muut linkit eivät minulla aukea..
http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-Vers ... 33835c84cc
rullaa sivua alaspäin siel on kuvii et missä vahvikkeet on :wink:
Kadett C 1200S -79
Manta A 1.9 -72
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mutta tuo kuvan palkki ei ole 1.6-2.0L palkki, vaan ns. 1000er ralliluokitusmallin etupalkki. Normi 1.6-2.0 palkissa ei ole tuota keskiboxausta eikä noita sivujäykkäreitä. Vain alatukivarret ja jousikupit on vahvistettu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
cee75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2013, 20:56

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja cee75 »

Juho M-P kirjoitti:Mutta tuo kuvan palkki ei ole 1.6-2.0L palkki, vaan ns. 1000er ralliluokitusmallin etupalkki. Normi 1.6-2.0 palkissa ei ole tuota keskiboxausta eikä noita sivujäykkäreitä. Vain alatukivarret ja jousikupit on vahvistettu.
Elikkä siis ei tarvitse tehdä tuota vahvistusta..? vain alatukivarret ja jousikupit pitää siis vahvistaa että saa leimattua 2.0l koneelle ? löytyykö keneltäkään kuvia kyseisestä vahvistuksesta ? :o
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei se vahvistamallakaan muutu isotekniikan akseliksi. Eli kannattaa olla hyshys konttorilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
cee75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2013, 20:56

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja cee75 »

ei muutukkaan. mutta saako ton 1.2l kadetin omalla palkilla katsastettua 2.0l koneelle vain sanomalla että asennettu isotekniikkaisen etupalkki ilman että tekee noita vahvisteita niin että se näyttäisi isoltekniikkaisen palkilta ?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

En kommentoi. :D
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Ei sinne kannata pikkupalkilla mennä, joutuu katsastusmies vain pulaan jos sattuu vahingossa sellaisen hyväksymään. Laittaa alkuperäisen isonpalkin ja näyttää siitä ostokuitin katsastusmiehelle niin sitten kelpaa.
Eroahan palkeista ei välttämättä asiaan vihkiytymätön katsastusmies voi tietää, joten on hyvä olla ostokuitti josta selviää alkuperäinen malli ja moottorikoko josta palkki on peräisin.
Kuva
cee75
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Touko 2013, 20:56

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja cee75 »

Spikey kirjoitti:Ei sinne kannata pikkupalkilla mennä, joutuu katsastusmies vain pulaan jos sattuu vahingossa sellaisen hyväksymään. Laittaa alkuperäisen isonpalkin ja näyttää siitä ostokuitin katsastusmiehelle niin sitten kelpaa.
Eroahan palkeista ei välttämättä asiaan vihkiytymätön katsastusmies voi tietää, joten on hyvä olla ostokuitti josta selviää alkuperäinen malli ja moottorikoko josta palkki on peräisin.
nämä palkit taitaa vaan olla kivenalla nykyisin..
ooppeli79
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2014, 13:37

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ooppeli79 »

olen 1.2 c kadettiin tekniikan vaihdosta tekemässä, kannattaako laittaa b mantan 2.0, Getrag 240 ja b mantan taka-akseli vai onko jotain "helpompaa" vaihtoehtoa?
Vastaa Viestiin