MANTA 20S -> 20XE

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Mika L
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Huhti 2008, 12:19
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Mika L »

Juho M-P kirjoitti:Tuo kommentti ei ollut mikään merkkifanaatikon avautuminen...

Noita pikkukutosia on tullut ajettua ja pettymys on aina ollut valtava. Ihmetyttää että minä tehoina ne on oikein ilmotettu??? Sama kuin tietokonekaijuttimien PMPO. :lollis:
Niin eihän se moottori teho mittään, mutta entä ne takarenkailta mitatut voimat? :lollis:
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

Niin ja täytyy sanoa, että XE:n terävän luonteen (siis melko vakion moottorin) saa kyllä helposti pilattua liian pitkillä välityksillä tai liian painavalla korilla (+1200kg)...
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

gse70 kirjoitti:Niin ja täytyy sanoa, että XE:n terävän luonteen (siis melko vakion moottorin) saa kyllä helposti pilattua liian pitkillä välityksillä tai liian painavalla korilla (+1200kg)...
Mitäs se Tommi siellä oikein huutelee...ainakin a-omega liikkui ihan mallikkaasti vielä xe:llä vaikka painoi kuskin kanssa ajokunnossa 1418 kiloa. Muutoksina boxi, pakosarja putkistoineen ja vapari eli siis osapuilleen vakio. Varttimaili ilman lukkoa meni muistaakseni 15,9/144.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ostakee multa melkein valmis XE Manta niin pääsee helpolla :lol:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1105
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Juho M-P kirjoitti:Edelleen mulla ei oo mitään modernia tekniikkaa vastaan. Nuo baijerin pikkukutoset on vain perseestä.


M30B35, siinä on sitä jotain...
No meneehän se vähän uuden puolelle mutta M52B20/25/28 vääntää kokoisikseen hyvin vakiona ja kiskoo hämmästyttävän vähän gasoa.

M50 ja M52 sukupolvien välissä on käytännön väännössä ja kulutuksessa aika hemmetin iso ero.

Hyvä esimerkki M52 eeppisesti paremmasta vääntökeskiarvosta vaihdevälin läpi on fakta että e-36 korinen 325i (M50B25) ja 323i (M52B25) kiskaisevat sataseen tasan samassa ajassa vaikka M50 miilussa pitäisi olla 22 heppaa ja 5Nm enemmin boforia...

Eriasia on sitten kuinka leimata kärri jos tarpeen.
Jos M52B28 saisi menemään läpi 2,0 versiona olisi tarjolla eväät aika soivaan aparaattiin :)
Avatar
mantagte3000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 213
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 02:30
Paikkakunta: hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mantagte3000 »

Teuwo kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Edelleen mulla ei oo mitään modernia tekniikkaa vastaan. Nuo baijerin pikkukutoset on vain perseestä.


M30B35, siinä on sitä jotain...
No meneehän se vähän uuden puolelle mutta M52B20/25/28 vääntää kokoisikseen hyvin vakiona ja kiskoo hämmästyttävän vähän gasoa.

M50 ja M52 sukupolvien välissä on käytännön väännössä ja kulutuksessa aika hemmetin iso ero.

Hyvä esimerkki M52 eeppisesti paremmasta vääntökeskiarvosta vaihdevälin läpi on fakta että e-36 korinen 325i (M50B25) ja 323i (M52B25) kiskaisevat sataseen tasan samassa ajassa vaikka M50 miilussa pitäisi olla 22 heppaa ja 5Nm enemmin boforia...

Eriasia on sitten kuinka leimata kärri jos tarpeen.
Jos M52B28 saisi menemään läpi 2,0 versiona olisi tarjolla eväät aika soivaan aparaattiin :)

M50 http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m50/index.html http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e36/index.html . S-moottorit http://www.bmwclub.fi/fi/engines/motorsport/index.html

noita M50 ja M52 moottoreita saa jo hyvin halvalla.
Opel Manta B R6 ///M-Power S50B30 (M3 BMW)-82 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1769962.jpg
ex. Manta B 2.0 GSI -86 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313174.jpg
ex. Ascona B 2.0i -79 http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1313222.jpg
ex Kadett D -83
Vastaa Viestiin